Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dimmen ledlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dimmen ledlamp

    Korting op 420shop
    Op de website van marshydro staan de aanbevolen dimstanden van de groeilampen in de verschillende stages van de wietplant.

    Behalve voor de handliggende reden dat dit energie bespaard.

    Zijn er nog redenen waarom je geen 100 procent zou geven tijdens de vegatieve fase van de plant?

    #2
    Kijk in mijn topic, je ziet duidelijk bleaching, dat is, de lamp is te sterk voor de fase. Ellende is, bij mijn lamp kan je een dimmer kopen, maar dat is 10% van de prijs van die hele fkn lamp en dat vond ik te gek, dus ik dacht ik doe het met afstand houden, maar kennelijk is dat niet echt een optie als je absoluut geen bleaching wil. Ik heb er, ronde zoveel, wel vrede mee, het zal wel.... ja toch

    maar, dimmen is handiger... sws

    kwaak

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ik wel ja

      edit: nou ja nee eigenlijk, kijk ik heb die propagator, dus sowieso als ik zelf opgroei is het op 50W, en als ik echt zou willen ook op 10W met een normale huis tuin & keuken LED lamp. Maar als ik een beetje plant heb dan zet ik ze onder die 120W Sanlight. Dat ik dan vooral de vloer belicht geloof ik wel, het zal wel, dat was meer wat ik bedoelde. Nogmaals, dimmen is gewoon handig en zeker iets wat je wil denk ik persoonijk
      Last edited by KritischeMassa; 9 February 2023, 18:45.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Spiegelvloer een idee dan?

      In combinatie met meer calmag, en wat wind op de toppen.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja zou dat helpen, en dan denk ik niet aan een spiegel "vloer" maar een plaat van 60x60 of iets minder die ik hendig sjiek om de plant vouw zodat die op pothoogte zou zitten. Ik heb hier vaker aan gedacht, niet zozeer qua spiegel maar als verdeler van de warmte die van onderaf komt. Met een spiegelend oppervlak zou ik dus dubbel voordeel hebben is jouw idee?

      Interessant... eens over prakiseren

    #3
    Snel je lamp naar 100% brengen, zolang je de juiste afstand aanhoudt , snelste groei.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #4
      Gewoon zien wat je zelf het belangrijkste vindt. Efficiƫntie qua stroomverbruik of wil je toch die paar dagen extra winnen in de groei? Ik heb mn eerste rondes ook altijd direct de volle mep licht gegeven en op 1 ronde na ben ik er altijd mee weggekomen en ze gingen ook duidelijk beter en sneller als dat ik ze nu voorgroei onder 2x 20w strips.. Begin wel liever 10cm te hoog dan te laag voor bleaching te voorkomen zoals kwaakmans zegt ik volg wesley van hierboven voor de rest en zou ze ook gewoon de volle 100% geven en de goeie afstand zoeken. Die planten passen zich wel aan en voor de rest volg je beetje je gevoel qua afstand.

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Dit denk ik dus ook, je leert vanzelf de lamp kennen, dat is het mooie van LED, ze gaan wel even mee. Ik zou als ik opnieuw moest kiezen wel voor een dim optie gaan, en ach misschien bestel ik dat ding ooit wel, maar ja... principes he

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Dimmer zou ik idd wel aanraden. Mijn kast kan gedimmed worden en mn tent niet, scheelt alleen al voor foto's maken vind ik. En ik zit nu in laatste weken bloei dus heb ik in de kast mn lamp naar 75-80% terug gedraaid in de hoop dat ze beseffen dat het tijd wordt voor af te ronden.

        Bij jou is max wattage van de lamp ook niet zo hoog denk ik voor je oppervlakte toch? In dat geval zou ik ze er ook niet bijgenomen hebben.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        KritischeMassa tegenwoordig zijn de lampen al smart. Ben ook even te rap geweest op aan te kopen.
    Bezig...
    X