Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

    Als het zo makkelijk zou zijn dan waren die dingen niet zo duur
    God was never on your side..

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

        En enig benul van het elektro magnetisch spectrum, alsmede de invloed van de kleurtemperatuur van het licht op de groei en bloei zou ook van pas komen. Naar alle waarschijnlijkheid zal eefinkevin zelfs op het internet moeten nazoeken wat het "Emerson Enhancement Effect" inhoudt.

        Comment


          #5
          Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

          @ beowolf, ik laat em maken.. zelfkennis is het begin van alle wijsheid

          @ extreme vandaar dat ik het hier navraag, ik ben verkoper, geen electricien of natuurkundige...
          Ik weet enkel dat LEDlampen voor een deel duur zijn door de mooie casings enz... Als je gewoon zelf houten plaat pakt en daar led's op bevestigd ...
          Kmoet alleen weten welke LED's ik juist moet bestellen...

          En verder weet ik ook dat het best is om LEDjes te pakken van +1 volt per ledje... maar vo de rest ni :p
          BTW klopt het dan niet dat blauw groei en rood bloei is?

          Comment


            #6
            Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

            ik zelf zou er nooit aan beginnen man zelf maken spaar gewoon ff dan kun j ehet kopen

            Comment


              #7
              Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

              Als er reeds een product op de markt is en je wilt een soortgelijk product gaan verkopen dan zou ik -hoewel ik geen verkoper ben- eerst het reeds bestaande product beoordelen en me afvragen of ik een soortgelijk product kan vervaardigen voor minder geld, dat minimaal het zelfde of zelfs beter presteert dan het bestaande product en qua vormgeving beter oogt.
              In de ledsfeer heeft Dutch Green Growlights ledpanelen vervaardigd van 696 watt (696 ledjes van 1 watt) met 16 verschillende golflengten die qua efficiency de veel goedkopere HPS-lamp van 600 watt benaderen maar nog niet evenaren. Dus je zal goedkoper en beter moeten produceren. Kerstverlichting op een plankje solderen? Je kunt net zo goed naar een autosloper toegaan, een aantal wrakken kopen en van de onderdelen een formule 1 racewagen proberen te maken.

              Comment


                #8
                Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken



                quote Ztreme 'Je kunt net zo goed naar een autosloper toegaan, een aantal wrakken kopen en van de onderdelen een formule 1 racewagen proberen te maken'

                +1

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

                  Je zou led's van epistar kunnen gebruiken(wel highpower led's), http://www.epistar.com.tw/_english/0...1_overview.php, zou dan groen en geel vervangen met warm en koud witte led's.

                  Let wel op met tempratuur problemen, led's worden zo warm dat zonder adekwate koeling, ze de solderingen laten smelten.....

                  Ik zou de nadruk leggen op rood, dus een spectrum verdeling van b.v. 1-1-1-1-1-1-3-3-3-3-3-3-1-1-1(gebaseerd op kleuren aanbod epistar, zonder groen en geel) + 1-1 warm en koel wit.

                  Suc6.

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

                    heb ook nog wat kerstverlichting liggen,hoe kan ik daar een kamer van 3bij 5 goed mee uitlichten?ook mag het niet teveel moeite en geld kosten

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagjes ivm zelf LEDlamp maken

                      Een uit de kluiten gewassen wietplant optuigen als kerstboom? Kost nauwelijks moeite en verder geen geld. Wel hopen dat de plant niet zelf (kerst)ballen aanmaakt!

                      Comment

                      Bezig...
                      X