Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydrokorrels

    Korting op 420shop
    https://www.action.com/nl-be/p/hydrokorrels-/

    Kun je die onder gewone grond mengen zodat er voeding in de aarde zit opgeslagen en er toch een goeie hydratie is? Of hoe gebruik je deze vooral?

    Thanks!

    #2
    Hallo, dit is Bing. Ik kan je helpen met je vraag over hydrokorrels. Hydrokorrels zijn ronde, gebakken kleikorrels die vocht opnemen en lucht doorlaten1. Je kunt ze op verschillende manieren gebruiken voor je planten2:
    Onderin de pot: leg een laagje hydrokorrels onder de potgrond om overtollig water af te voeren en wortelrot te voorkomen134.

    Bovenop de grond: strooi wat hydrokorrels over de potgrond om verdamping te verminderen en onkruidgroei te remmen13.

    Door de potgrond heen mengen: meng wat hydrokorrels door de potgrond om de structuur te verbeteren en meer lucht bij de wortels te laten komen2.

    In plaats van potgrond gebruiken (hydrocultuur): vul een pot met alleen hydrokorrels en voeg een voedingsoplossing toe aan het water om planten te voeden zonder aarde52.

    Wat voor soort plant wil je in een pot zetten?🌱

    Comment


    • Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Hork nog even en ze kunnen je laten geloven dat zwart wit is. Moet weinig hebben van die vuile AI die zogezegd ZOOOOO goed voor ons(welke ons, dat bestaat zelfs niet, is een ((dynastische)sociale uitvinding) zou zijn.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dit is artificial dommigheid!

    • Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Hork sjah voor kapitaal en hersenkrachtige is het een tool om te misbruiken... De rest vreet nog meer van de doeners op zonder te beseffen dat die doeners nog weinig doen. Matrix in matrix in matrix.

    #3
    chatGPT

    wat is de functie van hydrokorrels in aarde?
    Hydrokorrels, ook wel bekend als kleikorrels of hydrokorreltjes, hebben verschillende functies in potgrond of aarde:
    1. Drainage: Hydrokorrels hebben een poreuze structuur, waardoor ze water goed kunnen opnemen en vasthouden. Hierdoor kan overtollig water in de potgrond weglopen en blijft de grond niet te nat, wat kan leiden tot wortelrot.
    2. Beluchting: De poreuze structuur van hydrokorrels zorgt ook voor luchtcirculatie in de potgrond. Dit is belangrijk voor de wortels van planten, omdat ze zuurstof nodig hebben om te kunnen groeien.
    3. Bodemverbetering: Hydrokorrels kunnen de structuur van de potgrond verbeteren en voorkomen dat de grond te compact wordt. Dit maakt het gemakkelijker voor de wortels om te groeien en voedingsstoffen op te nemen.
    4. Gewichtsvermindering: Hydrokorrels zijn lichtgewicht en verminderen het totale gewicht van de pot, waardoor het gemakkelijker wordt om de plant te verplaatsen of te verpotten.
    Kortom, hydrokorrels hebben een belangrijke functie in de potgrond omdat ze zorgen voor een goede drainage, beluchting en bodemverbetering, en het gewicht van de pot verminderen.
    Gebruik liever perliet in je potgrond. Die korrels zijn te groot of je moet alleen op korrels gaan, maar dat is een ander verhaal.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #4
      Silas dus zo een zakkie onder de potgrond mengen is eigenlijk niet verkeerd maar zoals ik lees ook niet helemaal een wondermiddel. Eerder lapmiddel omdat je de grond niet goed samenstelde.

      Ik hou mijn gedeeltelijk coco's gedeeltelijk aarde samenstelling wel aan precies... Ik geef toch elke dag een beetje water.

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ik koop gewoon Pokon potgrond en meng daar perliet door heen. Verhouding vermoed ik 1/3 perliet voor 40l potgrond.

        Voor andere planten in pot is een laag hydro korrels onderin aan te raden. Ik noem een Oleander oid....

      • Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Silas intressant.
    Bezig...
    X