Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mulchlaag bij indoorkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mulchlaag bij indoorkweek

    Korting op 420shop
    Hallo allen!

    Na een jaartje skippen vanwege mijn verhuis ben ik een paar weken geleden eindelijk begonnen aan mijn eerste indoorronde.
    Omwille van de privacy moet ik spijtig genoeg binnen aan de slag en kan ik dus geen premium toppen meer kweken onder de Belgische zon.

    In het verleden heb ik altijd organisch gekweekt en dat ben ik nu binnen ook aan het doen. Buiten gebruikte ik steeds stro of houtsnippers als mulchlaag bovenop mijn grond om het bodemleven te boosten en het uitdrogen van de toplaag te vermijden.

    Nu vraag ik me af wat ik binnen kan gebruiken als mulch.. Opzich zou ik terug gewoon stro of snippers kunnen gebruiken maar dan loop ik allicht de kans om een of andere pest in mijn tent te introduceren..

    Iemand enig idee wat ik zou kunnen gebruiken?

    Keep it green!
    Colori

    ​​​​​
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    #2
    Gewoon potgrond, en daarboven op een laagje metselzand voor tegen de vliegjes.👍🏻 veel plezier met binnen spelen

    Comment


      #3
      Had er een eind hooi op liggen, werkt goed maar het kan ook makkelijk een basis voor vliegjes worden idd alhoewel maar een keer last van gehad, aaltjes werkten toen goed.
      Nu heb ik er zonder prob zwart wit folie op de potgrond met een paar hoekjes open voor water en de worteltjes groeien ook tot boven.
      Good luck
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Ik heb nu ook gewoon zwart-wit folie gebruikt. Wortels komen inderdaad al mooi piepen en overlaats zag ik ook effe een worm aan de oppervlakte.

        Enkel spijtig dat het niet afbreekt en het bodemleven zo wat stimuleert.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Juist ja, in volle grond wordt er wel een bacteriedominant (stikstofhoudend) mulchje voorzien. Wormencompost en gras of hooi bvb welke lekkerder samenwerkt met 1 jarige zoals onze plantjes en oa moestuin.
        In potten maakt het wss minder uit doordat er zich zo snel en beperkt geen hummuslaagje kan vormen, enkel de functie van bodembescherming, isolatie en uitdrogen, en meer wortels.
    Bezig...
    X