Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

    Korting op 420shop
    hi beste growers en blowers
    Volgende week komen de stekken naar huis (Jorges Cervantes) dus is een beetje dringend.
    ik heb een tent in elkaar gestoken op zolder (120-120-190) met carbonfilter 500kub met diameter 125.
    Heb ook 2 inlaten van 110 diameter in mijn tent gestoken .Nu het weekend dat voorbij is wou ik de tent op proef laten draaien
    en moest gewoon alles afzetten of mijn tent was gewoon in elkaar gezogen. Nu aan de zijkant heb ik een klein raampje met velcro en
    heb dat 5cm opengezet en toen was het beter maar dat is zeker niet de beste oplossing. Wie kan er mij een betere oplossing geven AUB?
    heb al een beetje gezocht hier op het forum maar ben niet zeker, heb al gelezen dat de inlaat groter moet zijn dan uitlaat maar ook dat die ongveer hetzelde moet zijn.
    Twijfelgeval. alvast bedankt stoners

    #2
    Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

    Je afzuiging minderen.
    EDIT: Klinkt zeer fout...
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

      inlaat groter dan uit laat dat denk ik nie
      het is de bedoeling dat er een beetje onderdruk in je tentje (vacuum)
      zo dat er geen lucht kan ontsnapen door gaatjes en kiertjes
      daarom inblaas altijd iets kleiner dan de uitblaas
      maar nie de bedoeling dat hij in elkaar gezogen wordt

      carbonfilter 500kub met diameter 125 zeg je wat voor afzuiger zit daar op???
      en heb je een dimmer voor je afzuiging??? die heb je ook wel noodig

      wat bedoel je met 2 inlaten van 110 diameter zijn dat gewoon 2 gaten of heb je daar ook iets op gezet
      je kan daar gewoon 1 of 2 fans in hangen die er de verse lucht in blazen
      maar daar hoeft geen filter voor of achter

      hoop je iets geholpen te hebben

      succes met je kweek
      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

      Comment


        #4
        Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

        actief inblazen hoeft je uitlaat ook minder hard te werken
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

          De active inblaas ventilator moet liefst groter zijn dan de afzuig ventilator. De laatste is vaak niet eens nodig.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

            inlaat 500m3 op 80% en uitlaat 500m3 100%
            werkt perfect
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

              het is een pasieve inlaat .ik heb gewoon 2 pvc buizen van 110 in mijn tent gestoken die vertrekken van onder mijn pannen.
              Moet ik dan gewoon die gaten verkleinen of zal het mss lukken met 1 buis van 110? Ik heb een G-tools buisventilator 420m3 control G-tools ventilator 420m3/uur met instelbare temperatuur en minimum toerental.
              Ik had gewoon graag frisse lucht van buiten gehad is toch goed voor de planten ?? En ook omdat het op zolder is om de warmte een beetje weg te houden. Er staat ook een kleine ventilator in. THX vr de reacties gaste, gaat hier snel . Had ik niet verwacht van blowers,
              meestal gaat alles wat trager Moet ik dus gewoon de pasieve inlaat verkleinen?

              Comment


                #8
                Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                Vogelnest in je buis? (is maar bladvulling hoor)

                Comment


                  #9
                  Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                  heb nog nooit zoveel gelul gelezen als in dit topic

                  Comment


                    #10
                    Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door bernie View Post
                    Moet ik dus gewoon de pasieve inlaat verkleinen?
                    Als je dat gaat doen wat denk je dat de gevolgen zijn?
                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                        wil je frisse lucht van buiten,dan pijpen op het dak zetten.de pijpen met zokort mogelijke slang naar je tent toebrengen.hoop gedoe allemaal,en vooral in de zomer niet nodig.gewoon je lampen s,nachts laten draaien,en je passieve inlaaten maken onderin je tent.is je uitblaasslang 125 dan 2 gaaten van 125 maken.maak anders een foto van je opstelling.

                        Comment


                          #13
                          Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                          Je kunt wanneer het om de inlaat gaat, kiezen voor een passieve inlaat of een actieve inlaat.
                          Omdat we ten alle tijde een onderdruk willen hebben binnen het hok zodat er geen geur kan ontsnappen.
                          Zorg wel dat je passieve inlaat minstens 2x de diameter heeft van je uitlaat.
                          De oppervlakte van een circel meet je door de straal (halve diameter) met zichzelf te vermenigvuldigen en die uitkomst te vermenigvuldigen met pi.

                          De oppervlakte van een 125mm flens is dus 6.25x6.25x3.14=123cm2
                          Van een 160mm flens is dat dan dus 8x8x3.14=201cm2
                          En om af te sluiten een 250mm flens 12,5x12,5x3.14=491cm2

                          Daaraan zie je dus dat de oppervlakte bij verdubbelen van de circeldiameter verviervoudigt.

                          Wanneer je een actieve inlaat gebruikt houd je de flensmaat gelijk aan die van de afzuiging, maar gebruik je een iets kleinere fan of een gelijke met fancontroller met onderdrukregeling.
                          Met een sock kun je zorgen dat je inlaatlucht bij een actieve inlaat mooi verdeeld wordt over je kweekruimte.
                          2x 110 is niet hetzelfde als 2x 125 natuurlijk en die 2x 125 is minstens. Je komt dus minstens 56cm2 inlaat tekort nu.
                          Last edited by mathijs; 22 June 2011, 15:38.

                          Comment


                            #14
                            Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                            Dus ik moet mijn inlaat vergroten als ik zo lees . Ik heb vandaag de 2 inlaten volledig afgeplakt zodat ik geen pasieve inlaat meer had en terug alles opgestart. Moest gewoon stoppen of ze zoog terug in elkaar.
                            (Je hoort de tent echt krakken). Mijn uitlaat gaat met een buis van 125mm naar boven tot onder mijn pannen maar ik heb nog geen kapje (plastic schoorsteentje) voor op mijn dak. Kan het mss daar iets mee te maken hebben
                            omdat de lucht die word afgezogen niet goed weg kan, dat die gewoon tegen mijn pannen word geblazen?? HELP begin vogende week komen mijn stekken en hoop echt mijn tentje tiptop in orde te krijgen.
                            SRY dat ik zo moeilijk doen ze gaste

                            Comment


                              #15
                              Re: tent word inelkaar gezogen !!help aub!!!

                              denk dat en nog eens goe moet lezen er word nie gezegt dat je de inlaat dicht moet maken
                              koop een dimmer voor je afzuiging zo dat deze wat lanzamer kan draaien (dan maar hij ook minder herrie)
                              en zorg voor een active inlaat NIET EEN DICHTE INLAAT
                              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                              Comment

                              Bezig...
                              X