Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe hoog moet ik m'n led lamp hangen en op hoeveel % moet ik deze instellen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe hoog moet ik m'n led lamp hangen en op hoeveel % moet ik deze instellen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik gebruik deze led lamp in m'n tent: https://spiderfarmer.eu/products/sf-4000-led-450w/. Ik gebruik deze led lamp in m'n tent met afmeting: 120x120x200. M'n plantjes zijn onegveer 35 dagen oud en ik heb m'n led lamp nu al enige tijd op ongeveer 40cm hangen van m'n planten en op ongeveer 60% gezet. Maar sinds vandaag heb ik vanplaats 60% m'n lamp op ongeveer 70% gezet. Is dit goed want als ik op de groei stadia kijk die de fabricant voorsteld voor veg stadium dan zeggen zei: afstand 45.72 x 60.96 cm​ en op 75% tot 100%? Zou iemand me verder kunnen helpen want ben al enige tijd opzoek naar een deftig verslag/uitleg van hoe ver dat je je led lamp mpet hangen en op hoeveel % deze moet staan.

    Alvast bedankt en met vriendelijke groeten.

    #2
    Ik zou de fabrikant volgen. Denk wel dat 40 cm erboven ver genoeg is (kijken dat ze niet strekken want anders lamp lager of hoger % watt). Vooral je dames in het oog houden ...

    Comment


      #3
      Op 200W plaatsen en op zooon 20 cm van de zaailingen. Hebben ze teveel warmtestres iets naar boven. Beginnen ze te strekken dan naar onder.

      Die afstand bewaren met de plant terwijl die groeit.

      Is er strek op zijtakken waar er licht op valt dan watage verhogen, erna kijken heb ik teveel warmte stress op de hoogste delen op de plant dan iets hoger plaatsen, heb ik terug strek dan terug naar beneden gaan.

      Die afstand onthouden en bewaren met de plant terwijl die groeit.

      En zo verder.

      Maw eerste instantie strek vermijden en tweede instantie warmtestress zoveel mogelijk vermijden.

      Comment


      • SugarLumpken
        SugarLumpken commented
        Editing a comment
        merci voor de info. ja inderdaad gewoon naar je plant kijken en dan zien wat je moet aanpassen.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Tsjara View Post
      Ik zou de fabrikant volgen. Denk wel dat 40 cm erboven ver genoeg is (kijken dat ze niet strekken want anders lamp lager of hoger % watt). Vooral je dames in het oog houden ...
      Dit heb ik van de site van de fabricant van het licht: image.png

      Maar ik heb tijdens de germination fase m'n lamp zo dicht mogelijk gehongen en op 20% gezet en dan tijdens seedling fase telkens de lamp een beetje verhoogd en het vermogen dit omwille van het strekken. Maar ik zal anders is zien als ik de lamp nu op ongeveer 45cm hang en gewoon op 70% laat staan en dan zien wat ze doen.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met wat wind tussen plant en lamp kan je warmtestress voorkomen en blijven je lampen ook koeler.

      • SugarLumpken
        SugarLumpken commented
        Editing a comment
        ik heb een fan die deels op m'n lamp blaast en deels onder m'n lamp, ik zie altijd dat m'n plantjes ligtjes bewegen. Maar ik denk dat ik ook wat last van wind stress had heb namelijk nog een 2de fan maar ik denk dat die iets te sterk is ook al stond die op stand 2. Dus heb ik die te sterke van richting m'n tent"muur" gedaan en ga mss een 2de clipfan kopen.
    Bezig...
    X