Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

36 uur zonder licht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    36 uur zonder licht?

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Deze morgen wanneer ik de dames wou bekijken zag ik dat mn lamp stuk is (viparspectra van 4 à 5 jaar oud). Heb geen reserve lamp maar bestelde meteen een nieuwe (kleine Marshydro ts600 aan 85 euro momenteel op Amazon). Het kleine hokje thuis is nl. niet groter dan 46 cm op 58 cm op 120cm hoog.

    De lamp komt morgen toe maat tot dan hebben de dames geen licht.

    Ze staan momenteel een 5-tal weken in bloei. Wat zijn de gevolgen? Gaan ze re-veggen?

    Thx voor de reacties alvast!

    #2
    Reveggen zal wel niet gebeuren zonder licht toch?

    Aan de afmetingen te zien van je kastje vermoed ik dat het geen grote planten zijn? Zet ze gewoon een dag voor de vensterbank ofzo tijdens de lichturen, buiten schijnt de zon ook niet elke dag. Zou er alleszins niet teveel om stressen, heb het ook wel eens voorgehad dat de lamp 2d uit lag.

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Thx, heb er net een "oude" lichtbulb van 105w in gehangen 😅

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Was mn eerste zelfgemaakte kastje, heb er later een tent bijgekocht en gebruik ze nu beiden. De planten zijn idd maar een 40cm hoog, tijdens de eerste week bloei knak ik de takken op gelijke hoogte ...

    #3
    Ze kunnen een donkere periode beter verdragen dan een lichte periode, ze zullen wat van slag zijn dat wel, een zwakkere lamp er in is beter dan geen lamp.

    Wel om denken dat de intensiteit van led anders is, je hebt waarschijnlijk calmag nodig.

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Thx! De nieuwe lamp is al onderweg. Deze zou vandaag aankomen dus calmag zal niet nodig zijn. Ze hebben dan maar 36u onder een bulbje van 105w gestaan. Denk dat ze er zelfs niet wakker van geworden zijn want daarnet lagen ze nog redelijk "plat"
Bezig...
X