Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Er is geen probleem, je ziet altijd eerst een stukje omgebogen stengel komen tot de zaadlobben boven de grond komen, daarna buigt de stengel terug recht. De kiem moet zich een weg naar boven duwen, dus doet dat zo gestroomlijnd mogelijk. Met de zaadlobben duwen zou niet werken, dus worden ze er achteraan omhoog getrokken.
Ziet verder niets vreemd uit, dus niets doen, gewoon wachten en zeker niet terug toedekken.
Hallo,
Ik heb het zaadje eerst ontkiemt in vochtige watten tot de wortel ong. 5mm lang was. Heb deze dan in coco's grond gestopt. ongeveer een vingertopje diep zodat het zaadje nog een heel klein beetje zichtbaar was en de vochtigheid op ongeveer 80% gehouden. Vanmorgen was het zaadje weg, kan aan geknaagd zijn. maar er steekt nu een klein stengeltje van ongeveer 1mm boven de grond uit, het heeft niet de helderwitte kleur zoals de wortels maar meer een witgele kleur. Maar er hangt geen blaadje aan. Misschien is het iets te warm, maar met dagen als deze Een foto kan ik wel even posten straks maar is wel niet echt duidelijk door de grote.
grtz
Als je eerst hebt ontkiemd, kun je het beste met het worteltje naar boven zaaien, maar dan wel diep genoeg. De wortel heeft plek nodig om te draaien, het mechanisme dat boven en onder bepaalt heeft wat tijd nodig om te reageren, de zetmeelbolletjes moeten eerst de goede kant op zakken voordat de wortel aan de draai begint.
Hoi,
zuiko heb je eerst ontkiemd of heb je het zaadje zo in de grond gestopt?
Zoniet dan is er een kleine kans dat het worteltje de verkeerde kant opgroeid en nu dus naar boven komt.
Heb je wel ontkiemd en met worteltje naar beneden gepoot dan is de kans erg klein dat dit gebeurt, (wortel groeit niet naar het licht toe normaal) dan zou ik eens kijken of er niet iets aan het knabbelen is geweest.
Foto voor de duidelijkheid zou mooi zijn.
Dit is mijn eerste maal dat ik een zaadje ontkiemt heb. Nu zit het zaadje al 5 dagen in de aarde en er is nu een klein wit stengeltje van 1mm boven de grond maar er hangt geen blaadje aan, en de schelp van het zaadje is ook verdwenen. Kan mij iemand vertellen of dit normaal is of wat te doen in dit geval. hopelijk is het niet te laat
alvast bedankt.
grtz
Leave a comment: