Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slim verwarmen met infrarood paneelverwarming?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slim verwarmen met infrarood paneelverwarming?

    Korting op 420shop
    Mss om aan te sluiten bij Bobledsgrow zijn vraag over verwarming met laag wattage zou dit mss wel 'de puppe' kunnen zijn omdat dit de meest energiezuinige vorm van verwarming en letterlijk slim verwarmen dmv een app en ik dacht gelezen infrarood zou geen probleem mogen geven? Het zal de boel wss effectiever kunnen opwarmen dan een 130wat HeatTube al dan niet in combi met de warmtemat.
    Het is niet gemaakt om de kamer te verwarmen (daar heb je de 2000 watt voor) maar meer als lokaal (voor de tent waar de koude aanzuiglucht passeert en reeds verwarmd en afterall door de luchtinlaat langs de plantjes) verwarming en dan nu nog es via een voordeelvangerding ben het wel deftig aan het overwegen..
    Alhoewel plantjes ook lekker gaan bij een minimum van 12.5°C (lees wel met een zwoele worteltemp) met een 9°C kamertemperatuur en mat op 25°C.
    Ik heb de HeatTube voor het passieve luchtgat zodat de plantjes nooit echt in de koude staan.
    Wss niet veel ervaringen met het spellement daar het nog redelijk nieuw is wss

    https://www.voordeelvanger.nl/sevva-...52279743db94c1
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Infrarood is niet altijd zichtbaar voor ons menselijke oog
    ik weet niet hoe of op welke manier de infrarood verwarmd
    Verwarmd die door infrarood tegen een paneel te stralen en geeft die de warmte door?
    Of straalt hij infrarood licht wat de warmte uit straalt?

    Infrarood van led zorgt voor strekken van de plant
    Volgens marshydro als je het te lang gebruikt kan de boel te ver strekken en doorschieten of dat alles uit elkaar groeid inplaats van compacte wiet
    daarom kwam Ik op de donkerstraler uit
    die geeft 100%geen licht
    is 150 wat en geeft een enorme hoop warmte
    Vooral als de inblaaslucht er langs word gedwongen

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Het warmt op doormiddel van infraroodstraling maar dat is voor ons idd niet zichtbaar en zou de meest zuinige manier zijn van verwarmen ook omdat het op ieder moment controleerbaar is.
      Hmm mss niet geheel zonder gevaar
      straks gemuteerde bud of teveel strekken kan ook een neveneffect alhoewel de plantjes buiten de tent daar geen last v hebben wss.
      Is van gehard glas aan beide kanten en gewoon voor de tent zetten, dan ook gelijk warme aangezogen lucht.
      Zo'n donkerstraler lijkt ook wel wat, gwn in een socket draaien en in de aanvoerbuis ermee?

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Een donkerstraler kun je in een warmtestraalkap doen die je boven de kippen of de pups kan hangen
      En die word ook serieus heet
      Dus voor brandgevaar moet je zeker opletten
      Die kap kan nergens tegen aan liggen
      In mijn geval
      Ik heb 2 ruimtes met een ruimte ertussen in
      Een voorruimte en een tevens een zone die restlicht voorkomt in de andere kant
      Daar wou ik de donkerstraler onder mijn inlaat hangen
      Zodoende hoefde ik geen systeem te bedenken
      Maar anders had ik een metalen spirobuis aan de wand gemonteerd van 30a35 cm
      De inblaasbuis onderaan gemonteerd met een flens
      En boven in de warmtelamp/donkerstraler te hangen die is 22a25cm doorsnee
      Zo
      Last edited by Bobledsgrow; 10 January 2024, 05:49.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Gebruik svp een keramische fitting bij die donkerstraler. Deze wordt te warm voor een normale fitting.

    #3
    Lijkt me dom. Moet rechtstreeks belichten voor warmte, en het koudst is is als je lamoen afliggen.

    Ik ga dan mijn tent niet bombarderen met licht die ik niet zie😅

    Comment


      #4
      Zucht, dacht dat het duidelijk was.. Mss kan iem het haar nog es wat beter uitleggen
      Het paneel komt dus in de kamer.. buiten de tent...
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Je kan hem rustig naar je tent toe laten stralen ,
        als jij vanaf die kant
        geen licht uit de tent ziet komen
        als het in de kamer donker is
        Want anders heeft dat nog de kans binnen te komen
        Het kleine rode lampje op een kachel of stekkerdoos kan een oogst al ruïneren
        Dus een dubbelcheck op lichtlekage is wel verstandig
        Herman mag wel weg blijven

      #5
      Die infrarood panelen werken optimaal in goed geïsoleerde ruimtes. Slecht geïsoleerde ruimte betekent dat je heel veel temperatuur schommelingen krijgt aangezien het paneel uitschakelt als de ingestelde temperatuur bereikt is. Zodra die onder de ingestelde temperatuur komt gaat die automatisch weer aan, wat dus betekent dat die in slecht geïsoleerde ruimtes vele malen vaker aan/uit springt.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dan ook volop koude lucht aanzuiglucht

      #6
      Ik denk k dat je je beter kunt richten op de wortel temperatuur. Zo'n warmte kabel op de bodem werkt perfect zie ik hier op het forum, laag wattage ook!!

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ja tuurlijk eerst de worteltemp gunstig mikken,heb het over de omgevingstemp maar dat kan dan mss 2 in een klap zijn

      #7
      Ik denk juist dat de omgevingstemperatuur minder belangrijk is, ik kan het mis hebben. Graad of 16 heb je het altijd wel in je huis.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dan word het tijd om uit de middeleeuwen te komen. 9graden in je kiet, dan kun je de stoof wat dat ook mogen zijn een beetje aan laten staan. Iemand die op
        slecht geïsoleerde zolder of kelder of garage gaat kweken neem ik zowiezo niet serieus. Bij mij staat de verwarming gewoon op 18 warm zat.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Goed voor jou, en ik neem je zowiezo niet serieus

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ugh
    Bezig...
    X