Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weg halen of houden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weg halen of houden ?

    Korting op 420shop
    Zouden jullie dit weg halen nadat de stretch eruit is ? Het zit ver onder bovenste toppen en krijgen nu nog amper licht in vergelijking met de bovenste toppen.

    10 dagen geleden heb ik ze overgeschakeld naar 12/12 en zoals gewoonlijk lollipop ik alles die geen licht krijgt eenmaal de stretch eruit is.

    Maar deze zijtakken zijn dik en stevig, hoewel ik redelijk zeker ben dat hier enkel fluff zal groeien, wil ik ze ook niet teveel stresseren door zulke dikke zij takken weg te knippen.
    Het zijn er 8 in totaal waarvan de helft dikke stammen heeft, het is een amnesia haze.

    20240120_185856.jpg

    20240120_185835.jpg


    Alvast bedankt

    #2
    Ze zijn al te ver heen om ze weg te knippen. Het is een sativa, die strekken altijd.

    Je had LST moeten toepassen voor een goed resultaat. Nu ben je te laat, jammer.
    Maar dat wil niet zeggen dat je geen mooie planten kunt krijgen-P

    Ik zie net je potmaat, maar die moet echt groter als je 12 weken wilt kweken.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #3
      Bedankt voor de tips. Ik had nochtans LST gedaan, het rare is dat alles de lucht in vloog na de 12/12 enkel deze aan de zijkant stretchte veel minder.
      Zal waarschijnlijk wel komen doordat ze daar minder licht krijgen maar had het nog niet voorgehad dat er zo een verschil was. Het is alsof er een 5e kleinere plant staat...

      De potten zijn nu 14 liter, voorheen gebruikte ik 25 liter potten maar ik merkte dat de wortelen amper de pot gevuld hadden toen ik de aarde checkte na de kweek.
      Kan natuurlijk ook aan m'n kweekstijl liggen dat er minder wortel vorming is, maar voorlopig merk ik geen verschil met de 25l potten als het op oogst aankomt.

      Het is misschien duidelijker op deze foto dat alles redelijk gelijk staat bovenaan. Nuja ik zal ze laten zitten en niet wegknippen ze zullen wel nog goeie 10 dagen door groeien.

      20240120_185849.jpg
      ​​

      Attached Files

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb deze ronde ook nog in week 4 12/12 grote dikke takken weg gehaald waar ik fluf zag. Gaat prima. Buiten planten overleven ook een storm als ze in week 8 bloei staan met wat afgebroken takken. Optimaal is anders, maar de plant zal het je wss wel vergeven..

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bo$wachter Het is voor mij altijd beetje bangelijk om te beginnen knippen tijdens de bloei. Maar zal wel de kleinere toppen weghalen die onder het blad dak zitten. Doe ik trouwens altijd maar nooit z'n dikke takken, goed om te weten dat jij er mee weg komt.

      #4
      Ik heb de dames iets verder uit elkaar gezet
      en ik probeer de langste scheuten steeds naar een legere kant te geleiden
      waarom iets verder uit elkaar
      In het midden groeien ze bij mij van 4 kanten naar elkaar
      dus het midden word sowieso al druk
      Dus ik probeer het meeste naar de zijkant te geleiden
      Net zo lang tot de stretch er grotendeels uit is
      de grootste takken heb ik geknikt net boven mijn net
      Alles geprobeerd een kant op te doen zonder dat ze over elkaar heen groeien
      maar langs elkaar
      Na de 3e week bloei laat ik ze met rust
      Het is mijn eerste keer dat ik ze zo groot laat groeien en train
      Maar tot op heden ben ik nog steeds blij met de egale hoogte
      de haze zit eind week 7 de diesel zit eind week2
      een hoofdtak draaien tussen je vingertoppen en ze een kant op geleiden geeft leuke resultaten
      zie de fotos bij ogkush en nycdiesel bij coxos kweken

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Het is soms moeilijk om alles mooi onder de lamp te krijgen. Ik probeer alles een kans te geven om direct onder de lamp te kunnen groeien, op ongeveer dezelfde manier dat jij het doet. Maar het word snel overbevolkt in het midden zoals je zegt, ik werk in een 1mx1m tent met een lamp die bedoelt is voor een 80x80 oppervlakte. Dus met 4 planten, en zeker sativas is het snel gevuld :p. Ik zal je verslag verder volgen, ziet er naar uit dat je een mooie oogst zal halen. Vraagje ivm het mozaik virus, ik zie dat je plant het alleen aantoont wanneer ze gestresseerd was. Vertoont de plant verder geen last van dit virus? Ik had er nog nooit van gehoord tot vandaag, en ik denk zelfs dat 1 van m'n amnesias het ook heeft.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Het is ontstaan in mijn vorige ronde
        De creamatic van rqs
        De genetica van deze plant is veel vatbaarder voor het mozaikvirus
        Deze uite het op alle bladeren
        De diesel heeft waarschijnlijk een ge erica die veel weerbaarder is
        Ze draagt het wel
        Maar uit het alleen bij stress van droogte of na het toppen
        Wanneer ze daarvan Hersteld is
        Laat ze geen nieuwe bladeren zie met het patroon
        Het gekke is beide keren is het mijn grootste indrukwekkendste plant
        Maar als de genetica zwak is
        En ze uit het op al haar bladeren
        Dan gaat dat je resultaat naar beneden halen
        Het minder bladgroen zorgt voor verminderde opname van photosyntese
        Maar je kunt het er het beste niet in hebben
    Bezig...
    X