iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • anno1984
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jul 2011
    • 10

    #1

    iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

    Korting op 420shop
    ben nu met een vierde binnenkweek bezig.
    en nu voor de eerste keer in een klein tentje.
    nu is het probleem dat mijn planttjes er echt crap uitzien.
    dit heb ik nog nooit gehad.
    wat denken jullie teveel of te weinig voeding?
    de kleur komt niet echt goed uit op de foto.
    hier zijn ze allemaal licht geel.
    met een beetje groen in de kern.
    de nerven zijn ook super licht.
    ze hebben 2 dagen voor gebloeid.
    maar ik moest op vakantie en had nieuwe voeding.
    en het schema is gevolgdt maar verkeerd.
    er stonden 3 dagen voorbloei maar hij dacht weken.
    dus ze hebben aan ec 1.6 gehad inplaats van 1.8.
    plus te lang start...en maar om de twee dagen een beetje water.
    ik dacht zelf dus voedsel tekort.
    maar gister ff veel water gegeven en het water wat onder uit kwam.
    bevatte een ec van 4.0 en aan de andere kant 6.0.
    nu weet ik niet of diet heeeeeel slecht is.
    eerlijk gezegt dit is de eerste keer dat ik niet zo goed weet wat te doen.
    ze zijn nu in de derde week en hebben ook al echt balletjes als toppen.
    heb ik normaal over een paar dagen pas gaan ze dood?
    beetje advies aub?
    Attached Files
  • ceBep
    Retired
    • Jun 2009
    • 4745

    #2
    Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

    Beste anno1984,

    De titel van je topic voldeed niet aan de gestelde
    voorwaarden.
    We hebben de titel voor u aangepast. Mocht u nog een wijziging willen aanbrengen is dat mogelijk, neem hiervoor dan contact op met de moderator van het desbetreffende forum.

    Vriendelijke groet,
    vale.

    Comment

    • anno1984
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jul 2011
      • 10

      #3
      Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

      ohhh sorry hoor!!!
      bedankt

      Comment

      • ceBep
        Retired
        • Jun 2009
        • 4745

        #4
        Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

        No problem, graag gedaan
        En succes!!

        Comment

        • anno1984
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Jul 2011
          • 10

          #5
          Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

          hey weet jij het niet?
          hehe ik kweek trouwens op cocos.
          temp met lampen aan meest net onder of rond de 30graden,
          licht uit rond de 20 graden.
          elk beetje info word zeer gewaardeerd!!!
          Last edited by ceBep; 19 July 2011, 19:53. Reden: quote verwijderd

          Comment

          • ceBep
            Retired
            • Jun 2009
            • 4745

            #6
            Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

            Helaas, ik ben een buitenkweker, dus weet van cocos niks tot zeer weinig af.
            Geduld, er zal heus wel een behulpzaam lid zijn die je verder kan helpen.


            Nog een kleine tip voor je,lees deze ook eens door
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sten-en-quoten

            Comment

            • anno1984
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Jul 2011
              • 10

              #7
              Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

              gelezen en noted!!
              hehe met me buiten kweekje gaat het gelukkig wel wat beter
              die worden eigenlijk een beetje te groot komen bijna boven me schutting uit!!
              maar ja valt niet echt over te klagen haha.
              bedankt voor de info voor het forum had alles wel gelezen.. maar ik rook teveel denk

              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #8
                Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                eerste blik zegt MG tekort maar denk je PH zuur je je gietwater aan¿ denk niet enkel een tekort amaar een blokadedoor verkeerde ph. let wel dit is een eerst blik
                ik kijk mee. hoe dit verder gaat.

                grtz monty

                Comment

                • member10463
                  Banned
                  • Sep 2010
                  • 510

                  #9
                  Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                  bericht verwijderd wegens overdaad aan info
                  Last edited by member10463; 26 July 2011, 15:25.

                  Comment

                  • member10463
                    Banned
                    • Sep 2010
                    • 510

                    #10
                    Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                    mmm, reageer je eens snel gaan de mensen offline

                    en hoe sta je er nu voor , anno 1984 ?

                    enige update

                    greetz

                    Comment

                    • anno1984
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Jul 2011
                      • 10

                      #11
                      Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                      heyyy bedankt voor je reactie!!!
                      ik ga nu een ph meter halen...hopelijk ben ik niet te laat.
                      anders haal ik ook meteen nieuwe plantjes
                      en ik ben nu met een nieuwe voeding lijn bezig.
                      wat je zegt klopt helemaal mijn ph is veel te hoog.
                      ze hebben genoeg maar kunnen er dus niks mee

                      Comment

                      • HJM
                        Wicked Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2010
                        • 3714

                        #12
                        Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                        Ernstig stikstof tekort.
                        Maar dat komt zelden in z'n eentje. (op cocos zijn Ca en Mg vaak tekort)

                        Ik denk dat ik magnesiumnitraat zou geven. Maar als je dat niet hebt, groeivoeding (liefst voor hydro) zal het ook wel doen.

                        Succes, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment

                        • anno1984
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Jul 2011
                          • 10

                          #13
                          Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                          bedankt voor je info!!
                          ik denk dat ik alles er maar gewoon uit trek.
                          ik probeer nu stek te wortellen hopelijk wordt dat wat.
                          al is mijn spulletje er niet boven op voor de kleintjes wortels hebben...tja einde verhaal voor ze!!

                          Comment

                          • tumble trimmert
                            Banned
                            • Mar 2010
                            • 3610

                            #14
                            Re: iemand enig idee?? teveel of te weinig voeding

                            gwoon gaan kweken op lightmix en met biovoeding werken en zo groot mogelijke potten,dan blijft je ph langer stabiel,en de ph afzuuren naar 6 dan zit je altyd goed.

                            Comment

                            Bezig...