Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje

    Korting op 420shop
    Hoe meer ik verslagjes lees van mensen die hun eigen kast bouwen hoe meer ik er zin in krijg het zelf te doen. Ik ben nu wat aan het opzoeken over de prijzen Per kWh bij elektrabel,weet iemand anders hier mss meer over?
    Oh en er zijn ook HPS lampen van 70watt zijn deze van enig nut?

    peace

    #2
    Re: Vraagje

    Een lamp van 1000w verbruikt 1 kw per uur, je kan uitrekenen hoeveel een 250w verbruikt, namelijk 0.25 kw per uur. Dan bereken je hoelang je je lamp in voorgroei 18/12 en in bloei 12/12 laat branden. Je telt je uren samen en vermenigvuldig dit met uw kw per uur verbruik.
    Zo zal je zeker en vast met een kleine marge je perfecte verbruik van je lamp kunnen berekenen voor een gehele kweekcyclus.

    Op onderstaande link kan je de algemene prijzen bij electrabel die momenteel geldig zijn bekijken.

    http://www.electrabel.be/myhome/bill...od_Elek_NL.pdf

    i.v.m de 70 hps lamp is een goede lamp om te telen, onthoud gewoon de regel van licht/opbrengst, wat wil zeggen 70w wat is ongeveer 50 gr oogsten. Hoe meer licht hoe meer gewicht.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Vraagje

      Dat berekenen van de prijs weet ik wel, zou maar erg zijn als ik dat niet wist e( Studeer Elektriciteit ).
      Vroeg mij gewoon af hoeveel de prijs van Elektrabel was, daarvoor bedankt voor het bestandje.
      ik heb nu 4x18watt TL = 72 watt dus toch beter bij de TL blijven?

      peace

      Comment


        #4
        Re: Vraagje

        Je bent de baas over je kweek manier en welk licht je gebruikt en hoe je het wilt aanpakken.

        Je kan gerust hoog scoren onder tl-licht. Dit vraagt gewoon een andere manier van telen en je eerte keer is toch meestal je test kweek. Dus de tweede maal heb je het al beter door en voor je het weet ben je ervaren teler, die kan instaan voor zijn eigen gezond rokertje.

        Grtz

        Comment

        Bezig...
        X