Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poging twee mislukt? Need some help....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Poging twee mislukt? Need some help....

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal!

Na vorig jaar een 1ste poging te hebben gedaan (deels buiten, later naar binnen gezet) met weinig succes, ben ik in december opnieuw begonnen met een binnenkweek.
    Ik dacht dat ik alles aardig goed deed maar het lijkt deze keer helemaal mis te gaan.... Is er iemand die me kan helpen met wat goede raad en tips?

Ter info:
    De planten staan sinds 16/12 in de tent.
    De voorste 2 zijn Speedy Chile en Purple Punch
    De middelste 3 zijn Hulkberry's
    De 2 achterste zijn Special Queens 1
    (allen geen autoflowers)
    De planten stonden tot eind vorige week nog onder de groeilampen (24/24, 2 x 400 watt) en sinds twee dagen onder de bloeilampen (12/24)
    Verder heb ik in het begin (denk rond de 2de maand) aardig wat blad weggeknipt. Ben bang dat het wat teveel was en dat ik ook wat beginnende zijtakken heb meegenomen.

Ik hoop echt dat er iemand me kan verder helpen en valt de schade nog wat mee....
    Ik zou natuurlijk ook graag willen weten wat er nu eigenlijk mis is gegaan want het is dezelfde tent, lampen, dezelfde soort grond, (...) waar ik tijdens de 1ste ronde heb gebruikt. Toen zaten de planten eerst buiten in de grond en zelfs na verpotting zagen de bladeren er niet zo uit...

HELP!

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

Wat krijgen ze te eten?
    Ik zou denken flesje calmag om dit te vermijden.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Hman sja die schade gaat niet herstellen, en t'is al ver gevorderd, kan proberen, maar ze zijn nog maar pas geschakeld twee dagen? sja dat gaat ook niet helpen want ja moet je beschadigd de bloei in., kweeni kunt proberen ze verder te doen.. Ik zou mss zelf durven terug 18 uur licht en ze eerst terug groen krijgen, verse bladeren erbij, het meest beschadigde eraf. Hopelijk nog enkele andere meningen van anderen.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Als je nu van 12/12 (12uur licht, 12uur donker) af gaat, gaat je plantje reveggen(3vingerblad groei). Reveg kan een week duren of een paar maanden afhankelijk van de genetica. Je kan nu niet meer terug zonder dat je weet hoe lang ze van reveg weer overschiet naar groeistand. De hormonen zijn al op hol.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Highrider ja maar ze zijn nog maar net op 12/12 kheb ook al voorgehad dat het licht een dag uitgevallen was tijdens de groei, kvond niet dat daar veel van te merken was, en ja reveggen vind ik geen slecht idee want er mag wel nieuw groen op, maar ja als dat idd maanden kan duren.. hmmm maar ja vanuit hier verder bloeien gaat ook geen stellar resultaat zijn

Jeetje deze doet pijn zeg.

Als het niet aan de watergift ligt, sterven ze wel van de honger. Laten we het even nog simpeler houden dan NPK en zwart/wit plat slaan.

In de groei kan je niet zonder groeivoeding. N
    in de bloei kan je niet zonder bloeivoeding. PK
    Check even naar de voedingslijnen en schema's van bv plagron, cana of biobizz en je zal een veel beter beeld krijgen van de benodigde voeding.
    of de bladprobleemoplosser van brombeer monty --> klik

Je plant eet dus nog vele andere elementen zoals hierboven bv gesteld wordt calmag (calcium, magnesium). Wietplantjes zijn misschien wel onkruid maar vreten als een dijker vergeleken met je kamerplanten.
    Lijkt er op dat deze dames zowat alles qua voedingsstoffen missen. Paarse stelen, bruine vlekken, gele bladeren zijn allemaal tekenen van een te kort aan een specifiek element kijk maar in de oplosser.

waarschijnlijk is je probleem begonnen met vergeling? -->stikstof te kort
    anderen vraag zijn je bloeilampen dezelfde als de groeilampen?

en ik blijf het zeggen: nooit snoeien bij bladproblemen!!
    je mag pas weer aan een knips denken als de blaadjes groen blijven.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Hman Die twee achterste zien er nog niet zo erg aan toe?

En je hebt twee maal 400 watt lampen gebruikt? echte lampen? of leds? 24 uur op vollen bak? heb je ze dan niet ook nog verbrand ofzo? want dat lijkt me wat overkill. Je kan genoeg groei krijgen met een stuk minder energie, alles moet een beetje in verhouding zijn, als je super veel licht geeft hebben ze zeker veel bouwstenen nodig als ze daar dan niet aankan.
      Niet bang zijn van de planten, fouten is ook helemaal niks mis mee enkel een leerschool wel klote van de tijd. Maar wel sneller reageren als er iets is, niet een maand blijven doormodderen terwijl ze van alles laten zien dat er niet snor zit.

• Hman
      Hman commented
      Editing a comment
      Ja het zijn 2x 400 watt leds en ja stonden 24u per dag beide aan (electriciteitverbruik is verdubbelt) in een tent van 120 x 120 x 200. En ja waarschijnlijk dus met te weinig gepaste voeding....
      Baal hier echt enorm van....
      Even afronden en alvast de voorbereidingen voor de volgende ronde beginnen zeker... Derde keer, goede keer hoop ik dan maar!

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Wat fender zegt, is wellicht de beste optie.
      Lampen terug dimmen, de mooiste in het midden met de sukkeltjes aan de buitenkant en snel aan de voeding op hoop van zegen.
      3x is scheepsrecht🤞.
      Last edited by Highrider; 14 April 2025, 21:19.

12/24 bedoel je niet 12licht/12donker anders begrijp ik de stress van de planten wel.

Comment

• Hman
      Hman commented
      Editing a comment
      ja, dat klopt: Nu sinds 2 dagen 12 uur licht / 12 uur donker

Biobizz lightmix met biotabs en flesje atami bloombastic meer heb je niet nodig, eventueel wat calmag toedienen tot week 4/5 bloei. En potten tillen of je te veel of te weinig water geeft. Kan er nagenoeg niks fout gaan. Groei 20/4 en bloei 12/12 en niet meteen volle bak licht erop.

Comment

Iedereen maakt fouten in het begin, en ik zou wat je nu hebt geleerd toepassen op je volgende kweek.
      Maar lees je ook wat beter in joh, want als je niet eens weet dat wietplanten voeding nodig hebben dan vind ik dat je voorbereiding beter had kunnen zijn.

Comment

Denk dat je best als je opnieuw begint meteen een verslag hier maakt en toont wat je doet. Kan je meteen tips krijgen op de moment dat het ertoe doet.

Je omgevingsfactoren moeten ok zijn, Temp LV lucht
        Je water praktijk moet ok zijn, t'is geen kamerplant dus niet zomaar water geven je moet een nat en droog cyclus aanhouden zeker in zulke potten dat je geen natte klomp creëert.
        Je licht handhaven, niet zomaar alles open zetten, met dim functie en hoogte van licht de juiste intensiteit voor de juiste phase van de plant geven, gaat je energie besparen.
        En ja voeding heb je nodig je hebt al een bloei component, dus neem van BAC nog de groei in huis. Ik vind calmag handig maar hangt ook wat van je water af dat je gebruikt.
        Allerlei boosters en gedoe moet je geen zorgen maken je zou met een simpele plantenvoeding rond moet komen en al super resultaten kunnen halen.

Comment

4 maand op 24 uur licht en geen voeding?

AMATEUR!!!!!

Dat hele hok had tot het plafond vol moeten staan.

Begin maar overnieuw.

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            tough love

• Eclecticon
            Eclecticon commented
            Editing a comment
            Hahahaha!!

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Hebbie haar ook nog ffe om de hoek.
            Constructief, zegt dat je soms iets?

Ik zou ook overnieuw beginnen
          en vooral veel lezen
          hier op jd
          Op wietzaadjes.nl
          En zamnesia staat ook veel.informatie
          over welke tempratuur ze het liefst willen
          welk verschil tussen dag en nacht
          En waarom vooral!
          Waar ze stress van krijgen
          Hoe je moet water geven
          Wat er gebeurd als je plant stress krijgt
          en dan lees je vanzelf al jou gemaakte fouten🙈

Beter is het om te starten met 18uur licht
          Ik zou aarde adviseren (dan kan je nog eens een foutje maken)
          biologisch Met biotabs
          Of met mineraal voeding
          Aan jou de keuze
          Mineraal daar kan je mee bij sturen
          Biologisch niet

Deze planten in de gft bak gooien
          Nieuwe zaden ontkiemen
          Nieuwe grond
          En hou vanaf dag 1 een verslag bij
          Dan sturen wij jou wel bij waar nodig

en volg verslagen van collega's hier
          Succes

en uhh vraagje
          2 x 400 watt led in 120x120?
          Ik heb 800w op 140x200
          lucht is gewicht met hps
          Maar met led moet je niet zo erg overdrijven
          dat geeft al meer licht dan hps

Comment

• Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            🤪🤪🤪

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            ikzelf zit op 2x 300 watt op 1.20x1.20

• Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            2x300 = 600
            Een lumatek 600 pakt ook effectief 120x120
            Maar dat is wel de max wat je op zo'n maat moet zetten
            Bij mars verkopen ze een 800w
            maar voor co2 ivm de lichtkracht
            Daarom heb ik er 2 balken afgehaald en ernaast gehangen om het oppervlakte te vergroten
            Ik draai daarop 140x200 met 657 max per m2
            Meer licht heb ik niet nodig😉

Weg dr mee.. kost alleen maar tijd en levert troep op. Als je nu opnieuw begint heb je ook weken eerder wiet.
          Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
          X