Stekken onder spaarlamp?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • poepzak200
    Cronic Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2011
    • 3081

    #16
    Re: Stekken onder spaarlamp?

    Ja dat wist ik, maar ik bedoel dus eigenlijk dit:

    In het hokje geef ik ze 24/0 en daarna 18/6
    Zodra ik ze in de bloei wil zetten, haal ik ze voor altijd uit het hokje en zet ik ze voor het raam, dus krijgen ze 12/12
    is dat mogelijk?
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment

    • Blani
      Ultra Grower
      • Jun 2011
      • 2004

      #17
      Re: Stekken onder spaarlamp?

      Als je na 21 september je planten voor het raam zet (en er weinig verstoring is van verlichting in huis of straatverlichting) dan kan het prima. Heb je volle zon op dat raam, ook zo laat in het jaar nog?

      Comment

      • poepzak200
        Cronic Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2011
        • 3081

        #18
        Re: Stekken onder spaarlamp?

        De zon staat wel op dat raam gericht..
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment

        • moreweed
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2009
          • 5939

          #19
          Re: Stekken onder spaarlamp?

          Het is mogelijk, je hebt dan gewoon een wietkamerplant. Maar : wil je ook nog iets van resultaat is het wel belangrijk dat licht licht is, en donker ook echt donker. En dat dat constant hetzelfde is. Ik krijg dat in de huiskamer niet voor mekaar, simpelweg omdat het minder dan 12 uur echt donker is daar (ik slaap gemiddeld 8 uur, jij?), en er verschil zit in de tijden dat ik naar bed ga en de lampen uitdoe. Juist die verschillen in tijden zijn een fikse uitdaging voor je plantje, en fikse uitdagingen tijdens de bloei zorgen altijd voor een (veel) minder bloeiresultaat.
          Daarnaast is de zonkracht in de winter, en ook nog achter glas, nou niet dermate dat je daar echt kweekresultaat van kan verwachten...waarom dan uberhaupt de moeite doen als zelfs ƩƩn plantje je soms al een hoop gezeur kan opleveren ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          • poepzak200
            Cronic Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2011
            • 3081

            #20
            Re: Stekken onder spaarlamp?

            Dan koop ik misschien toch maar een tijdschakelaartje voor 12/12
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment

            • moreweed
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2009
              • 5939

              #21
              Re: Stekken onder spaarlamp?

              je kan dit natuurlijk ook gewoon zelf testen : 1 plantje strak op schema, de andere in het raam. Zo bouw je ervaring en testresultaten op uit eerste hand, en wordt vage theorie van nog vagere medeforumgebruikers opeens tastbaar en vergelijkbaar kweekresultaat. Aanschouwelijk onderwijs noemen ze dat, mijn scheikundeleraar vroegâh was daar een held in (gemiddeld 2 ontploffingen per maand).
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              • member10463
                Banned
                • Sep 2010
                • 510

                #22
                Re: Stekken onder spaarlamp?

                dat is het beste geval wat moreweed hierboven beschrijft
                wat je zelf leert dat ken je ook en uit fouten leer je meer , enkele passende leuzes
                had je verslagje al gezien en vroeg me al af waar je die stekjes vanaf geknipt had.
                je hebt de microbe te pakken geloof ik
                geloof niet dat ze thuis gaan blijven geloven in hennep met al je enthousiasme wat wel weer goed is
                desalniettemin
                have fun
                and learn a lot

                greetz
                Last edited by member10463; 20 August 2011, 23:02.

                Comment

                • poepzak200
                  Cronic Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2011
                  • 3081

                  #23
                  Re: Stekken onder spaarlamp?

                  Vast wel..

                  Maar anyway, die plant buiten maakte zoveel vertakkingen aan dat ik dacht met stekjes het volgend jaar in te gaan, dus ik denk dat ik een stekje hou als nieuwe moederplant
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                  Comment

                  • poepzak200
                    Cronic Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2011
                    • 3081

                    #24
                    Hier is het stekje, ik begin een kweekverslag zodra ik zeker weet dat ze het overleeft.
                    CIMG1801.jpgCIMG1802.jpgCIMG1803.jpg

                    Ik zorg dat de grond redelijk nat blijft, en de luchtvochtigheid erg hoog.
                    Last edited by ceBep; 21 August 2011, 20:25. Reden: dubbelposten, gebruik de bewerk functie om iets toe te voegen in zo'n korte tijd
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #25
                      Re: Stekken onder spaarlamp?

                      persoonlijk zou ik die onderste bladeren helemaal verwijderen poepzak
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • poepzak200
                        Cronic Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2011
                        • 3081

                        #26
                        Re: Stekken onder spaarlamp?

                        Ik weet niet of dat een heel goed idee is, op de foto zien de bovenste bladeren er al best groot uit, maar dat zijn ze eigenlijk niet. Zodra die wat gegroeid zijn, moet ik ze dan nog verwijderen of heeft de plant dan al genoeg wortels?
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment

                        • moreweed
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2009
                          • 5939

                          #27
                          Re: Stekken onder spaarlamp?

                          die bladeren gaat de plant zowiezo verliezen zo te zien. Daarnaast : ze zijn beschadigd (geknipt) en hangen zowat op je kweekmedium en het daarin aanwezige cocktailtje schimmels en bacteriƫn. Daarmee kan dat een binnentreedpunt (slechte vertaling van Port d'entree) vormen en daarmee dus een gevaar vormen voor je stek als geheel. Het bladoppervlak van een stek hoeft maar klein te zijn, vooral ook ivm verdamping. Vandaar mijn standpunt, maar hee : ik ben niet de stekkengoeroe die alle wijsheid in pacht heeft > als het jou beter lijkt ze te laten hangen dan doe je dat ! Ik kijk lekker mee en leer dus ook van jouw experimentjes
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          • poepzak200
                            Cronic Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2011
                            • 3081

                            #28
                            Re: Stekken onder spaarlamp?

                            Als je het zo zegt klinkt het beter om ze te verwijderen
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment

                            • moreweed
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2009
                              • 5939

                              #29
                              Re: Stekken onder spaarlamp?

                              ga los man
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              • poepzak200
                                Cronic Grower
                                MemberLucky Member
                                • Apr 2011
                                • 3081

                                #30
                                Re: Stekken onder spaarlamp?

                                allang gedaan
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                                Comment

                                Bezig...