Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • maarten143
    Retired
    • Aug 2011
    • 3

    #1

    Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb m'n eerste plantje natuurlijk (dus niet in een tent of dergelijke) goed kunnen groot brengen en zou
    nu willen overschakelen naar de bloeiperiode. Is het een goed of slecht idee om voor deze bloeiperiode,
    ze in een kweektent te plaatsen ( aankoop al gebeurd dus dat is geen kwestie), onder een geschikte lamp,
    om zo de opbrengst wat op te krikken?

    Groetjes

    Maarten
  • moreweed
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2009
    • 5939

    #2
    Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

    Dat is een keigoed idee wat al menig kweker tot tranen toe ontroerd heeft (op opbrengst gebied dan)

    let wel een beetje op met wat je -naast je plant- nog meer meeneemt je bloeiruimte in, qua beestjes en schimmel enzo
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment

    • Xtreme
      Banned
      • Jul 2009
      • 4271

      #3
      Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

      Preventief Teldor (schimmel) en Admire (luis) wellicht. Omdat de bloei nog wel even duurt is de veiligheidstermijn van die middelen dus geen probleem.

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

        zou ik ook doen idd, naast een grondige inspectie van je plant
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • maarten143
          Retired
          • Aug 2011
          • 3

          #5
          Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

          Oke, bedankt voor snelle reactie!

          Hierbij aansluitend post ik een foto van het plantje in kwestie:


          volgens mijn search op het internet zijn dit symptomen van voedingstekort, meer bepaald kalium.
          Ik ben dus direct begonnen ze te voeden en ook voeding op de blaadje te sproeien (via de blaadjes neemt de
          plant sneller de stoffen op), veel beterschap heb ik nog niet gemerkt. Kan ik nog iets anders ondernemen?

          Grtz

          noob Maarten :p

          Comment

          • Sjille
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 119

            #6
            Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

            0i, Maarten

            Deze plant is duidelijk ZIEK, is waarschijnlijk een kalium tekort duidt op een verstoorde vochthuishouding,het herstel gaat langzaam: nieuwe bladeren verkleuren niet verder en na enkele weken zullen de jonge blaadjes verschijnen,in het slechtste geval de hele handel herpotten in de geschikte grond mengeling of geschikt substraat met perliet.

            Nog veel sterkte:
            i love verdes1.jpeg

            Comment

            • maarten143
              Retired
              • Aug 2011
              • 3

              #7
              Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

              Oke, herpotten heb ik ook onmiddelijk gedaan!

              verwijder ik best de aangetaste onderste zijtakkten of kunnen die nog herleven?

              Grtz

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #8
                Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

                Weg met dat afgestorven blad: dat heeft geen enkele functionaliteit meer. Het kan hooguit ander gezond blad aantasten.

                Comment

                • moreweed
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2009
                  • 5939

                  #9
                  Re: Overschakeling van natura groei naar lamp bloei?

                  leuk zwembadje heb je daar btw
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...