Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewatering 1ltr potjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bewatering 1ltr potjes

Korting op 420shop
    Ik word een beetje gek van het internet,als ik zoek naar hoeveel water kleine potjes nodog hebben. Voor het laten opkomen van gekiemde zaadjes. De ene zegt knijpnat. Nou dat is bij mij mislukt, groeid voor geen meter. Temp in de tent is 22 graden dus daar ligt het niet aan. Voordat ik weer zaad ga laten ontkiemen wil ik graag jullie advies hiervoor.

Groet

Knijpnat is percect.
    bovenlaag afdekken / nat houden tot je zaadje ontkiemt is.
    pas water geven wanneer potje volledig droog is getrokken.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Sluit me hierbij aan

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Volledig droog is overdreven want dan zijn ze dus gewoon dood hè!!

Pot tillen is de beste methode, effe potje met droge grond erbij zetten, zodat je weet dat die dus TE LICHT is.

Effe in bakje met water houden, zodat ie van onder drinkt.

Ik gebruik root cubes, die voorzien de juiste vochtigheid en luchtigheid. Zijn het nieuwe zaadjes of oude ? In water laten ontkiemen, de koffiefilter methode , glaswol blokjes , een propagator bakje gebruiken kan ook

17725631597414369309862981837701.jpg gaat al n eindje mee dat bakje zoals je ziet . Dan heb je wat tegen uitdrogen en wat warmer.

Maar je zegt ze zijn al gekiemd . dan mss wat perliet bij je aarde , zodat ze lucht heeft bij teveel water. Mss 20 % perliet er bij , of vermiculiet.

En zakje root cubes is per 50 maar gaan lang mee , wel duur. Maar t handige is dat ze mooi wortelen in de cube, en je kunt ze gewoon inplanten dan .

Te lang wachten nadat ze opengesprongen is kan ook nadelig zijn ! Succes!
    Ganja always does the trick.

Comment

Als je pech hebt moet je 3 á 4 dagen wachten totdat ze boven de grond komen he. Geen idee wat je anders doet, het is nogal een bewezen methode eigenlijk.

Comment

Deel anders wat foto’s als je opnieuw gaat ontkiemen, open een topic en start een verslag
        MGC 65W - Purple Lemonade
        MGC 65W - Blueberry Auto
        ​

Comment

Bedankt voor de info heren. Ik heb ze dit keer net er tussen in bewatert. Net niet knijpnat dus, even kijken hoe het loopt. Wellicht maak een verslagje

Comment

Dit lijkt mij de juiste weg . Aarde goed nat natmaken en laten uitlekken. Hierin knijpen komt er nog vocht uit = tr nat .. ontstaan er droge losse plekken = te droog blijft het samenhangen als een geheel zonder dat er water afdruipt = perfect

Comment

Bezig...
            X