Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

donkerte-stress en licht-stress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    donkerte-stress en licht-stress

    Korting op 420shop
    Hello,

    Ik heb al vaak gelezen en gehoord dat lichtperiodes tijdens de nachtfase van bloeiende planten stress veroorzaakt en
    de kans op hermafrodisme toeneemt.
    Is het ook bekend of donkere periodes (korstondig vb: een half uur) tijdens de dagfase tot stress leiden ?
    Geeft dit hetzelfde effect of is dit minder erg ? (ik denk aan bv een zwaar onweer tijdens de dag maakt het ook donkerder, of een zonsverduistering)


    grtn

    #2
    Re: donkerte-stress en licht-stress

    Hoe zou jij je voelen, als ik tijdens je nachtrust ff een 600w HPS voor je gezicht hou, vergelijk dat is met een siesta...

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: donkerte-stress en licht-stress

      Hahahahaha @Poffertjesporem

      Comment


        #4
        Re: donkerte-stress en licht-stress

        Mijn planten hebben dagelijks last van donkerte-stress. Als ik namelijk de kast opendoe, dan doe ik de lamp uit en een spaarlampje aan - om de buren niet nieuwsgierig te maken. Ik verzorg mijn planten dus in relatief half-duister. Meestal doe ik daar een kwartiertje over, en later op de dag nog eens een kwartiertje/halfuurtje om eens rustig het gras te zien groeien.

        Voor zover ik zie hebben mijn planten daar niet onder geleden - ik heb net mijn eerste prachtige oogst te drogen gehangen.

        Met lichtstress moet je inderdaad oppassen, niet alleen voor sex-problemen, maar ook omdat een plant zonder goede nachten nooit in bloei gaat, of vanuit bloei terug gaat in groei en misvormde toppen maakt. Voor de details van de biologische klok van planten moet je eens googlen op "fytochroom": Het hormoon dat de dag/nacht huishouding regelt en uiteindelijk ook de bloeihormonen aanstuurt.

        Comment


          #5
          Re: donkerte-stress en licht-stress

          over zonsverduisteringen maak ik me in het geheel geen zorgen ... wat kan je eraan doen ? naar buiten rennen met een 600watter ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: donkerte-stress en licht-stress

            @moreweed: Het stralingsvermogen van de zon in het heelal bedraagt boven Nederland 1400 Watt per vierkante meter (W/m2). Door deeltjes en stof in de hogere atmosfeer wordt het stralingsvermogen een stuk verminderd tot 1000 W/m2. Dit stralingsvermogen hebben we alleen in de zomer op een zonnige dag. In ons land is de lucht vaak bewolkt, zodat wij een gemiddeld stralingsvermogen hebben van 600 W/m2. De stand van de zon en het jaargetijde maken ook uit.

            Bron:http://www.ternary.org/zonne-energie/basis.html

            Lol, niks aan toe te voegen....

            Comment


              #7
              Re: donkerte-stress en licht-stress

              Voor de details van de biologische klok van planten moet je eens googlen op "fytochroom": Het hormoon dat de dag/nacht huishouding regelt en uiteindelijk ook de bloeihormonen aanstuurt.
              Dit is idd waar het allemaal om draait bij het bloeien.

              Phytochroomhttp://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ht=gaslantaarn

              We zien hier dat je handig gebruik kan maken van lichtstress tijdens de donkerfase tijdens de GROEI. Tijdens de bloei is licht tijdens de donkerfase dus funnest. Ook dat kleine rode lampje van je kachel e.d. kan je bloei behoorlijk remmen!!!!
              Last edited by monty; 10 September 2011, 10:29.

              Comment


                #8
                Re: donkerte-stress en licht-stress

                een heelemooie uitleg monty

                ma ik doe van 8:00uur tot 20uur (dit is dus goed) ?
                KEEP UP THE GOOD WORK
                sigpic

                Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                Comment


                  #9
                  Re: donkerte-stress en licht-stress

                  ik sta toch maar alweer mooi paf van monty's uitleg.

                  Gesnapt en gesnopen!

                  grtn

                  Comment


                    #10
                    Re: donkerte-stress en licht-stress

                    Mooi stukje monty.

                    Comment


                      #11
                      Re: donkerte-stress en licht-stress

                      Daar zit mijn online bio inginieur weedkunde

                      Comment

                      Bezig...
                      X