Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ventilatie vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ventilatie vraagje

    Korting op 420shop
    haai everyone,

    ik heb een klein vraagje over de ventlatie voor mijn kast
    ik heb een kast van h:150cm b:70cm d:50cm met zwart wit folie bekleed
    mijn opstelling is momenteel een 400w lamp en een ventilator van 225kub met koolstoffilter
    nu wil ik graag een actieve inlaat steken indien dit nut heeft uiteraard en ik zat te denken
    aan een pc fan of 2 nu is mijn vraag kan ik deze best van onder in de kast plaatsen
    of ter hoogte van de plant juist boven de rand van pot of denken jullie dat het beter is van
    de inlaat pasief te maken

    mvg
    Smokey
    My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

    #2
    Re: ventilatie vraagje

    Een juist lucht verhouding in mijn optiek is 90% lucht terug je ruimte ingooien ten opziochte van wat je eruit hebt gehaald..

    VB. 1000m3 afzuiging >> 900m3 terug naar binnen. Het verhaal van de helft naar binnen ten opzichte van wat je eruit haalt wat door de meeste verteld word is niet de juiste...nogmaals in mijn optiek dan. Raar vb maar als ik in een ruimte sta waar 75% lucht uit word gehaald en er komt maar 37,5% van terug ...kom ik nog steeds lucht tekort en krijg ik het benauwder...geldt idem voor je kweekruimte.

    De onderdruk waarmee we werken in onze hobby ruimte is maar voor 1 doel en dat is om stankoverlast te voorkomen... want bij een bovendruk groeit mn gewas zelfs beter alleen word dan de geur van ons gewas door kiertjes en gaatjes geperst en dat kunnen wij niet hebben.

    Al met al ff in een vogelvlucht mijn mening met betrekking tot lucht!

    GreetZ
    NF

    Oja en de verse lucht via de boven inbrengen...de ingebrachte lucht is vaak koeler dan de lucht in de ruimte....warmte stijgt en koele lucht zakt...als je hem boven inbrengt zal de koele lucht dalen en dus ook gedeeltelijk je lamp wat koelen.
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: ventilatie vraagje

      aja k ik had wel een vermoeden dat verse lucht aanvoeren langs boven
      mss niet zn slecht gedacht was maar bij de meeste kweekruimtes gebeurt
      dit meestal langs onder en idd die koude lucht zou mn lamp kunnen koelen
      maar voorlopig zorgt deze warmte niet echt voor een probleem hij houdt de
      kast mooi op temp en als dit later toch een probleem zou zijn kan ik nog een pc fan hangen
      aan de lampkap maar jij denkt dus dat die pcfannetjes niet zullen voldoen zou zn badkamer ventilator wel helpen

      mvg
      Smokey
      My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

      Comment


        #4
        Re: ventilatie vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Natures Finest View Post
        Een juist lucht verhouding in mijn optiek is 90% lucht terug je ruimte ingooien ten opziochte van wat je eruit hebt gehaald..

        VB. 1000m3 afzuiging >> 900m3 terug naar binnen. Het verhaal van de helft naar binnen ten opzichte van wat je eruit haalt wat door de meeste verteld word is niet de juiste...nogmaals in mijn optiek dan. Raar vb maar als ik in een ruimte sta waar 75% lucht uit word gehaald en er komt maar 37,5% van terug ...kom ik nog steeds lucht tekort en krijg ik het benauwder...geldt idem voor je kweekruimte.

        De onderdruk waarmee we werken in onze hobby ruimte is maar voor 1 doel en dat is om stankoverlast te voorkomen... want bij een bovendruk groeit mn gewas zelfs beter alleen word dan de geur van ons gewas door kiertjes en gaatjes geperst en dat kunnen wij niet hebben.

        Al met al ff in een vogelvlucht mijn mening met betrekking tot lucht!

        GreetZ
        NF

        Oja en de verse lucht via de boven inbrengen...de ingebrachte lucht is vaak koeler dan de lucht in de ruimte....warmte stijgt en koele lucht zakt...als je hem boven inbrengt zal de koele lucht dalen en dus ook gedeeltelijk je lamp wat koelen.

        Met de eerste stelling ben ik het zonder meer eens. Een geringe onderdruk is voldoende. Verse lucht kun je naar mijn oordeel toch het beste via de onderkant naar binnen halen. Door de afvoer langs boven en de aanvoer langs onderen ontstaat een luchtcirculatie. Probeer maar eens een brandende sigaret bij een bovenaanvoer van verse lucht te houden: de rook (en de verse koude lucht) wordt gelijk weggezogen.

        Comment


          #5
          Re: ventilatie vraagje

          Ff de mieren neuker uit hangen, je reductie factor is ook afhankelijk van de weerstand die het filter genereerd.
          Dus bij een te klein filter (of te grote afzuiger), zul je mischien wel tot 80% minder kunnen gaan, en bij een te groot filter, mischien wel tot 95%.

          Grtz.

          Comment

          Bezig...
          X