Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (paar algemene vragen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek (paar algemene vragen)

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nog maar recent begonnen met het kweken van plantjes in een tentje. Nu had ik een paar vragen (ook misschien een paar domme vragen):

    Tent setup: Secret jardin 90/90/160, 300 watt lamp, afzuigsysteem (zonder filter, de reuk is te lekker ).

    1. Hoe kan ik de luchtvochtigheid wat omhoog brengen? (zijn er andere manieren naast een vernevelaar of mistmaker te kopen?)
    2. Nu staan de plantjes (automatic mary) in 11L potten, nu vroeg ik me af of 7L potten groot genoeg zijn om autoflowers (algemeen dan) te planten? Zo dat ik er nog meer kan planten.
    3. Hoeveel planten kan ik minstens planten op die oppervlakte?

    Ik ben waarschijnlijk nog enkele vragen vergeten, maar dan post ik die later wel nog eens. Wat te stoned op dit moment .

    Alvast bedankt,

    Stickytime!

    #2

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

      Heb ik ook wel wat vraagjes

      Een 300W lamp ? Welke ?
      Waarom autoflowers, als je zelf het licht kan regelen ? Auto's zijn toch meest geschikt voor buiten ?
      Hoe hoog wil je de LV hebben dan ? (boven de 50% is niet nodig bij zaden)
      Pas goed op met die geur. Die blijft zeker niet alleen binnenshuis als je planten in bloei staan!

      Oh, en ik had er mooi 36 in 3.5L potjes gezet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

          6400 Kelvin is een groeilamp. Voor de bloei heb je 2100 of 2700 Kelvin nodig.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

            Weet ik, daarom dat ik deze ook heb :

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

              @

              Waarom zeg je dan eerst 6400 Kelvin? Als je advies wil dan is het wel zo gemakkelijk als de aangedragen gegevens kloppen.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                De gegevens kloppen toch? Ik heb 2 verschillende lampen, moest je de vorige posts niet snappen.

                1tje voor groei en 1tje voor bloei.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                  zaailingen hoef je niet zo te verwennen met een hogen lv,omdat ze een penwortel hebben,waarmee ze kunnen drinken,een stekje heeft dat niet daardoor moeten die in het begin een hoge lv hebben.ps en je lampen zijn kut trouwens

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                    Volgens mij kan ik uitstekend begrijpend lezen. Pas in je voorlaatste post haal je de 2700 kelvin lamp van stal. Voordien zie ik uitsluitend 6400 K. Lees maar na, wellicht snap je het.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                      Als je het zo bekijkt heb je wel gelijk Xtreme, maar aangezien ik die lamp toen nog niet nodig had en dat hij neit echt relevant was met men vragen had ik die er gewoon vergeten bij te typen. Misverstand dus.

                      tumble trimmert: ik weet dat hps lampen beter zijn, maar ik vertrouw het gewoon niet volledig met dat ze zo warm worden, en de mensen waar men tent bij staat ook niet. En led lampen zijn nog niet genoeg op punt gesteld en nog te duur op dit moment.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                        Nog een tip: je kweekt autoflowers. Die zou ik gelijk onder een bloeilamp zetten. Immers, die kennen geen zuivere vegetatieve groei en gaan na het ontkiemen gelijk over in het generatieve stadium.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                          Oh, goed om te weten, bedankt

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek (paar algemene vragen)

                            We zijn allemaal vanaf niks begonnen, we hebben allemaal wel eens iets minder relevante vragen gesteld.
                            Maar waar ik je wel voor kan behoeden is de geur, dat vind het meest stresserige van het hele kweken (ruikt iemand het?).
                            En jij wilt zonder filter gaan kweken?, Ik zou het NIET doen!

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X