Te hoge pH !

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tkiief
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2010
    • 8

    #1

    Te hoge pH !

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik ben bezig met m'n eerste kweek en heb sinds het begin de pH NIET afgezuurd van het voedingswater.
    Onlangs heb ik gele puntjes op de bladeren van elke plant gemerkt en dit wijst dus op een te hoge pH.
    Ik heb me dan een pH-meter aangeschaft, die me de waarde 7.0 gaf voor het voedingswater.

    Ik kweek op cocos en de ideale pH hiervoor zou 6.0 zijn. Nu heb ik mijn voedingswater afgezuurd tot 6.0 maar nu heb ik de volgende vraag:

    Mag ik zomaar beginnen met het geven van voedingswater met pH 6.0 of moet ik eerst alle planten doorgieten met afgezuurd water tot pH 6.0 ? Met doorgieten bedoel ik dus de planten water geven tot het er vanonder uitloopt, ik denk namelijk dat de hele pot dan pH 6.0 heeft en dat het vanaf dan altijd goed blijft als ik m'n voedingswater elke keer afzuur tot 6.0.

    Mvg,

    Tkief
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Te hoge pH !

    Dat is nou spoelen, en dat is de manier bij hydro en cocos.
    Spoelen totdat je drain goed is, en daarna verder met de goeie pH en EC.

    Lees dit topic eens door als je tijd hebt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Tkiief
      Stekje
      Nieuw Lid
      • May 2010
      • 8

      #3
      Re: Te hoge pH !

      Heb ik al gelezen, ik wou gewoon zeker weten of ik het zo goed deed bedankt !!

      Comment

      Bezig...