Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek alles is al compleet alleen setup vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek alles is al compleet alleen setup vragen

    Korting op 420shop
    Hallo

    zal me eerst even voorstellen ben kevin 22 uit provincie groningen

    Heb na jaren buiten kweken eens besloten om het goed aan te pakken en binnen verder te gaan met eerst kleine ruimte om als het goed bevalt uit te breiden

    heb meeste al klaar zoals

    Kast 220x120x120 hxbxd van gipsplaat met houten skelet volledig geisoleert en aan de binnenzijde behangen met zwart wit folie en als bodem vijver folie met een rand van 20 cm hoog
    dus compleet licht dicht water bestendig en temperatuur prima in de hand te houden bij kou en warmte

    afzuiger is een 250m2 met koolstoffilter in geluidsdempende box met thermostaat

    inlaat is labirint met steenwol laagje om alles wat er niet in hoort buiten te houden en 2 ventilatoren erin mocht het nodig zijn

    lamp is een 600 watt t-sun met change a wing kap achter een relai met timer

    heb er een ventilater inhangen op vlaggestokhouder haha eventueel draaibaar


    maar nu de vragen voor het beste resultaat

    1 hoeveel planten in deze ruimte
    2 hydro of potgrond
    3 hoeveel liter potten bij hydro geloof ik 5 liter genoeg
    4 bij wat voor hoogte planten in bloeizetten
    5 wel of niet automatisch bevloeien

    had systeem gezien met potten 5 liter onderin kleikorrels bovenin laagje steenwol
    onderin de kast zit vijverfolie dus daarin laagje verwarmt voedingswater en dan met pompje naar het automatisch bevloeiings systeem http://www.budgetkweek.nl staat die kast

    iemand hier ervaring mee

    hoor het graag

    gr kevin

    #2
    Re: Eerste binnenkweek alles is al compleet alleen setup vragen

    Welkom op het forum,
    Zou je jezelf willen voorstellen in de member introduction sectie?

    Die vragen zou je eigenlijk aan je eigen moeten vragen .

    1 hoeveel planten in deze ruimte - Ga je de planten direct in bloei gooien of wil je de planten eerst goed groot laten worden? Als je ze direct in bloei gooit kan je er meer naast elkaar zetten. (Noemt men ook SOG-> Sea Of Green)

    2 hydro of potgrond - Moet jij ook zelf weten, op grond kweken lijkt mij iets makkelijker voor een beginner maar anderen vinden dat mss niet.

    3 hoeveel liter potten bij hydro geloof ik 5 liter genoeg- Geen idee, moet je de Hydro Sectie maar ff doorlezen .

    4 bij wat voor hoogte planten in bloeizetten- Wil je grote struiken of wil je liever meer planten die wat kleiner zijn. Denk eraan dat planten in de bloeifase ook nog wat doorgroeien.

    5 wel of niet automatisch bevloeien - Is jou keus.

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnenkweek alles is al compleet alleen setup vragen

      het gaat mij om de manier waarmee ik de meeste haal zal denk ik liever voor iets hogere planten gaan heb de ruimte er wel voor in de hoogte en zal dan ook meer toppen hebben

      Comment

      Bezig...
      X