Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal, ik vroeg me af wat "bloemverschijnselen" nou eigenlijk betekend, aangezien ik wil weten wanneer ik mijn lamp op 12/12 moet zetten en ik dan altijd mensen hoor zeggen: "Wanneer de eerste bloemverschijnselen komen" maar wat zijn deze zogeheten bloemverschijnselen dan?

    Hiernaast had ik nog een andere vraag, sommige van mijn bladeren (vooral degene die bovenaan liggen) beginnen een beetje te kreukelen, wat kan dit betekenen? Te weinig licht, te veel licht, te weinig water, te veel water, teveel hitte, te weinig warmte?

    ==EDIT==
    Betekend bloemverschijnselen, de eerste witte haartjes? Zo ja kan ik hem maar beter op 12/12 zetten want dit is voor mij alweer een tijdje terug inmiddels.. De plant is nu 25cm hoog vanaf het eerste stuk boven de grond.

    Bij voorbaat dank, reload472
    Last edited by reload472; 20 October 2011, 15:20.

    #2
    Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

    Vreemd verhaal, Reload... Ik weet niet beter dan dat je eerst je planten op 12/12 zet, en dat daarna en daardoor de bloei-verschijnselen komen. Heb je planten die spontaan op 16/8 (ofzo) in bloei gaan, dan zijn het waarschijnlijk auto-flowers die helemaal niet naar 12/12 hoeven maar vrolijk op 16/8 kunnen blijven.

    Ikzelf beschouw de eerste witte haartjes als bloeiverschijnsel, maar er zijn vast wel ervaren kwekers die eerdere verschijnselen kunnen zien.

    Comment


      #3
      Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

      BLOEI verschijnselen bedoelen ze
      Dat is als je in de oksel van de plant een piep klein wit haartje ziet wat aan geeft dat het een vrouwtje is
      Bij een mannetje zie je een balletje en er is verschil tussen een zakje en balletje want zakjes maken ze alle bij aan.

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

        @beladonna, bedankt, dit wilde ik weten! Dus ik neem aan dat zodra ik witte haartjes zie ik de plant op 12/12 kan zetten, correct?

        M.v.g. reload472

        Comment


          #5
          Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

          Er zijn planten die automatisch gaan bloeien. Dat zijn auto-flowers. Omdat jouw planten haartjes vertonen zonder dat ze op 12/12 staan heb je waarschijnlijk een autoflower.
          Die hoef je dus niet op 12/12 te zetten maar kan je gewoon op 18/6 laten staan en de rest gaat vanzelf.
          Misschien kan je op de verpakking van de zaadjes even kijken of het er op staat.

          Comment


            #6
            Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

            Je plant maakt als ze hormonaal volwassen is eerst voorbloei in de oksels aan. Dit doet ze onafhankelijk het aantal lichturen. Of dit nu een autoflower is of een normaal bloeiende plant. De voorbloei word bepaald door de kwaliteit en kwantiteit van bepaalde plantstuurstoffen (planthormoon). Om voldoende van deze stoffen te kunnen aanmaken heeft de plant een bepaalde leeftijd nodig. female-cannabis-pistils.jpgDe bovenste pijl geeft de vrouwelijke voorbloei aan in de oksels van de plant. De onderste pijl noemt men de stipule dit hebben zowel mannetjes als vrouwtjes.


            4828-AskEd62-00.jpgDit is mannelijke voorbloei in de oksel van de plant.


            Het beste wacht men met op 12/12 zetten tot je deze voorbloeiverschijnselen waargenomen hebt. Je haalt de mannetjes er natuurlijk uit. Een plant die reeds voorbloei vertoond is hormonaal volwassen en zal vrij snal na 12/12 reeeds de eerste ware zichtbare bloei in de toppen laten zien.

            Men kan echter ook een plant eerder in de bloei dwingen door deze reeds voor de voorbloei op 12/12 te zetten. Het duurt dan doorgaans wel 14 tot 21 dagen voor je dan de eerste echte ware zichtbare bloei in je toppen waarneemt. We noemen dit ook wel dwarfen.

            Comment


              #7
              Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

              Erg leerzaam Monty, thanks

              Comment


                #8
                Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

                Weer wat geleerd van de Meesterkweker.

                Thanks, Monty!

                Comment


                  #9
                  Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

                  maar over dit onderwerp is zo veel te vinden maak er gebruik van zou ik zgge

                  Comment


                    #10
                    Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

                    Men kan echter ook een plant eerder in de bloei dwingen door deze reeds voor de voorbloei op 12/12 te zetten. Het duurt dan doorgaans wel 14 tot 21 dagen voor je dan de eerste echte ware zichtbare bloei in je toppen waarneemt. We noemen dit ook wel dwarfen.
                    Ik vroeg me serieus af wie dat "dwarfen" genoemd had, en waarom ?
                    Het is niet zo dat reguliere planten erg veel kleiner blijven toch ?
                    Bij mij, en anderen, althans niet.
                    Deze "dwergen" zijn gezaaid op 12/12 :
                    zaad12-12.JPG
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

                      Monty en de rest, erg bedankt voor de hulpvolle info! Mijn planten zijn overigens GEEN auto-flowers, ik heb de big bang van Greenhouse seeds! Wat jij hebt laten zien Monty, met dat plaatje van die haartjes / groene uitsteeksels, die heb ik al een tijdje, dus ik neem aan dat het nu wijs is om mijn plant op 12/12 te zetten, toch?

                      Gr.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bloemverschijnselen, wat betekent dat nou eigenlijk?

                        Ja ze zijn nu volwaardige dames, net in de pubertijd zeg maar. ze hebben wel al schaam en okselharen maar zijn seksueel nog volledig onervaren, de tietjes moeten nog komen en aandikken zeg maar en dat gebeurd pas na 12/12 doordat ze nu reeds hormonaal volwassen zijn zullen de meiden vrij snel hun eerste ware bloei in de toppen laten zien (dag of 7 na 12/12) dan rennen ze naar de hema voor de eerste AA cup BH. vanaf dan tel je ook pas de bloeiweken!

                        De haartjes in de oksels van de jonge dame noemen we dus voorbloei. Nogmaals voorbloei is onafhankelijk van het aantal lichturen maar heeft enkel met leeftijd te maken. De ware bloei in de toppen word door het aantal uren donker bepaalt. Tijdens de donkeruren gaan de inactieve plantstuurstoffen (phytochrome) over in de actieve vorm die de plant aanzet om ware bloei in de toppen aan te gaan maken. Pas als er voldoende hoeveelheid van deze actieve vorm van deze stuurstof aanwezig is is de plant in staat om bloemen te vormen in de top. Bij een plant die in voorbloei staat gebeurt dit binnen de 5 en 14 dagen na het op 12/12 zetten.
                        Zet je een plant voor de voorbloei op 12/12 dan is ze eigenlijk nog te jong om reeds zichtbare bloei te vertonen, het is nog een tiener. Dan duurt het veel langer voordat ze zichbare bloei laat zien. 3 tot 4 weken soms.

                        Dwarfen in immiture wiet op 12/12 dus niet echt letterlijk te nemen. In het donker word er ook weineger auxine afgebroken waardoor onder 12/12 de plant veel meer celstrekking vertoont, maar das weer een ander hoofdstuk.
                        Last edited by monty; 23 October 2011, 21:14.

                        Comment

                        Bezig...
                        X