lamp

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vicje
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2011
    • 31

    #16
    Re: lamp

    Hello,

    ik gebruik altijd mijn lampe horizontal, maar soms en combinatie van de twee als ik ruimte genoeg in mijn serre. want voor mij is meer lichten is meer gewicht van u toppen. als ik da doe gebruik ik 2x 400watt, voor +- 6planten. ik heb de indruk als je werk met 2 lampen dat de onderste top van u planten zijn heve groot als die van bovenhaan. ik verweider ook altijd die kleine pruul van vanhonder op zo ne 15cm die zijn omnutig en neemt veel voeding af van u planten voor niets.

    Comment

    • smokeykev
      Retired
      • Mar 2009
      • 1533

      #17
      Re: lamp

      vicje, je klinkt zoals di rupo man
      en wat je zegt is vrij logisch aangezien een lamp voor 1,5m² is en je met een tweede veel breder schijnt
      en oba, gewoon een vsa voor 400watt (voor 400watt lamp) een standaard kost allemaal hetzelfde eender welk merk en idd je koopt enkel een son t pia of red son t pia (nog beter vo bloei) en schroeft die in je fitting die je hebt en laat je vsa gewoon zitten (moet je wel ook een 400 bloeilamp nemen uiteraard)

      andere optie is dimbare vsa kopen, die kan je voor 250 400 en 600 watt gebruiken kan je later je setup nog aanpassen of bijvoorbeeld met 250 groeien en met 400 bloeien

      Comment

      • tumble trimmert
        Banned
        • Mar 2010
        • 3610

        #18
        Re: lamp

        compleet setje is natuurlijk goedkoper dan als los kopen.vooral als je ergens een aanbieding heb.

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #19
          Re: lamp

          Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin
          andere optie is dimbare vsa kopen, die kan je voor 250 400 en 600 watt gebruiken kan je later je setup nog aanpassen of bijvoorbeeld met 250 groeien en met 400 bloeien
          Waar haalt ge die info? Ook bij dimbare vsa's moet de wattage van vsa en lamp overeen komen. Die zijn onderling niet wisselbaar.

          Comment

          • 123harry
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2010
            • 169

            #20
            Re: lamp

            Je kunt een dimbare vsa gebruiken als je daarbij verschillende bollen gebruikt. De meeste starten zowel de hpi als natrium lampen.

            Je kunt een lamp tot 10% meer of minder belasten zonder noemenswaardig verschil in het spectum.

            Denk eraan dat de meeste dimbare ballasten electronisch zijn. Dat is een groot verschil met de magnetische ballasten. De electronische geven meer lichtopbrengst doordat de fase niet meer fluctueert. De lamp brand dus echt continu en gaat niet 50 x per seconde aan en uit.

            Voordeel daarvan is meer licht en meer rendement.
            Nadeel is dat de bol wat heter wordt. Dat is de reden dat Philips bollen soms ontraden worden voor electronische ballasten. Te heet.
            De Philips sont+ GREEN POWER kunnen daar echter wel tegen. Die branden heter. Doordat er een iets ander gas inzit wat meer blauw licht geeft als daglichtcompensatie. De normale sont+ is bedoeld voor kassen waar daglicht doorheenvalt en dus al aanwezig is.

            Grt
            Har
            No-nonsens kweker

            Comment

            • smokeykev
              Retired
              • Mar 2009
              • 1533

              #21
              Re: lamp

              beo, dacht ooit zoiets tegegekome te zijn of schakelbare ballast of hoe het ook noemt

              Comment

              • 123harry
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2010
                • 169

                #22
                Re: lamp

                Je kunt een dimbare vsa gebruiken als je daarbij verschillende bollen gebruikt. De meeste starten zowel de hpi als natrium lampen.

                Je kunt een lamp tot 10% meer of minder belasten zonder noemenswaardig verschil in het spectum.

                Denk eraan dat de meeste dimbare ballasten electronisch zijn. Dat is een groot verschil met de magnetische ballasten. De electronische geven meer lichtopbrengst doordat de fase niet meer fluctueert. De lamp brand dus echt continu en gaat niet 50 x per seconde aan en uit.

                Voordeel daarvan is meer licht en meer rendement.
                Nadeel is dat de bol wat heter wordt. Dat is de reden dat Philips bollen soms ontraden worden voor electronische ballasten. Te heet.
                De Philips sont+ GREEN POWER kunnen daar echter wel tegen. Die branden heter. Doordat er een iets ander gas inzit wat meer blauw licht geeft als daglichtcompensatie. De normale sont+ is bedoeld voor kassen waar daglicht doorheenvalt en dus al aanwezig is.

                Grt
                Har
                No-nonsens kweker

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #23
                  Re: lamp

                  Euhm Harry waarom post je twee keer exact het zelfde antwoord ¿

                  Comment

                  • 123harry
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2010
                    • 169

                    #24
                    Re: lamp

                    @monty: sorry, 2 machines aanstaan, 2 x gedrukt dus, Ik had de sprong van blad 1 naar blad 2 gemist.
                    No-nonsens kweker

                    Comment

                    • vicje
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Oct 2011
                      • 31

                      #25
                      Re: lamp

                      20 jaar al in flanderen geen enkel probleem voor nederlands te spreek, maar het schrijf is iets anders. DOE MIJN BEST

                      CIAO,CIAO

                      Comment

                      • smokeykev
                        Retired
                        • Mar 2009
                        • 1533

                        #26
                        Re: lamp

                        np dude, het feit da je al overgekomen bent getuigd van mensenkennis
                        en ik denk dat er maar weinig vlamingen zijn die walen als persoon niet zien zitten hoor ...
                        besides alle blowers en zeker alle growers zijn bro's 4 life

                        Comment

                        Bezig...