Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik men temp. onder de 26°c krijgen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoe kan ik men temp. onder de 26°c krijgen?

Korting op 420shop
    Allen,

Ik heb hier een tentje 100 * 100 * 200cm met :

600w lamp
    500m³ filter
    afzuiger 400-800m³
    225m³ inblazer

Hoe krijg ik men temp. beneden de 26°? Aangezogen lucht is 17°. Op men kamer waar de tent staat is het 22° (kan niet lager) uitblaas is in de kamer. Men afzuiger staat op 400 op 800m³ is het juist een stoomtrein waar je niet echt van slaapt.

Ps; ik zet nog een passieve inlaat open omdat de inblazer niet volstaat om men tent niet vacuum te laten lopen.

alle tips welkom

grow ze,...

Re: hoe kan ik men temp. onder de 26°c krijgen?

26 graden is toch niets mis mee ? Waarom wil je het lager ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tis idd een nette temp ...opzich mag het nog wel wat warmer zijn ook....

Maar goed om het koeler te krijgen...meer lucht naar binnen om te beginnen...je gooit minder dan de helft van de lucht terug naar binnen dan die je afzuigt.
      sigpic

Comment

fancontroler aanschaffen.

Comment

28 lijkt me een prima temperatuur voor je tentje.

Comment

Gezien je aanvoer en afvoer zou je het koeler moeten kunnen krijgen. Misschien meet je gewoon niet goed en is het stralingswrmte wat je meet. Hang je temp voeler in de schaduw om de temp af te lezen.

grt
            har
            No-nonsens kweker

Comment

vloeibare stikstof > krijg je ook vet harde toppen mee btw
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

En bevrozen vingers nee dank je

Ja ik meet rechtstreeks waar men planten staan. Stralingstemp. is tog de temp. dat de planten zelf ook ondervinden.Als ze in de zon staan ga ik tog ook niet in de schaduw meten hoe warm ze staan??

Ok 26° is eigenlijk goed voor mij. Nu dat de winter komt geen prob. Maar de lente en zomer dan ?? Windwaaier staat er in. Maar idd denk dat er meer lucht naar binnen moet mss met grotere en meer lawaaierige inblazer
                Last edited by growplace; 8 November 2011, 22:19.

Comment

ik denk dat iedere kweker van de luchttemperatuur uitgaat en niet van de stralingwarmte
                  dus als er hier over een temp in je kweek wordt gepraat hebben we het meestal over de luchttemp

Comment

Ahzo. Ik zal het eens in schaduw meten.

Comment

Gewoon even een kartonnetje over de voeler fabriceren.
                      Als je 's winters 3 kilo kweekt, hoef je 's zomers niet te kweken en kun je in je hangmat blijven liggen.

Comment

De meeste meters geven een temp aan van + 3 graden boven de luchttemp als ze in het licht hangen .

Losse sensors warmen ook op door lichtstraling, vandaar dat sommige fabrikanten de sensor in een lichtdicht kastje monteren. Dus QnQ, een prima idee je kartonnetje. Maak het wit om opwarming karton te voorkomen..

Ik blijf erbij dat je apparatuur afdoende zou moeten zijn. Zoek naar obstructies in je slangen systeem. Bochten remt heel erg, vernauwingen geven vaak drama.

Elke afzuiger is sterker als ie over lange afstand moet zuigen dan dat ie moet blazen (persen).
                        Het langste stuk slang tussen afzuiger en filter , het kortste stuk aan de blaaskant.
                        Hoe korter die blaaskant, hoe meer kracht de motor dus.

Als je planten voor de rest gezond zijn dan is een minimum temp van 14 en een max temp van 32 graden over de gehele kweek acceptabel voor planten uit zaad. Gebruik je stekken dan is dat 18- 28

grt
                        Har
                        Last edited by 123harry; 9 November 2011, 12:16. Reden: taalfoute
                        No-nonsens kweker

Comment

In de schaduw meet ie +-25°c dus das dan niet zo slecht denk ik. lampen uit +-18°c.
                          Over dat persen en zuigen. Men filter staat na men afzuiger en niet ervoor. Dus hij blaast de lucht erdoor. De kerel van de growshop zij dat dit beter was omdat men afzuiger een grotere capaciteit heeft dan men filter. Niet dat dit uitmaakt want ik zet hem tog altijd op 400m³.

Is het minder belastend voor men afuiger als ik de filter voor de zuiger zet? dat ik hem dus lucht erdoor laat zuigen? En geeft dit ook mss minder geluid?

Comment

Ik denk dat je 'm nu beter kunt laten staan.
                            Je kunt blazen of zuigen door een filter, maar als je één gekozen hebt, niet meer wisselen daarna.
                            Ik heb eens gelezen dat je dan kans hebt op geurlekken. (Nu heb je daar toch wel kans op, als je filter te klein is)
                            Rare shop. Ik zou niet fucken met je filter, dat moét gewoon goed zijn.

Comment

Ik denk dat alles nu zo goed draait en idd ik ga alles gwn laten staan hoe het nu is. Het werkt dus waarmom veranderen. De geur zullen we wel zien als ze afbloeien. Denk eigenlijk zelf dat het niets uitmaakt blazen of zuigen door je filter. We zien wel he.

thanks voor de reacties! grow ze..

Comment

Bezig...
                              X