First

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ganjabenji
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2011
    • 37

    #1

    First

    Korting op 420shop
    Yoow allemaal,

    Sorry als deze vragen duidelijk te vinden zijn. Ik heb een heel tijdje gegoogled maar niet echt een antwoord gevonden.

    Ik heb dus 1 plantje staan white whidow, voor de eerste keer eentje gezet. ik wou het is proberen.

    Nu is hij precies aan het sterven van aan de onderkant te beginnen.

    Ik heb een ledlamp eropstaan en gebruik plagron bloei & groei. Heb ook top activator gekocht maar nog niet gebruikt. De onderste bladeren worden dor en vallen af. en andere bladeren worden zwart aan het uiteinde maar voor de rest zien ze mooi donkergroen.

    Ook is hij heel smal en heeft gij geen vertakkingen. Ik heb hem ondertussen op 12/12 gezet en er komt enkel topvorming vanboven en in het midden. niet aan de onderkant.

    Hij staat gewoon in de berging zonder afzuigsysteem. Ik dacht dit niet nodig zou zijn voor 1 klein plantje.

    Dus ik zou willen weten wat het probleem net is? ik dacht zelf aan overbemesting en/of koolstof tekort. Kan iemand dit bevestiging? IK heb ook Decis plus ongedierte verdelger gebruikt voor sierplanten en groenten omdat er wortelvliegjes op men plant zat. misschien is dat ook een oorzaak?

    bedankt!
  • ceBep
    Retired
    • Jun 2009
    • 4745

    #2
    Re: First

    Doe er een foto bij voor de duidelijkheid als je de mogelijkheid hebt..

    Comment

    • ganjabenji
      Senior Stoner
      Member
      • Oct 2011
      • 37

      #3
      Re: First

      here u go
      Attached Files

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: First

        Leuke disco foto maar hier zien we dus geen reet op. Maak een foto met normaal licht zodat we de ware kleuren kunnen zien.

        Comment

        • ganjabenji
          Senior Stoner
          Member
          • Oct 2011
          • 37

          #5
          Re: First

          IMG192.jpgIMG193.jpgIMG194.jpgIMG195.jpg

          Nu heb ik ook gemerkt dat de bovenste blaren zich krullen

          Comment

          • Blani
            Ultra Grower
            • Jun 2011
            • 2004

            #6
            Re: First

            Zou het een lichttekort kunnen zijn? Hoeveel watt LED-licht heb je hangen, en in welke kleuren?

            Comment

            • DJ Felix
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Aug 2011
              • 808

              #7
              Re: First

              Hey Ganjabenji,

              Ik kan alleen gissen naar het probleem, maar ook één plantje heeft zuurstof en circulatie nodig. Tentjes genoeg op de markt... Zelfbouw met MDF en reflectiefolie is ook een mogelijkheid. Dan een beetje (passieve) inblaas en een afzuigventilatortje kan al veel verschil maken. Ik denk dat al veel terug te voeren is naar je setup, die er eigenlijk geen is...

              Ik hoop dat je plant het overleeft maar het ziet er niet echt goed uit man

              Grtz,

              John007

              Comment

              • ganjabenji
                Senior Stoner
                Member
                • Oct 2011
                • 37

                #8
                Re: First

                Oorspronkelijk geplaatst door Blani
                Zou het een lichttekort kunnen zijn? Hoeveel watt LED-licht heb je hangen, en in welke kleuren?
                Koop LedLightStore.nl – dé perfecte domeinnaam voor een LED-webshop of duurzaam verlichtingsmerk. Directe commerciële waarde in een groeiende markt.


                deze lamp gebruik ik , heb die gewoon in een oude bureaulamp gestoke.

                Ik heb idd geen deftige setup , alleen meststoffen en een ventilator

                Comment

                • Blani
                  Ultra Grower
                  • Jun 2011
                  • 2004

                  #9
                  Re: First

                  Vijtien watt is toch wel heel erg weinig. Ik zou er eens twee 23-watt spaarlampen bijhangen. (Of een 600watt HPS, of iets ertussenin.)

                  Comment

                  • ganjabenji
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Oct 2011
                    • 37

                    #10
                    Re: First

                    Hij is nu eigenlijk al 9weke aant "bloeien" geweest. er zit bijna niets aan , maar de haartjes die erop staan zien bruin.

                    Oogsten zeker?

                    Zou het de moeite zijn om het eens te probere met een lowryder? of zou dat ook weggesmeten geld zijn?

                    thanks all

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: First

                      Je kunt vanalles proberen, als je er maar meer licht boven hangt en probeer wat in de microsectie te lezen.
                      Er staan best goeie kastjes tussen waar ook echt wat rookbare wiet uit komt
                      Bruine haartjes alleen zijn geen teken dat je moet oogsten.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Ernie666
                        Banned
                        • Dec 2011
                        • 3

                        #12
                        Re: First

                        Ik zou een 90W led lamp pakken en meteen 2 of 3 plantjes tegelijk. 15 Watt is voor een potje bieslook voor je moeder.

                        Comment

                        • Blani
                          Ultra Grower
                          • Jun 2011
                          • 2004

                          #13
                          Re: First

                          Ernie is een trol die led-lampen wil verkopen. Hij heeft in totaal 3 posts op dit forum gezet, die alle drie misleidende reclame zijn voor LEDs.

                          LEDs zijn belachelijk duur en maken hun beloftes niet waar. Begin er niet aan, tenzij je geld teveel hebt.

                          Comment

                          • ganjabenji
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Oct 2011
                            • 37

                            #14
                            Re: First

                            kan wel allemaal waar zijn , maar kga echt geen 600watter kope ze :p. das gevaarlijk , duur in aankoop en stroom.. liever led dan

                            ---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:26 ----------

                            Iemand een beter voorstel dan LED? iets betaalbaar en gemakkelijk om te instaleren. ken niets van electriciteit

                            Comment

                            • Blani
                              Ultra Grower
                              • Jun 2011
                              • 2004

                              #15
                              Re: First

                              Spaarlampen! Goedkoop en eenvoudig.

                              Comment

                              Bezig...