Vraag m.b.t. geslacht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Givenchy2011
    Retired
    • Oct 2011
    • 10

    #1

    Vraag m.b.t. geslacht

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik heb enkele weken geleden een zaadje in me wiet gevonden en zag de grap er wel van in om deze groot te brengen gezien ik niet zo goed ben in het verzorgen van planten. Binnen een dag was mijn zaadje open en heb ik deze gepot. Ik wil graag weten welke geslacht mijn plant heeft gezien ik er niet meer uit kom, op sommige forums staat dat het om wel om een vrouw gaat en dat het opgezwolle calyxes zouden zijn maar misschien dat de kenners mij bevestiging kunnen geven of het zaad is, of toch een vrouwtje.

    IMG00583-20111208-2335.jpgIMG00579-20111208-2334.jpgIMG00580-20111208-2334.jpgIMG00581-20111208-2335.jpgIMG00582-20111208-2335.jpg


    Mijn plantje ziet er voor de rest zo uit:

    IMG00562-20111207-2001.jpgIMG00566-20111207-2116.jpg
  • Blani
    Ultra Grower
    • Jun 2011
    • 2004

    #2
    Re: Vraag m.b.t. geslacht

    Dat is een vrouw hoor! En een hardstikke mooie, zeker bij iemand die "niet voor planten kan zorgen".

    Comment

    • Givenchy2011
      Retired
      • Oct 2011
      • 10

      #3
      Re: Vraag m.b.t. geslacht

      Oorspronkelijk geplaatst door Blani
      Dat is een vrouw hoor! En een hardstikke mooie, zeker bij iemand die "niet voor planten kan zorgen".
      Bedankt voor je reactie, ik werd al een beetje teleurgesteld, want bij de twee laatste foto's van de topjes vind ik het net zaden lijken. En op een van de hoofdtoppen (zie eerste foto) zag ik dus ook ineens zo'n vergroot lijkend zaadje ontstaan.

      Ik verzorg me kamerplanten niet zo goed als vrouw maar dit plantje heb ik met liefde verzorgd en veel lol

      Comment

      • misto
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 1011

        #4
        Re: Vraag m.b.t. geslacht

        Volgens mij heeft Givenchy een nieuwe hobby gevonden ziet er smakelijk uit

        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment

        • monty
          Banned
          • May 2009
          • 11215

          #5
          Re: Vraag m.b.t. geslacht

          Je hebt hier een vrouwelijke cannabisplant die zich zelf heeft bestoven met stuifmeel uit mannelijke bloemen in je top (banaantjes) Hier en daar zijn er pistels (stampers) met dit stuifmeel bestoven en vormt er zich reeds zaad in de calixen. Op zich niet zoon ramp. je hebt weer zaad voor je volgende keer , hihihi. en die wiet is gewoon rookbaar, wel de zaden eruit pluizen, zaad roken is niet lekker.

          banaan02.jpg


          Groene pijlen wijzen de bevruchte, zaaddragende calixen aan de gele pijl geeft , naar mijn mening een banaantje aan.


          banaan01.jpg

          maleflower31.jpgmaleflower4.jpg

























          Grtz.
          Last edited by monty; 9 December 2011, 08:03.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Vraag m.b.t. geslacht

            Wat is die Monty toch weer helder op de vroege morgen hè..
            Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Re: Vraag m.b.t. geslacht

              sluit me bij monty aan ik zie ook zaden
              God was never on your side..

              Comment

              • Givenchy2011
                Retired
                • Oct 2011
                • 10

                #8
                Re: Vraag m.b.t. geslacht

                Hoi iedereen, dus het is toch wel zaad (ben een beetje teleurgesteld hhahah). Is er op het forum nog te lezen hoe ik straks de zaden moet behandelen zodat ik ze kan gebruiken.

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #9
                  Re: Vraag m.b.t. geslacht

                  Je plant gewoon laten afbloeien. Zo te zien is ze vrij vroeg bestoven dus de zaden zullen rijp zijn als je wiet ook rijp is. Zaden rijpen doorgaans een week of 5 a 6 . Als ze rijp zijn worden ze grijs tot bruin en vertonen donkere vlekken of strepen. Geheel rijp zaad valt vanzelf uit de plant. Het zaad wat nog blijft zitten moet je er dan voor het rokken wel nog uitplukken. De donkere gevlekte of gestreepte zijn goed de groene en licht wittige zijn onrijp.

                  Comment

                  • Givenchy2011
                    Retired
                    • Oct 2011
                    • 10

                    #10
                    Re: Vraag m.b.t. geslacht

                    Oorspronkelijk geplaatst door monty
                    Je plant gewoon laten afbloeien. Zo te zien is ze vrij vroeg bestoven dus de zaden zullen rijp zijn als je wiet ook rijp is. Zaden rijpen doorgaans een week of 5 a 6 . Als ze rijp zijn worden ze grijs tot bruin en vertonen donkere vlekken of strepen. Geheel rijp zaad valt vanzelf uit de plant. Het zaad wat nog blijft zitten moet je er dan voor het rokken wel nog uitplukken. De donkere gevlekte of gestreepte zijn goed de groene en licht wittige zijn onrijp.
                    Dank je Monty, met je uitleg kan weer verder!!! Ik heb ondertussen een Vicky gekregen van een kennis want die vond het erg sneu (Vicky staat nog even apart onder een lamp)...hoewel ik zelf de humor er nog wel van in zie. Zit er wel aan te denken om het aliminium folie te vervangen voor zwart/wit en dat netjes te bevestigen..Ook heb ik boven bij mijn kast een lichtlek...kan dit hebben gezorgd vooor deze uitwerking?

                    Comment

                    • monty
                      Banned
                      • May 2009
                      • 11215

                      #11
                      Re: Vraag m.b.t. geslacht

                      Ook heb ik boven bij mijn kast een lichtlek...kan dit hebben gezorgd vooor deze uitwerking?
                      Dat kan goed de oorzaak zijn. Sluiplicht tijdens het donker brengt veel stres met zich mee en de plant blijft moeilijk in bloei. Donkerfase niet onderbreken en het moet echt pikdonker zijn.

                      Comment

                      Bezig...