Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    de aarde

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik heb stekken van 18dagen oud. Deze zijn wel maar 8cm hoog en hebben nog geen volledige vorm van een weedblad alleen kleine blaadjes.
    Kan dit gebeuren? ik vind dat ze niet snel groeien tov andere stekken die over het internet zie...

    Ik heb een lamp van 400watt (18dag-6nacht uur) 1meter boven de plantjes hangen, een ventilator, en elke dag besproei ik ze met water. Ik denk wel dat ik kwa kweekruimte goed zit. Kan het misschien aan de soort van aarde liggen?
    ik heb gewone potgrond gebruikt voor bloembakjes en heb er niet op gelet of het wormenaarde, compostgrond of andere grond is. Ook heb ik niet naar de zuurtegraad gekeken. Wat is volgens jullie de beste potgrond, zuurtegraad en meststof in de aarde? of spelen andere factoren een rol?

    Alvast dank

    #2
    Re: de aarde

    lightmix van de growshop om in te groeien,en dan over potten naar grotere potten,met all mix om in af te bloeien.

    Comment


      #3
      Re: de aarde

      Je hebt stekken zonder blaadjes ?
      Je lamp hangt ook te hoog.

      Heel apart. Dit vraagt om foto's.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: de aarde

        ik heb gewone potgrond gebruikt voor bloembakjes en heb er niet op gelet of het wormenaarde, compostgrond of andere grond is. Ook heb ik niet naar de zuurtegraad gekeken. Wat is volgens jullie de beste potgrond, zuurtegraad en meststof in de aarde? of spelen andere factoren een rol?
        Stekken zet je op een heel arm medium. Ze moeten nog wortel maken en kunnen dus nog niks van voeding opnemen. Bij een hoge bodem EC zal de concentratie aan opgeloste zouten buiten de plant groter zijn dan in de plant en er word dan via omgekeerde osmose water aan je stek ontrokken. Vandaar dat men stekken in een steenwol stekblok zet of op stek en zaaigrond.

        Comment


          #5
          Re: de aarde

          Ik vermoed haast dat het gestrekte zaadplantjes zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X