Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik heb een vraagje he.

    Is goed goed/beter om steeds minder uren licht te geven naarmate je dichter bij de oogst komt?

    Ik heb een beetje zitten googlen en zie dat er veel verschillende meningen hierover zijn..
    Dus dacht nou ga het hier maar even vragen.


    Ik heb een aantal bigbangs, ze staan nu precies 9 weken in de bloei 12/12. Is het goed om nu minder uren licht te geven. van 12uur >> 8 uur >> 6 uur en 1 dag 0 uur licht. ( en dit binnen een weekje a anderhalf door te zetten.

    Kom maar op met jullie reacties ( alle info is welkom) . Hopelijk zijn er wat forumleden die het al eens hebben geprobeert.

    MZZL..

    #2
    Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

    Onder de 8 uur licht word het totaalverbruik aan ademhaling groter dan de fotosynthese kan bijbenen. Dan put je de plant dus uit! Dus je lichtperiode niet korter dan 8 uur. Een afnemend lichtschema zal de plant aanzetten tot afrijpen. Zo voorkom je dubbelbloei. Nachten van 14 uur schijnen ook het bloeiproces te versnellen.

    Momenteel staat mijn kweek op 21uur en 36 minuten licht en 12 uur donker. Na volgende week eerst nog een week 12/12 en dan ga ik weken met een afnemend lichtschema kwa uren maar ook kwa lumen en verschuif ik mijn lichtspectrum meer naar het rode.

    montys lichtschema a.jpg
    montys lichtschema b.jpg

    Comment


      #3
      Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

      ok thanks men

      Comment


        #4
        Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

        weet uit ervaring dat de laatste 2 weken 10 uur licht geven,je planten eerder laat afbloeien

        Comment


          #5
          Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

          Maar kost je dit ook opbrengst? Want anders zou iedereen dit toch doen?
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #6
            Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

            ja kost je opbrengst.

            Comment


              #7
              Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

              Dan zie ik het nut niet ervan. De hele kweek ze optimaal verzorgen om zo'n goed mogelijke kwaliteit in combinatie van grote opbrengt te proberen te halen. Dan de laatste weken minder licht geven omdat het sneller gaat. Is toch zonde???

              Komt een beetje ongeduldig over. Voor mij geen optie dus.
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                #8
                Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                heb het toen ook alleen maar gedaan ivm vakantie

                Comment


                  #9
                  Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                  Ja ok, dat is inderdaad een optie in geval van nood.
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                    ok nu is het duidelijker

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                        Hallo medemensen,

                        Is er ook een andere methode om het afbloeien te versnellen? Ik heb namelijk voor de ene plant nog ongeveer een week te gaan en de andere nog wel twee weken volgens de omschrijving van de leveranciers. Mijn probleem is alleen dat ik de ruimte nodig heb omdat mijn nieuwe lichting al klaar is om verpot te worden en meer ruimte nodig hebben dan mijn groeikastjes.
                        Trichones zijn nog deels doorzichtig dus zonde om nu te oogsten maar er staan wel 5 nieuwe dames te springen om in te trekken in hun nieuwe huisje!

                        Zie foto 1 voor plant die nog 1 week moet. (Fruit Spirit vandaag)
                        Foto 2 voor plant die nog 2 weken moet. (King's Kush vandaag)
                        Foto 3 en 4 voor de nieuwe lichting. Vorige week verpot en nu al helemaal vol met wortels (paar dagen terug foto genomen dus nu helemaal vol in de twee kleine groei kastjes)
                        Foto 5 voor gedeelte van bloeiruimte. (weekje geleden)

                        Helaas geen video want ik ga het natuurlijk niet op youtube plaatsen om hier te kunnen laten zien.....

                        20150414_094718.jpg20150414_094710.jpg20150413_131050.jpg20150416_100956.jpg20150411_110549.jpg


                        P.S. Ja het is CFL en ja, het werkt perfect........ Super gezonde planten dus.

                        Volgende kweek staat holographic series 1 van crazy LED op de planning.
                        Hierover ga ik uitgebreid reviewen om alle broodje aap verhalen over LED kweek aan de tand te voelen.
                        Last edited by Kaliber308; 16 April 2015, 20:03.
                        KEEP IT GREEN!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                          Rippen of hoe heet dat spul, rotte banaan in je hok (ethyleen) of gewoon te vroeg oogsten, ghehe tjongejonge, geduld siert de mens.

                          Comment


                            #14
                            Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                            Banaan is wel een aanlokkelijk idee, ik ga hem er vanmiddag bij leggen. Kijken of dat iets versneld
                            KEEP IT GREEN!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Minder licht geven naarmate je dichter bij het oogsten komt.

                              Zit je binnen de kortste keren met beestjes in de tent.
                              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                              Comment

                              Bezig...
                              X