Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

    Korting op 420shop
    Beste mede gebruiker/kweeker.

    Ik ga weer een kweek beginnen dit keer op de Canna voeding. Voorheen gebruikte ik Dutchpro maar vond het resultaat niet echt fantastisch.
    Daar weer voor heb ik wel gekweekt met de Canna lijn maar dat was hydro met suc6. Zou nu graag de terra lijn volgen maar wil even weten welk soort aarde ik hier het beste voor kan gebruiken. Ik wil wel op light-mix starten.

    Deze keer wil ik ook vanuit zaad gaan starten. Ik heb de 90x60x60 jardin kweektent met 2x55 watt armatuur en de 6500k lampen erin. Ik wil de 2700k bloei lamp en de 9500k stek lamp er ook bij gaan kopen om te proberen en hoe ze reageren.
    Wil ze eerst ontkiemen vervolgens gaan de dames in de dop de 10x10 voorgroei potjes in en ga ik ze 2 a 3 weken voor laten groeien. Daarna gaan ze de tent in en mogen zij onder de Topshield Pro reflector met de 400 watt Hps lamp welke voorzien is van de Gravita 400w.

    Ik hoor graag van jullie welke aarde het beste is voor de Canna Terra voeding.

    Vriendelijke Groet
    D-style24

    #2
    Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

    Zoals je zegt: starten in een light mix en daarna heb je de keuze als je gaat overpotten. Waar ik blijvend goede commentaren over hoor is die Batmix van Plagron. Het lijkt me dat je dit nog gedaan hebt en wel wat ervaring hebt dus als ik je waarschuw voor 'overvoeding' dan zal dit geen chinees voor je zijn. Bij de Batmix heb je dat wel eens voor maar als je je planten goed kan aflezen dan kan je dit zeker vermijden en hebben je plantjes alles wat ze nodig hebben (mits je ze wat gaat bijvoeden eenmaal het medium wat uitgeput is). Ik ga niet zweren bij de Batmix -aangezien ik een COCO's kweker ben- maar het is zeker een krachtig medium die (bijna) alle voedingselementen heeft. Plagron is ook al een tijd een vaste waarde dus daar kan je niet echt mee missen. Zou eens moeten kijken of Canna zelf geen aarde aanbiedt.

    En jawel hoor: http://www.canna.nl/terra

    Comment


      #3
      Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

      Bedankt voor je bericht.
      De Canna aarde had ik ook opgemerkt, maar heb hier eigenlijk nooit iemand over gehoord, niet dat dit betekend dat het slechte aarde is misschien een leuk expiriment. Voor nu hou ik de Batmix/Plagron aan ga nog wel even door met inlezen.


      Thnx

      Comment


        #4
        Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

        Misschien, als je dan meerdere plantjes gaat zetten, dat je gelijk eens de 2 kan testen door ze tegenover elkaar te zetten. Tenzij iemand anders je al een antwoord op je vraag gegeven heeft natuurlijk . Zullen wel nog wat mensen hun mening geven dus wacht nog even af met je aankoop, al is Batmix altijd wel een voltreffer

        Comment


          #5
          Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

          in canna aarde is npk 12 14 24 . wat wil dit zeggen ?

          Comment


            #6
            Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

            Oorspronkelijk geplaatst door D-style24 View Post
            Bedankt voor je bericht.
            De Canna aarde had ik ook opgemerkt, maar heb hier eigenlijk nooit iemand over gehoord.
            Bij deze, ik kweek altijd op canna. Eerste 4 weken geef ik geen voeding. Dan staan ze ondertussen al is de bloei. Meestal gebruik ik alleen Terra Flores, PK 13/14, CannaBoost en af en toe een beetje Enzymes. Laatste ronde exact 0,9 gr/watt. Voor mij goed genoeg. Ik moet wel zeggen dat ik perongeluk op deze aarde ben gestuit. Ik kon na mijn eerste kweek (op tuincentrum aarde) 10 zakken canna voor een prikkie krijgen. Nooit meer overgestapt.

            Gr Q

            Comment


              #7
              Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

              geldt dit ook voor auto-flowers ?

              Comment


                #8
                Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

                Jeama,

                Durf ik niet te zeggen. Ik heb nog nooit autoflowers gekweekt, sorry.

                Gr Q

                Comment


                  #9
                  Re: Welke aarde is het beste te gebruiken bij de Canna voedings lijn.

                  toch bedankt !

                  Comment

                  Bezig...
                  X