Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel potten op 1mx120m ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel potten op 1mx120m ??

    Korting op 420shop
    Heey mijn ruimte is 1m bij 1.20m, en ik wil er zoveel mogenlijk op hebben..
    Ik dagt aan 4 liter potejes, zou dat lukken ?

    Grtz
    16x Amnesia onder 600W
    Mooi in volle bloei!!

    #2
    Re: Hoeveel potten op 1mx120m ??

    4 liter potten zijn bovenaan 15x15 cm en 20 cm hoog.

    6 liter potten zijn bovenaan 18x18 cm en 23 cm hoog.

    11 liter potten zijn bovenaan 23x23 cm en 26 cm hoog.

    18 liter potten zijn bovenaan 30x30 cm en 30 cm hoog.

    Dus je kan op een oppervlakte van 1.2 breed maal 1 meter diep:

    8x6=48, 4 literpotten zetten of,

    6x5=30, 6 literpotten zetten of,

    5x4=20, 11 literpotten zetten of,

    4x3=12, 18 literpotten zetten.

    Ik zou voor een van de laatste 2 opties gaan. En dan nog staat die ruimte wel heel erg vol waardoor er voor de planten maar weinig ruimte zal zijn en deze onderling gaan concureren voor het aangeboden licht. Gevolg langere ijlere planten die minder vertakt zijn. Onderin zoon dichte bos komt nog nauwelijks licht. Ik zou er dus nog minder zetten zodat ze allemaal wat meer plaats hebben en de volle lichtdruk krijgen, ook onderaan. Hoe groter je pot hoe minder foutgevoelig de kweek zal zijn je hebt meer buffer en kan je iets meer afwijkingen in ec en ph veroorloven. Een grotere pot geeft een grotere wortel en een grotere plant. Veel planten in kleine potten kan maar dan maar heel kort of niet voorgroeien, snel op 12/12. Met wat weiniger planten kan je wat langer voorgroeien. Je moet er wel de hoogte voor hebben natuurlijk.

    Comment


      #3
      Re: Hoeveel potten op 1mx120m ??

      ff terzijde

      Je kan eenzelfde opbrengst hebben met minder planten, of zelfs meer met minder planten.

      Hoeveel planten je wil zetten hangt sterk af van hoe lang je ze wil voorgroeien, of mss direct 12/12 methode.

      Hoe minder tijd je ze geeft om te groeien, des te meer plantjes ik zou zetten. De vorige ronde draaide ik er 14, nu draai ik er maar 5 (en een lilliputter) thans begint men tentje even vol te staan als met 14. Het verschil, 2weken groei vorige maal, nu zit ik op al op 3.5. Achterliggende reden bij mij was de soort, vorige had normaal 10 - 11 weken bloei nodig, deze nu 8 - 9 weken. Uiteindelijk zal men rondje teru een goeie 12 - 14 weken duren

      Tevens vermoed ik dat hoe kleiner je potjes zijn, hoe meer je ze moet in het oog houden, te veel en te weinig heeft veel grotere gevolgen in een kleine pot dan een grote door dat je minder buffer hebt, maar dit laatste is een vermoeden volgens wat ik reeds gelezen en gemerkt heb, mss dat iemand anders je hier meer over kwijt kan.

      Lees je even goed in over al die methoden en oordeel dan wat volgens jou het beste bij je past.

      hou ze groen!!!!
      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

      Comment


        #4
        Re: Hoeveel potten op 1mx120m ??

        je heb ook 7 liter potten,waarvan er 25 in je tent passen.

        Comment


          #5
          Re: Hoeveel potten op 1mx120m ??

          Hoe kleiner uw pot, hoe minder buffer. Ik heb er nu een aantal in 3 liters staan, en daar zal ook 25 gram af komen per plant. Maar tis ni simpel. Men zaailingen komen daarom toch in 11 liters de volgende ronde.

          Comment

          Bezig...
          X