Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Soortje --> High!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Soortje --> High!

Korting op 420shop
    Heren en Dames,

Ik vroeg me af, voor mijn volgend projectje... Wat zijn jullie beste ervaringen om een goed zoet weedje te kweken die een goeie high oplevert, en minder stoned. Ik heb het dan over een gezellige, interessante, moet-niet-al-te-zware high. Eentje die dus eigenlijk perfect te roken valt while living a busy life. Eentje waar je dus nog heel helder bij bent, maar gewoon lekker gezellig high .

Ik weet wel dat je kan spelen met je trichomen. Maar de genetica doet er toch ook toe, dacht ik. En aangezien de meeste breeders net vooral te koop lopen met het feit dat hun zaadjes een ongelooflijke zware stoned geven, deze vraag... Ik vermoed dat de meeste mensen zwaar stoned willen zijn, maar ik dus niet !

Nu ik het toch heb over high vs stoned. Ik heb altijd begrepen dat Sativa in general meer 'High' biedt, en Indica meer 'Stoned'. Nou, dan moet er mij toch iemand eens uitleggen waarom ik het best high (en niet of weinig stoned) word van bepaalde hasj soorten (ik ben een fervent hasj roker eigenlijk). Bijvoorbeeld échte superzoete Nepal, nu, voor zover ik weet, jammer genoeg niet meer te krijgen. De échte dan hé. Ik kocht ze in de tijd in een shop (in Roosendaal) die toch wel zeer bekend stond om altijd zeer goede kwaliteit hasj te leveren. Dat was mijn ideale hasj om heel de dag door te roken én toch nog zeer goed te functioneren en perfect helder te denken, ook in een job die toendertijd toch zware mentale inspanningen vereiste bij momenten.

Nu heb ik eigenlijk trouwens een beetje 'een probleem', vermits hetgeen ik nu kan krijgen nogal hit or miss is. Meestal vertrouw ik de zwarte hasj niet meer, de Afghaantjes dus, vermits dat er soms ongelooflijk slechte kwaliteit bij zit. Dus lekkere bruine hasj dan maar, Marokkaanse dus. Soms krijg ik lekkere bruine hasj, die me ook high maakt, soms krijg ik ook lekker bruine hasj, maar die me, naar mijn zin, veel te stoned maakt....

Maar, dus, de vraag hieromtrent... Waarom, in de tijd met mijn Nepal, was dit veruit het beste high gevoel, terwijl, naar mijn weten, Nepali hasj gemaakt wordt van Indica planten?!

En dan dus terug naar mijn originele vraag: Zaadjes! Feminized of niet (niet veel ervaring, alleen nog maar met feminized) die de beste goeie lekker gezellige high weed opleveren? Wie? Waar?

EDIT: en misschien ook uitgebreid ...waar ik de beste high hasj van kan maken eventually...

Thanks dudes en dudettes!

Rbt

Re: Soortje --> High!

Voor een "high" wietje moet je een laag CBD-gehalte hebben.
    Hier zijn wat wietjes (uit de database van een bekende Nederlandse zaadbank met de naam "wietzaadjes" in de naam) met een laag CBD-gehalte. Je ziet soort/merk/prijs/THC/CBD/bloeitijd in de tabel:

jack-diesel positronics 14.95 22 0.1 9-10 weeks
    california-orange dutch-passion 9.95 7.8 0.1
    clasutrum positronics 13.95 21 0.1 11-12 weeks
    chronic-ryder joint-doctor 12.95 11-12 0.1 6-7 weeks
    purple-haze positronics 14.95 22 0.2 7-8 weeks
    somango-47 positronics 11.95 18 0.2 6-7 weeks
    caramel-ice positronics 10.95 16 0.2 10 weeks
    white-widow spliff 9.95 20 0.2 8-9 weeks
    mayday positronics 8.95 12 0.2 8-9 weeks
    critical-express positronics 9.95 12-15 0.2 6-7 weeks
    spider-skunk hero-seeds 11.95 19-21 0.2
    super-bud greenhouse 6.95 17-18 0.24 8-9 weeks
    batgum hero-seeds 11.95 17-19 0.3
    anmesia-mistery positronics 12.95 21 0.3 8-9 weeks
    black-widow positronics 12.95 19 0.3 8 a 9 weeks
    kritikal-bilbo-ak47 genehtik-seeds 9.95 19 0.3 7-8 weeks
    botafumeiros sweetseeds 12.95 18-20 0.3 9-10 weeks
    super-silver-haze greenhouse 9 18 0.3
    afghan-express positronics 9.95 15-18 0.3 7-8 weeks
    orange-bud dutch-passion 9 16.5 0.3
    critical-47 positronics 12.95 15-18 0.3 8-9 weeks
    supercheese positronics 10.95 15-18 0.3 6-7 weeks
    zuri-widow genehtik-seeds 9.95 15 0.30 6-7 weeks
    northern-lights genehtik-seeds 8.95 15 0.33 7-8 weeks
    kritikal-bilbo genehtik-seeds 9.95 21 0.36 6-7 weeks
    txomango genehtik-seeds 10.95 14 0.37 7-8 weeks
    super-silver-bilbo genehtik-seeds 10.95 18 0.37 7-8 weeks
    dr-grinspoon barneys-farm 10.95 25 0.4 13-14 weeks
    iron-flow-47 hero-seeds 11.95 22-25 0.5
    Hoe dat zit met CBD in zwarte hasj, da's een goeie vraag. Ik heb geen idee hoe dat zit. Ik vind het opvallend dat er een Afghaan in de tabel staat met 0.3%CBD, terwijl er ook een "Sweet Aghan" van "Sweet seeds" is met juist een extreem hoog CBD-gehalte van 1.8%. Misschien heeft Afghanistan meerdere strains om hash van te maken.

Mijn eigen favoriete Sativa is de Thai van Greenhouse - maar sterk is 'ie niet, erg veel opbrengen doet 'ie niet, en hij heeft een bloeitijd van 15 weken. Maar hij smaakt heerlijk!
    Last edited by Blani; 19 February 2012, 17:08.

Comment

Mooi zo... Thanks voor je insteek, Blani!

Leuk om daar Purple Haze te zien staan, toch ook nog eens een serieuze 'hit' geweest rond de jaren 94-95 ofzo als ik me goed herinner! Dat met die zwarte hasj... Ja, wat betreft Afghanen heb ik inderdaad ook wel de ervaring dat dat ofwel heel high, of heel stoned kan zijn (ALS je goeie Afghaan te pakken krijgt tenminste).

Maar 't was die Nepal die echt zo opmerkelijk was. Zijn daar nergens specifieke strains van te vinden om eens te zien? Of eventueel de Noord-Indische versies, zoals, ook praktisch niet te vinden, échte Manali... Die zoete geur en smaak, en dat fantastisch high effect... oelalalalala, voor mij met niks te vergelijken!

Heb hier toch wel nog iets vreemds gevonden: http://www.seedsman.com/en/nepalese-highland-seeds. Daar beweert men dat hun Nepalese highland strain puur sativa is... Dat lijkt me toch vreemd. Of ik ben volledig verkeerd (kan zijn hoor), maar ik heb altijd gedacht dat al de strains van die regio (afghanistan, pakistan, nepal, noord-india) Indica waren, dan hebben we trouwens ook deze: http://flyingdutchmen.com/nl/nepal-k.../p1600103.html die dan weer Indica bevestigt...

Comment

Ondertussen ook eens wat verder gekeken in het lijstje CBD-arme soortjes. Ik denk dat ik maar eens voor Orange Bud (http://www.dutch-passion.nl/nl/zaden...ct/orange-bud/) ga gaan, nog zo'n legendarisch weedje uit de jaren '90 ! Is ook zo mooi, dat oranje!

Iemand ervaring mee, met Orange Bud op zich, of specifiek met de Orange Bud van Dutch Passion? Dutch Passion over het algemeen ervaringen? Top?

Thanks om me te helpen in mijn queeste naar lekkere high-weed!

Comment

Ik heb eens in mijn geheugen zitten graven naar lekkere stuffjes en de verschillen. Ik rook al 30 jaar ondertussen, dus ik ben wel wat tegengekomen.

Da's zeker 10 jaar geleden, dat we nog lekker spul kochten bij de coffeeshop of de huisdealer (Inderdaad: Nepal, Afghan, Menali... en weet je de Kashmir nog?). Volgens mij beschouwden we toen groene stuffjes als werk-stuff (Pollum, blonde maroc, libanon) en zwarte stuffjes als slaap/trip-stuff. Ik beschouwde dat toen voornamelijk als placebo-onzin, net als dat je van de ene alcohol anders dronken wordt dan van een andere. Pas een jaar geleden hoorde ik van het THC/CBD verhaal en ben dingen in een context gaan zetten.

Die grens die we trokken tussen lichte en donkere stuff, die had nergens iets mee te maken. De kleur krijg je door het proces van hasj maken, terwijl de THC/CBD/CBN verhouding in de plant zelf ontstaat.

Alle stuffjes die ik rookte deden voor mij eigenlijk hetzelfde, met uitzondering van thai-wiet. Die was veel actiever dan stuff - dus dacht ik dat wiet anders werkte dan stuff. Alweer een misvatting...

Maar goed: Toen we die stuffjes rookten wisten we heel weinig van het spul. Het was omgeven door mythen en misvattingen. Daarbij: Misschien dachten we wel dat we Menali of Afghaan rookten, maar er was geen enkele garantie dat dat waar was. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat een dealer het rookte en dacht "Hmmm... niet gek. Laten we dat maar Afghaan noemen, en de slechtere partij Paak. Dan weten de klanten wat ze kunnen verwachten."

Anyway: Succes met je queeste. De mijne gaat precies de andere kant op: Hoe meer CBD hoe beter.

Comment

Hehe, inderdaad, heel het verhaal van oorsprong en benaming is nogal overrated... Ik weet ook van coffeeshops waar grote zakken binnenkwamen (in de tijd dat dat nog allemaal ok was om zo effe een baal weed, jutezak-gewijs, binnen te trekken in een shop ). Daarna stak de eigenaar zijn neus erin, bekeek effe een mooie top, en afhankelijk van de kleur en kwaliteit werd dat dan Orange Bud, Purple Haze, Thai of Northern Light, want deze soortjes stonden nu éénmaal op de kaart .

Van hasj is dat inderdaad nog meer zo. Wel, uiteraard, de Marokkaanse Hasj is altijd relatief duidelijk, vermits ze praktisch altijd gestempeld zijn. Natuurlijk krijgt de eindgebruiker praktisch nooit die stempel te zien, ook al omdat er daar ook al weer een mythe bestond, namelijk dat de hasj waar de stempel zat de beste kwaliteit is/was.... .

Hasj met andere oorsprong dan Marokkaanse was en waarschijnlijk is nog altijd niet zo heel duidelijk. Kashmir, inderdaad, zal wel! Dan had je trouwens op een bepaald moment ook nog 'Schimmel-Kashmir', ik weet niet als je dat nog herinnert... Dat was nogal vreemd uitziende hasj die, supposedly, veel trippier was... Who knows .

Het verhaal van de Nepal/Afghan/Manali(Menali)/Paki/.... Inderdaad, is Nepal altijd Nepal geweest...? Ik weet het niet. Ik weet wel dat de coffeeshop in Roosendaal destijds altijd instond voor fantastisch goeie kwaliteit. 2 coffeeshops in Roosendaal zelfs, naast elkaar (maar de ene is dan opeens snel achteruit gegaan). En in 1 van die twee (ik ben het eigenlijk niet meer zeker dewelke) heb ik toch een betrekkelijk lange tijd altijd dezelfde zwarte hasj gehad, onder de naam Nepal, en dat was echt van die geniale, superzoete, megalekkere high hasj. En ik geloofde het graag dat het Nepal was, maar dat ben ik uiteraard niet zeker. Punt is wel dat ik nooit niks meer heb gevonden die zo goed was. Die lijn moet op de één of andere manier doodgebloed zijn.

Misschien wel een kanttekening. Jij beschouwde die zwartje stuffjes als slaap/trip-stuff. Ik net het tegendeel, de goeie zwarte stuff die ik had (en zeker die Nepal) was nogal psychedelisch, maar wel nog betrekkelijk actief. Ik ben echter wel nooit een veel-roker geweest. Ik neem liever een aantal trekjes, laat de joint liggen, en een uur later nog een aantal trekken ipv 3 joints na elkaar op te tuffen . Als dat dan toch eens gebeurde kon die zwarte stuff inderdaad wel een serieuze KABOENK geven .

Inderdaad, de kleur is het proces, en heeft op zich niks te maken met de kwaliteit van de plant, of verhoudingen van bestanddelen. Desalnietemin heb ik het gewoon altijd enorm gehad voor de zoete zwarte hasj en bleek dit voor mij ook gewoon het beste effect te geven. Maar zoals ik zei: De kwaliteit over het algemeen van zwarte hasj is dezer dagen zo bedenkelijk dat ik me liever een 'eerste klop' Marokkaanse bruine (onder de naam Tbisla en dergelijke over het algemeen...) aanschaf. Men moge mij altijd adresjes geven alwaar toch nog iets te vinden is... .

Ik vind het wel zeer interessant hoor, heel het effect-debat! Ook gewoon de achterliggende chemische, bio-chemische processen! En inderdaad, vroeger wisten we daar helemaal niks van, nu is er al iets meer duidelijkheid. Al denk ik toch dat het ook, deels, een persoonlijk gevoel is. Ik denk dat bepaalde mensen toch iets anders reageren op meer/minder THC/CBD/CBN/...

Zou Monty daar geen wetenschappelijk relaas over kunnen geven eigenlijk vraag ik me dan af .

Comment

Bezig...
            X