Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vsa

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vsa

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Greetzz

    #2
    over het algemeen start een hpit lamp ook gewoon op op de bestaande vsa.

    Comment


      #3
      Thx alien

      Ik heb nu beide lampen en het voorschakelapparaat.
      Toch heb ik nog altijd een twijfelgeval met de lamp, dit omdat de gegevens van het vsa enkel het gebruik voor een natriumlamp weergeeft. Op de lamp staat HSL-BW 400 W. Kan dit hetzelfde betekenen als de hpi-t lamp die jij bedoeld?
      Ik voeg nog enkele foto's bij ter illustratie. Ik zou niet graag zulke dure lampen in 2 seconden naar de knoppen helpen
      Attached Files
      Last edited by Painkiller; 7 October 2008, 18:40.
      Greetzz

      Comment


        #4
        de lamp kan niet kapot gaan,het enigste wat kan gebeuren is dat hij niet opstart,ik moet er wel bij zeggen dat ik deze witkleurige lamp nog nooit getest heb in een normale vsa.

        Comment


          #5
          normaal worden deze lampen aangesloten op een ballast met maar 2 aansluitingen, een ballast voor een hogedruk natrium lamp heeft er 3 (op uw foto 2,3,N) maar dan worden enkel de 2 buitenste aansluitingen gebruikt (vsa=starter+ballast(+condensator)) en ik dacht ook da de starter ook niet gebruikt word, van da laatste ben ik nie zeker.
          ik zal het morgen nog eens navragen en een schema op het forum zetten

          greetz
          stoonies

          Comment


            #6
            de natrium lamp heeft in mijn geval ook 2 aansluitingen (omdat lampen zelf normaal niet geaard zijn). Heb ze nu even uitgetest, nog half verblind De draden zijn nog niet netjes aangesloten, maar het was maar om te testen.
            Morgen zal ik mss eens de kwiklamp voorzichtig uitproberen. Zal nu eerst die andere wat laten afkoelen :p
            Heb ook iets gemaakt om mijn lampen op te hangen (is wat raar, maar ik vond niet direct een andere oplossing ^^ ), moet nog metaaldraad aan komen om de hoogte van mijn lampen te regelen
            Los van de lampen: ik hoop dat ik de juiste potgrond(en) gekozen heb, potgrond voor zaaien en stekken. Als ik ze verplant zou ik ze dan in de andere potgrond zetten. Hopelijk kan dit niet veel kwaad voor de plant?
            Attached Files
            Greetzz

            Comment


              #7
              k, ik heb deze middag de kwiklamp eens geprobeerd. Eerst schrok ik een klein beetje omdat die lamp roze kwam de eerste 10 seconden (had blauw verwacht :p). Die ligt nu al 5 minuten aan en is ook oogverblindend . Ik veronderstel dus als ie na 5 minuten nog brandt, dit in orde zal zijn Wat je wel hebt is dat je zo licht de flikkering hebt zoals bij een tl lamp, wat ook normaal is volgens mij.

              Dus moesten er nog mensen zijn die dit willen doen/proberen, een kwikdamplamp WERKT dus perfect op hetzelfde systeem als de natriumlamp.
              Last edited by Painkiller; 9 October 2008, 18:38.
              Greetzz

              Comment


                #8
                super ik had niet anders verwacht.

                Comment

                Bezig...
                X