Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm plantjes onder de lamp te zetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje ivm plantjes onder de lamp te zetten

Korting op 420shop
    Hey,

ik ben pj. en omdat het voorstel topic niet meer actief is zal ik me hier even voorstelllen.
    Ik ben 22 jaar en woon in Hasselt. Ik ben nog student en doe wel graag aan sport. Ik ben nu bezig aan men eerste kweek van Skunkplantjes.

Nu heb ik zelf een kast gebouwd met een 400 watt natrium lamp en afzuiging. Mijn plantjes zijn al ontkiemd en hebben 1 paar gekartelde blaren. Kan ik ze dan al onder de lampe zetten of wacht ik hier best nog even mee?
    Ze zijn een 10 tal cm hoog. En voor de moment staan ze onder mijn bureaulamp. Tis is wel een TL-lamp. Ik weet niet of dit er toe doet.

Groetjes
    Last edited by woin; 8 March 2012, 16:02.
    Eerste guerillakweek Royal dane

Re: Vraagje ivm plantjes onder de lamp te zetten

ik heb ze eigenlijk al onder mn 400watt lamp gezet toen ze net boven de grond kwamen.

Comment

En ze zijn niet verbrand?

Comment

ehm, ja direct onder de lamp(zon).

Comment

knalle gvd
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

nee tenzij het hoger dan 30 graden word, dan verbranden ze wel (ervaring)

Comment

de temperatuur is tussen de 25 en 30 graden. dus ideaal denk ik he .
              Alleen 's avonds koelt de kast wel redelijk af. Iemand een tip om deze langs de buitenkant te isoleren?

Comment

Isoleren heeft weinig zin, aangezien je moet blijven ventileren 's nachts. Je grootste warmteverlies gaat niet via de wanden maar via de luchtstroom. Je kunt maar beter een kacheltje bijplaatsen. Je kunt ook overwegen om dag en nacht om te keren, dus juist 's nachts je lamp aan te doen als het buiten koud is.

Overigens: Volgens mij stonden die plantjes prima onder je bureaulamp. Dat noemen we "voorgroeien", en heel veel kwekers doen dat onder TL of spaarlampen, als energiebesparing. Niet dat TLs zuinger zijn dan HPS, maar met kleine plantjes hoef je maar een heel klein oppervlak te verlichten, en dat gaat beter met een klein lampje.

Comment

Oke bedankt voor de raad.
                  Ik heb ze nu onder de hps staan en ze gaan best wel vooruit. Alleen heb ik er een steun bij moeten plaatsen want ze gingen allemaal hangen. Ik denk dat de tl-lamp te hoog stond :s.
                  Ik ben nu aan het testen hoe warm het in de kast is als de hps-lamp alleen brand zodat ik ze morgen definitief in de kast kan zetten.
                  Is het fel nodig om in zo een jong stadium al te verluchten, of maakt dat nog niet veel uit?

Comment

10cm hoog en 1 paar gekartelde blaadjes, tja dan zijn ze flink gestrekt idd.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                    X