Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trichomen-->microscoopje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    trichomen-->microscoopje

    Korting op 420shop
    Heren en Dames,

    Ik heb me vandaag een microscoopje aangeschaft om wat controle te hebben over oogsttijd. Het gaat om zo'n handmicroscoopje met een lichtje in, deze: http://www.dealextreme.com/p/illumin...icroscope-1328

    #2
    Re: trichomen-->microscoopje

    ik heb exact dezelfde!destijds kado gekregen van canna.werkt perfect
    grtz

    Comment


      #3
      Re: trichomen-->microscoopje

      Microscoop gewoon bij/op de top houden en kijken. Het is overigens nooit zo dat alle trichomes gelijk melkachtig worden. Je ziet altijd een mengeling van alles. Maar als je veel trichomen donkerder ziet worden, moet je snel zijn.

      bb
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

      Comment


        #4
        Re: trichomen-->microscoopje

        Ik heb precies diezelfde 1,5 week geleden besteld, komt denk ik morgen/begin volgende week binnen!
        Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

        Comment


          #5
          Re: trichomen-->microscoopje

          Aha, Bartje, dus als ik het goed begrijp gaat het, als amber begint in te slaan, nogal snel van beetje amber naar meer amber?

          Ik probeer vanavond nog eens, maar vond het dus allesbehalve evident om duidelijk iets te zien ZONDER te bewegen..., laat staan een bepaling te doen van hoeveel procent van de trichomen dan milky of amber zouden zijn...

          Comment


            #6
            Re: trichomen-->microscoopje

            trichome_developement.jpg

            Comment


              #7
              Re: trichomen-->microscoopje

              Een soortgelijk dingetje heb ik er ook bij, ff een blad (of meerdere voor exactere meting) eraf knippen en ergens opleggen; overduidelijk te zien zonder bewegingen!
              Werkt prima.

              Comment


                #8
                Re: trichomen-->microscoopje

                Het is me al een beetje beter gelukt zonder te knippen moet ik zeggen. Toch nog altijd niet evident. Zal vanavond eens een blaadje afknippen en zien als dat veel makkelijker is. Ze mogen nu wel serieus beginnen verkleuren denk ik dan!

                Alvast dank voor alle antwoorden!

                Verdere tips + info + mening over vraag B mag ook nog altijd uiteraard! Het zal nogal nipt worden allemaal vrees ik...

                Comment


                  #9
                  Re: trichomen-->microscoopje

                  Ik heb ook een microscoop aangeschaft 60-100x zoom

                  Heb hier een paar foto's maar ben niet zeker of ik kan oogsten. Ben niet kleurenblind maar het verschil tussen milky en clear is ook niet altijd heel duidelijk

                  Hoe ziet dit er volgens jullie uit??

                  IMAG0437.jpgIMAG0438.jpgIMAG0439.jpgIMAG0440.jpgIMAG0441.jpg

                  Hoop dat dit een beetje duidelijk is...

                  Is er nog verband tussen hoeveel % haartjes bruin zijn en trichomes milky moeten zijn om te oogsten?

                  Thanks

                  Comment


                    #10
                    Re: trichomen-->microscoopje

                    Ik heb precies dezelfde microscoop en k zit ook telkens te hannessen, moeilijk om stil te houden maar toch als je een paar blaadjes als steun tussen je vingers klemt dan gaat het best goed
                    Zorg wel dat de batterijtjes vol zijn want ik heb wel gemerkt dat half lege (of half volle) een zeer vertekend beeld geven (in negatieve zin).
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      ik heb m ook heel fijn ding

                      Verstuurd via Tapatalk
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: trichomen-->microscoopje

                        wou dat ik al zo ver was om daar mee bezig te gaan ...respect

                        Comment


                          #13
                          Re: trichomen-->microscoopje

                          Top ding
                          Last edited by showtime; 8 May 2012, 19:01.

                          Comment


                            #14
                            Re: trichomen-->microscoopje

                            Ik was aan het zoeken op deze post hoelang het nu duurt tegen ze veranderen? Voor de moment zijn ze nog allemaal helder bij mij,maar van wanneer begin in nou af te wateren? hoe kan je de levensduur van je plant bepalen aan je trichomen? vind ik echt nergens :o kan iemand mij een antwoord geven?
                            Keep on growing

                            Comment

                            Bezig...
                            X