Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met LEDverlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken met LEDverlichting

    Korting op 420shop
    @iedereen

    Allereerst ben ik nieuw op deze website maar ik vraag mij iets af en hopelijk heeft iemand er een duidelijk antwoord op

    Ten tweede: Iedereen die zich inzet om met ledverlichting te expirimenteren voor kweek zeg ik: Respect! En laat je enthousiasme niet opbranden aan negatievelingen!

    En nu mij vraag:
    Ik zou graag willen weten hoe de planten aan hun warmte komen als je LEDlampen gebruikt.
    Want bij gebruik van HPS lampen komt er warmte van de lamp zelf.
    En aangezien ledverlichting bijna geen warmte vanaf komt ben ik benieuwd hoe de planten dan verwarmd worden in een kweekruimte.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Tot gauw!

    Met groene groeten,

    Ledfan

    #2
    Re: Kweken met LEDverlichting

    Ledverlichting is al snel een paarhonderd watt, en daar komt ook warmte vanaf.
    Zolang het boven de 20 graden blijft zal het wel los lopen, of vriest het bij je in huis ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Kweken met LEDverlichting

      Bedankt voor je antwoord QnQ.
      Ik vroeg het me even af...

      Comment


        #4
        Re: Kweken met LEDverlichting

        Hee LEDfan,

        Dank je voor respect. Heb zelf een LEDgrowlight ontworpen en nu in testfase in kweekkast. Ik zal je op de hoogte houden van ontwikkelingen! Leuk, een medestander

        ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:19 ----------

        O ja, als extra verwarming heb ik een 100 watt infra-roodlamp naast mijn zelfgebouwde LEDgrowlight gehangen. Ik knijp em tot 30 watt en dat geeft al lekker warmte af. Tevens heb ik een electrisch verwarming die zo is opgesteld dat ie er alleen invliegt als de temperatuur onder de 23 graden komt.

        Misschien blijkt uit mijn experiment wel dat de combinatie LED met een spaarlamp het beste werkt.
        Dat moet ik nog allemaal onderzoeken.
        Mijn doel is om het energieverbruik zo laag mogelijk te houden en de pakkans te verkleinen.
        Nou ben ik niet van plan om een plantage te beginnen. Ik hou het lekker bij 2 plantjes voor eigen gebruik.

        Wat ik nu al wel weet is dat de techniek en het gebruik van de verschillende kleuren LEDS in mijn lamp iets is wat wel eens het EI van Columbus zou kunnen zijn...
        Als je interesse hebt kan ik wel in detail gaan voor je. Laat maar weten.

        Als dit plan van mij lukt dan ga ik mijn eigen bedrijf beginnen, een LEDgrowlightfabriek! Ha!

        Happy

        Comment


          #5
          Re: Kweken met LEDverlichting

          ik werk zelf met een sectrabox pro 2 van 150 w en mijn tent is een dr60 aleen het blouwelicht aan dan is het 22 gr zet ik de roodelampen er bij dan ga ik naar 26a27 gr en dan hangd de lamp op een 40 cm van de plant ge moet reekenen dat een ledlamp die volop aan staat tog wel een 35 gr warmte geefd ze maar dat ik van u was en googel eens naar kweekhoteek.nl die mensen hebbe de juiste led lampen wand er zijn er ook naamaak op de markd die kosten bijna niets maar die durven wel de fik in vliegen grt

          Comment


            #6
            Re: Kweken met LEDverlichting

            Oorspronkelijk geplaatst door kabouter flip View Post
            ik werk zelf met een sectrabox pro 2 van 150 w en mijn tent is een dr60 aleen het blouwelicht aan dan is het 22 gr zet ik de roodelampen er bij dan ga ik naar 26a27 gr en dan hangd de lamp op een 40 cm van de plant ge moet reekenen dat een ledlamp die volop aan staat tog wel een 35 gr warmte geefd ze maar dat ik van u was en googel eens naar kweekhoteek.nl die mensen hebbe de juiste led lampen wand er zijn er ook naamaak op de markd die kosten bijna niets maar die durven wel de fik in vliegen grt
            even een vraag , hoeveel is de kost prijs van zo een "led lamp" of eventueel eens een site want ik zelf vind er niet veel over

            Comment


              #7
              Re: Kweken met LEDverlichting

              Oorspronkelijk geplaatst door kabouter flip View Post
              ik werk zelf met een sectrabox pro 2 van 150 w en mijn tent is een dr60 aleen het blouwelicht aan dan is het 22 gr zet ik de roodelampen er bij dan ga ik naar 26a27 gr en dan hangd de lamp op een 40 cm van de plant ge moet reekenen dat een ledlamp die volop aan staat tog wel een 35 gr warmte geefd ze maar dat ik van u was en googel eens naar kweekhoteek.nl die mensen hebbe de juiste led lampen wand er zijn er ook naamaak op de markd die kosten bijna niets maar die durven wel de fik in vliegen grt
              Die van de kweekotheek (gele) zijn ook niet de orginele Flip (wel goeie overigens ) maar de lampen met witte omhuizing van Dutch Green Ledlights zijn de echte orginele LFG spectraboxen hierop zijn die van de kweekotheek wellicht gebaseerd ,check de site van Dutch Green ledlights maar eens .
              Led's grow !

              Comment

              Bezig...
              X