Energiefactuur stijgt met 30%

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WeedCarrier
    Retired
    • Apr 2012
    • 10

    #1

    Energiefactuur stijgt met 30%

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik was online naar kweektenten aan het zoeken, nou viel me op dat de lamp die gebruikt wordt een hoge wattage heeft. Van 600 tot 700 Watt. Neem dat de lamp 12u per dag brandt dan is het verbruik (bij een lamp van 600W) 7,2kWh per dag en 216kWh per maand. In mijn regio is de prijs 0,11EUR per kWh + 0,11EUR distributiekost per kWH dus 0,22EUR/kWh in totaal.
    Dan kost mijn kweeklamp 47,52EUR per maand! Dan spreek ik nog niet over de ventilatie etc.

    Als je dan kan inbeelden gas/elektriciteit per maand 150EUR bij normaal omstandigheden en nu komt er even 50EUR erbij
    Dat is een serieuze prijsstijging. Aan de hand van energiefacturen rollen ze Belgische kwekers op btw

    Mijn vraag aan de binnenkwekers: Kloppen deze berekeningen?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Energiefactuur stijgt met 30%

    Als je even zoekt op het forum kun je genoeg berekeningen vinden denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Buizerd
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • May 2008
      • 1161

      #3
      Re: Energiefactuur stijgt met 30%

      Klopt aardig.
      Computers die dag en nacht aanstaan, plasmaschermen, aquarium en waterbed gekocht, oliekacheltjes...

      Vreet allemaal stroom, bij zeer veel mensen fluctueren de rekeningen. Alleen als je ineens 20 lampen ophangt, dan val je misschien wel op ja..

      Comment

      • supersilverhaze
        Banned
        • Mar 2010
        • 182

        #4
        Re: Energiefactuur stijgt met 30%

        nouja met 1 lampje val je niet echt op met 20 lampen is nartuurlijk anders maar dan tappen de meeste mensen tog wel

        Comment

        • Joepje
          Expert Stoner
          Member
          • Feb 2012
          • 84

          #5
          Re: Energiefactuur stijgt met 30%

          ik ken een paar mensen (profesionele kwekers) die in het hardje van de stad kweken met 8 lampen van 600 watt (geloof ik). en die houd het al 2 jaar vol dus volgensmij letten ze daar niet zo op, en het energiebedrijf is al lang blij met dat extra geld

          Comment

          • showtime
            Wicked Stoner
            • Sep 2010
            • 238

            #6
            Re: Energiefactuur stijgt met 30%

            is dit op een bedrijven terrein?

            Comment

            • Ganjax
              Guru of all Growers
              420 MemberMemberLucky Member
              • Apr 2009
              • 10443

              #7
              Re: Energiefactuur stijgt met 30%

              En hoeveel gram haal je onder een 600 watter, even berekenen
              wat je dat kost als je dat koopt?
              Wat zit je dan te zeuren over 50 euro stroom.

              Oorspronkelijk geplaatst door WeedCarrier
              Hallo,
              Ik was online naar kweektenten aan het zoeken, nou viel me op dat de lamp die gebruikt wordt een hoge wattage heeft. Van 600 tot 700 Watt. Neem dat de lamp 12u per dag brandt dan is het verbruik (bij een lamp van 600W) 7,2kWh per dag en 216kWh per maand. In mijn regio is de prijs 0,11EUR per kWh + 0,11EUR distributiekost per kWH dus 0,22EUR/kWh in totaal.
              Dan kost mijn kweeklamp 47,52EUR per maand! Dan spreek ik nog niet over de ventilatie etc.

              Als je dan kan inbeelden gas/elektriciteit per maand 150EUR bij normaal omstandigheden en nu komt er even 50EUR erbij
              Dat is een serieuze prijsstijging. Aan de hand van energiefacturen rollen ze Belgische kwekers op btw

              Mijn vraag aan de binnenkwekers: Kloppen deze berekeningen?
              ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

              Comment

              • johanmarie
                Senior Stoner
                Member
                • May 2012
                • 47

                #8
                Re: Energiefactuur stijgt met 30%

                hobby`s kosten nu eenmaal geld

                Comment

                • mathijs
                  Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2010
                  • 649

                  #9
                  Re: Energiefactuur stijgt met 30%

                  Gewoon wanneer je begint zelf je voorschot verhogen, komt dan de eindafrekening, klopt het gewoon.

                  Comment

                  • johanmarie
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2012
                    • 47

                    #10
                    Re: Energiefactuur stijgt met 30%

                    ik denk zolang je netjes betaald en geen gekke dingen doet zal een energie maatschapij niet moeilijk doen

                    Comment

                    Bezig...