wat is nu de beste growwijze?????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Medical-Spliff
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 2061

    #1

    wat is nu de beste growwijze?????

    Korting op 420shop
    zou nu graag eens weten van alle specialisten wat nu eigenlijk de beste werkwijze is daar ik heel erg uiteenlopende resultaten hoor/lees

    we gaan uit van een tentje/kast van 1mx1mx2m en een lamp van 400watt:
    --------------------------------------------------------------------------

    1e werkwijze:
    ---------------
    4-5 plantjes in 11L potten
    3 weken groei en dan op 12/12
    planten worden vrij groot en hoog
    planten hebben normale groei en topvorming

    2e werkwijze:
    ---------------
    12 plantjes 4 tot 7L potten
    max 7dagen groei en dan op 12/12
    plantjes blijven klein en laag en compacter
    planten zijn compacter en kleinere groei maar richten zich meer op colatoppen aanmaken

    wat is nu de beste wijze en wat zou de hoogste opbrengst moeten opbrengen aan eigen rookwaar
    hier ben ik wel eens benieuwd wat de antwoorden zullen opleveren, shoot zou ik zeggen
    Wil je blowen, moet je het zelf growen
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #2
    Re: wat is nu de beste growwijze?????

    per lamp minimaal 100 liter medium,dus 5 keer 20 liter potten,liefts nog meer.de planten pas in de bloei zetten als ze volwassen zijn<dan zie je ook op 18 uur al tekenen van voorbloei>.zou ze wel toppen,want anders worden ze te hoog,en een plant hoger dan 70 cm is niet handig onder een 400 wattert.de langere groei tijd kun je verkorten,door op coccos te gaan kweken,of mapito

    Comment

    • MamNeSia
      Senior Stoner
      Member
      • Jan 2012
      • 34

      #3
      Re: wat is nu de beste growwijze?????

      Ik denk niet dat er echt een methode beter dan de ander is , je bent wel sneller klaar als je minder lang hoeft te groeien

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: wat is nu de beste growwijze?????

        Ja, Nee. Een plant heeft altijd eerst een groeiperiode, ook als je 'm snel op 12/12 zet.

        Je opzet in de basis klopt al niet, omdat je 1m2 wil belichten met een 400W.
        Dat lukt niet, Het oppervlak is te groot voor 'n 400W.

        Sommige planten gaan erg strekken als je ze snel op 12/12 zet, en dat is ook niet goed voor de opbrengst.
        Volgens mij pas je best je methode aan de plant aan. Dáár zit het grote verschil.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • HashiZall
          T.H.C. Master
          MemberLucky Member
          • Sep 2010
          • 548

          #5
          Re: wat is nu de beste growwijze?????

          ff my 2 cents!!Misschien ook helpfull voor dit topic!

          Ik heb mijn laatste ronde direct op 12/12 gedraaid!
          kben blij met het resultaat dat het gaf! De hoogte van de planten was goed. Ni te klein en niets moeten knakken.
          Kben zelf geen grow-star maar kwas toch heel tevreden met die manier van werken.

          Grtz!!
          Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
          A friend with Weed is a friend Indeed

          Comment

          • justforfun
            Junior Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2010
            • 553

            #6
            Re: wat is nu de beste growwijze?????

            Ik heb nu een aantal rondes erop zitten. Begonnen met 5 grote planten in 30 liter bakken. Erg leuke planten maar te groot. De laatste rondes met meer planten gedraaid en kleiner gehouden. Ik merk dat de opbrengst vrijwel gelijk is, alleen dat het veel makkelijker werken is die kleine planten.

            Alleen vind ik grote planten veel leuker en spectaculairder. En omdat het hobby is, vind ik dat de juiste weg. Ik ga hierna weer voor weinig, maar grote planten.

            Gr. JFF
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment

            • Medical-Spliff
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2011
              • 2061

              #7
              Re: wat is nu de beste growwijze?????

              sorry QnQ dit moest 600watt zijn zeker??? een 400watt belicht 70 op 70 optimaal zeker???
              Wil je blowen, moet je het zelf growen

              Comment

              • WeedoHolic
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 780

                #8
                Re: wat is nu de beste growwijze?????

                Beste grow-wijze is er 1 zonder gepakt te worden
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment

                • exmember16357
                  Retired
                  • Jul 2011
                  • 768

                  #9
                  Re: wat is nu de beste growwijze?????

                  Gewoon beginne is het beste en op gevoel proberen af te maken en elke ronde leer je van.

                  Comment

                  Bezig...