Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes van buiten naar binnen??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes van buiten naar binnen??

    Korting op 420shop
    Hoi hoi

    Als jullie mijn andere topic hebben gelezen dan weten jullie dat mijn plantjes buiten staan in een 'hokje' van zeil en hout. (die dwergplantjes )
    Nu heb ik het weekend mijn Growbox XS binnen gekregen en nu wil ik ze eigenlijk verder af laten bloeien daarin. Mijn vraag is nu, kan dit??? Omdat het temperatuur verschil vooral snachts misschien groot zal zijn met buiten en in de box...
    Gaan ze dit overleven of kan ik ze beter buiten laten, het duurt namelijk zo lang dat ze klaar zijn en ik ben bang dat ze straks gaan schimmelen omdat het zo lang duurt, of bevriezen omdat het 's nachts al vriest!!

    Hopelijk krijg ik wederom snel een reactie van jullie!!

    groetjes

    #2
    ja, temperatuurverschil is groot, en dat kan voor het plantje even wennen zijn. Maar toch denk ik dat je de plantjes veel beter kan laten groeien in de growbox.

    Kanttekening die te maken is: je plantjes zijn niet erg groot, waardoor ze minder licht kunnen opnemen zeker nu ze in de bloei staan.
    Misschien kan je beter de plantjes laten staan waar ze staan en een nieuwe kweek beginnen in je growbox...

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Micks View Post
      ja, temperatuurverschil is groot, en dat kan voor het plantje even wennen zijn. Maar toch denk ik dat je de plantjes veel beter kan laten groeien in de growbox.

      Kanttekening die te maken is: je plantjes zijn niet erg groot, waardoor ze minder licht kunnen opnemen zeker nu ze in de bloei staan.
      Misschien kan je beter de plantjes laten staan waar ze staan en een nieuwe kweek beginnen in je growbox...
      Hoi Micks,

      Ja zat ik ook aan te denken alleen is het stroomverbruik dan dubbel aangezien er buiten en binnen dan een lamp op hangt..
      Dus wat is beter? laten staan of verplaatsen? weggooien vind ik ook zonde ook al is de opbengst waarschijnlijk toch laag..

      gr

      Comment


        #4
        naar binnen Lijkt me toch, ik hou ook niet zo van kou

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Micks View Post
          naar binnen Lijkt me toch, ik hou ook niet zo van kou

          Oke zijn er dan verder nog maatregelen die ik moet treffen???
          En de lamp buiten is 600W n die van binnen 250W kan dat geen kwaad??
          Heb snel even een paar foto's gemaakt, hoe zien ze eruit??? vind ze er wel smakelijk uit zien! Hoe lang zouden ze ongeveer nog moeten want de haartjes zijn al beetje bruin aan het worden zoals je kunt zien.

          Gr
          Attached Files
          Last edited by Imperator; 2 November 2008, 17:19.

          Comment

          Bezig...
          X