Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    oogsten?

    Korting op 420shop
    beste mede growers,

    Ik sta op het punt te oogsten, nu vraag ik me af: Haal ik ze gewoon onder de lamp vandaan of wacht ik beter tot die weer uit is?

    Greetz,

    #2
    Re: oogsten?

    Zelf zet ik mijn planten, voor de oogst, 12 tot 72 uur donker.

    Tijdens deze donker uren breekt er reeds veel bladgroen af en worden de afbraakproducten nog netjes afgevoerd (blancheren). Daarnaast geeft de lange donker periode redelijk wat stress en dit zal de plant aanzetten tot aanmaak van meer stresshormonen wat weer op de harsaanmaak effect heeft.

    Verder is het zo dat THC onder invloed van licht (uv) word afgebroken. De THC concentratie in de hars is het gevolg van een constante aanmaak en afbraak van thc. Het is dus niet zo dat er thc word aangemaakt en dat deze dan voor altijd in de hars zit. De plant maakt dus voortdurend thc aan en breekt deze ook weer af. Je oogst op het moment dat de plant op de top van de netto thc productie is.

    Omdat er na een lange donkerperiode minder thc word afgebroken naar cbn en andere afbraakproducten (geen uv) zal de thc concentratie ind e hars na een donkerperiode hoger zijn dan wanneer je oogst na 12 uur licht.

    Zelf zet ik de planten na de donkerperiode (van soms wel 3 tot 5 dagen) nog 1 uur onder de lamp en geef dan nog een laatste waterbeurt en laat ze dat nog een uurtje of 2 opslurpen voor ik ze omhaal. De plant heeft dan een hoge celdruk wat makkelijk knipt en ze zit goed vol water wat het droogproces iets vertraagt.

    Comment


      #3
      Re: oogsten?

      Dank je voor deze info.
      Ik zat er echt over te twijfelen, je hebt m`n oogst gered

      Comment

      Bezig...
      X