Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Oogsten???

2 weken gedroogt? Dan zou ik ze nu gaan curen in potten, drogen hebben ze naar mijn mening wel lang genoeg gedaan. Als je ze gaat curen als ze helemaal gedroogt zijn en de takjes breken, krijg je van die droge weed die je tot poeder kan fijn knijpen heb ik gelezen. Als er nog een klein beetje vocht in zit en dan cured met zo nu en dan de potten luchten, krijg je een optimaal wietje denk ik
    Laat het je smaken!

Greetz

Comment

Het zien er inderdaad lekkere toppen uit, mooi General!

Comment

en een mooie opbrengst.

hahaha en dat ze krimpen gebeurd he het vocht verdwijnt als sneeuw voor een koelkast.
        Duurt dus lang. Maar curen is ideaal. Ik droog mijn topjes 2 weken en doe ze in een
        wekpot met afsluiter. dan is ze lucht dicht. aan de hand van de enorme lucht die eruit
        komt na een dag (de eerste weken elke dag ) kun je ruiken dat ze nog verdampt. dit word minder
        met de dagen/weken en dan is ze heerlijk.

althans zo hou ik ze vers.

geniet ervan

Comment

In 2 weken is je plant echt nog niet droog hoor een plant moet langzaam drogen zo dat hij de suikers kan om zetten tijdens het drogen
          Doe maar is 1 topje bewaren zo 6 maanden en dan roken . Dab proef je verschil wel
          God was never on your side..

Comment

dus ik zou ze al mogen beginnen te curen denken jullie? Ze hoeven dus niet helemaal droog te zijn (breken bij plooien als een tandenstoker) voordat je ze in wekpotten doet?

ben beetje bang dat ze nog te vochtig zijn en zouden gaan rotten/schimmelen in een afgesloten pot

Comment

zelf een oplossing bedacht: een klein gedeelte in een curepot gestoken, de rest blijft nog even hangend drogen. En nu afwachten

Comment

Als ze niet droog genoeg zijn moet je 5x per dag die pot een uur open zetten idd.
                Zou wachten tot de takjes echt knappen, en dan alles goed geknipt in de weckpot.
                Niet erin proppen, beter 'n extra potje pakken dan. (verdeel je ook het risico)
                De lv loopt altijd weer een beetje op in de pot, dus de eerste weken wel elke dag even een uurtje open zetten, budjes goed bekijken, beetje schudden.
                Als alles de gewenste droogte heeft hoef je niet meer te luchten en bewaar je de pot donker, dan hou je het maanden op dezelfde kwaliteit.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thx, handige tips!

maar 5x per dag een uur openzetten? Das een full time bezigheid dan. Kan ik praktisch gezien nooit gaan doen.

ach, we zien wel, allemaal nieuw voor mij, beetje op gevoel werken hielp tijdens de kweek ook al dus ga ik dat weer doen. Bovendien is het risico gespreid. Komt wel goed.

als ik ondertussen niet alles heb opgerookt tegen dat het tijd heeft gehad om te drogen natuurlijk dat is misschien nog wel het grootste risico. Terwijl eigenlijk eerst die oudere coffeeshop scherpe brol op moet. Maar mijn eigen verse wiet is zo lekker

Comment

Als je ze eerst goed droogt, is een uurtje per dag meestal wel voldoende.
                    Je voelt het vanzelf aan de buds hoever ze zijn.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@belladonna

je hebt helemaal gelijk. ik heb wietjes van 1,5 jaar oud in het donker in wekpotten. en nee die worden niet gruis
                      ruig vaag vies raar van smaak maar curen. ik droog alleen wel maar 2 weken om ze zo nog sticky (maar wel droog
                      genoeg om niet in te rotten) in de potten te doen. zeg maar net als van die zure matten met suiker (snoepgoed).
                      voelt droog maar als je je vingers voelt na 4 keer vastpakken plakken ze toch iets . Je moet wel enige versheid kunnen
                      waarborgen, anders zal ze in de wekpot anders curen. Ik doe dit overigens ook met paprika's, tomaatjes, chili's, en
                      zo'n 100 kruiden (basilicum, knoflook, bieslook, enz.) is net als bij wietjes, als je het zelf cured en ermee kookt weet je
                      niet wat je al die tijd in de winkel hebt gekocht. maar ach. zoals altijd ieder z'n meug, ieder z'n smaak.

groetjes.

Comment

Eerst drogen

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                          @belladonna

je hebt helemaal gelijk. ik heb wietjes van 1,5 jaar oud in het donker in wekpotten. en nee die worden niet gruis
                          ruig vaag vies raar van smaak maar curen. ik droog alleen wel maar 2 weken om ze zo nog sticky (maar wel droog
                          genoeg om niet in te rotten) in de potten te doen. zeg maar net als van die zure matten met suiker (snoepgoed).
                          voelt droog maar als je je vingers voelt na 4 keer vastpakken plakken ze toch iets . Je moet wel enige versheid kunnen
                          waarborgen, anders zal ze in de wekpot anders curen. Ik doe dit overigens ook met paprika's, tomaatjes, chili's, en
                          zo'n 100 kruiden (basilicum, knoflook, bieslook, enz.) is net als bij wietjes, als je het zelf cured en ermee kookt weet je
                          niet wat je al die tijd in de winkel hebt gekocht. maar ach. zoals altijd ieder z'n meug, ieder z'n smaak.

groetjes.

thx!

sounds good

mijn 'droogte' vertoont momenteel ook dat gedrag, toppen kan je helemaal pletten en dan plakken ze als een dichte massa tegen mekaar. Misschien nog net een tikkeltje te vochtig, ga nog een weekje extra drogen. Ik droog buiten in een gesloten ruimte en de laatste weken is de LV toch vrij hoog geweest, wat het drogen misschien wat heeft vertraagd?

Comment

en voila, alles netjes droog genoeg om definitief de wekpotten in te gaan om rustig verder te curen

opbrengst: 60 gr

hier zit dus een tevreden man, deze automatic AF overtreft al mijn verwachtingen. Zowel qua opbrengst als qua smaak

needless to say dat dit dus een absolute aanrader is!

enig minpunt: als je de tijd telt van zaad tot oogst zit ik op een dikke 15 weken (in tegenstelling tot de beloofde 10-12 weken volgens Big Buddha Seeds). Sommige reguliere planten heb je tegen dan ook oogstrijp, zeker onder de indica's. En dan heb je een grotere plant en meer opbrengst.

waarom dan toch voor deze AF kiezen?: voor mensen met weinig plaats, plant blijft zeer laag (60 cm op zijn hoogste bloei) en ruikt haast niet. Soort lavendelgeurtje en bij het drogen is het ook totaal geen stinkertje. Beetje geur van vers droog hooi. Ideaal voor de kleine tuintjes bijv.

zo, op naar mijn volgende kweek, uiteraard in een nieuwe topic (voorsmaakje: binnenkweek van Arjan's Strawberry haze, AMS & Pandora autoflowers...)

c'ya General

Comment

hoi, hier ben ik weer met een oogstvraag

wat denken jullie? Oogstklaar?

full size images:

http://postimage.org/image/rjftbcgd9/full/

Last edited by General; 11 August 2012, 17:48.

Comment

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Mijn planten staan nu 9 weken. De toppen zien er goed uit maar nu vraag ik me het volgende af.

Ik kijk met een loop die 30x vergroot naar de trichomen, maar ze zijn nog vrij helder en milky. Nu beginnen de bladeren van mijn plant echt te vergaan, ze worden helemaal geel. Moet ik nu wel al gaan oogsten of moet ik wachten? Wat raden jullie mij aan?

Groetjes

Comment

Bezig...
                                X