Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje groeit schuin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje groeit schuin

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben een beginnende kweker en ik heb 1 plantje bij mij in de vensterbank staan, alleen hij is nu ongeveer 10 cm. Maar hij heeft een hele dunne steel en daarom groeit die schuin. Komt dit van zelf weer goed of moet ik hem iets verstevigen zo dat hij recht groeit?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    mvg

    #2
    Re: Plantje groeit schuin

    Voor het raam kweken werkt niet goed, de plantjes krijgen te weinig licht en gaan daardoor strekken, omdat ze op zoek zijn naar licht.
    Voor het raam kun je dus geen goede plantjes kweken
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: Plantje groeit schuin

      @HB0314
      Hallo,

      Ik ben hier ook pas op het forum en begrijp dat het voor de ene mens gemakkelijker is dan voor de andere om door het forum te schuiven, sommige topics zijn begrijpelijk
      leesbaar en logisch, ander al iets moeilijker, zelf ben ik zeg maar op de boerenbuiten opgegroeid en woon nog steeds tussen de boeren, ik probeer dan ook met mijn gezond boerenverstand, wat logica in combinatie met het jointje draaien leesvoer mijn kweek tot een goed einde te brengen.Indien ik ervaren grower zou zijn (ben ik nog niet) dan had ik misschien wat tips kunnen geven en zou ik zeker niet vergeten vanwaar het bij mij allemaal ging in het begin en bijstaan waar nodig( never forget your roots), spijtig sta ik ook in mijn beginlaarzen en zal ik weinig kunnen bijdragen.Ik ben een paar weken geleden gestart en heb tot op heden alle info gevonden op dit forum, tevens de growshop waar ik mijn spullen haal is een bron van informatie mij mondeling meegegeven en ik kom er graag ondertussen.

      Misschien is het handig te weten wat je verwacht van je eindresultaat, welke eisen heb je als starter, mijn doel is te kunnen genieten van mijn eigen geteelde plantjes en ben dus zeer bewust bezig.

      Ik zou zeggen lees wat topics door, stickys enz...
      Gelukkig kunnen we onze vragen kwijt op dit forum anders zaten we allemaal sticky's te lezen. lol

      Heb je andere mogelijkheden dan op de vensterbank te kweken?Heb je dat 'Micro' kweken topic al doorlopen of ben je enkel buitenkweker? Ik heb wel interesse in wat meer info van je betreffende, misschien bij je vraag een foto erbij posten, kan best handig zijn.
      Steeltjes waren hier ook nogal dun. Na wat lezen en zoeken (daar moet je uiteraard tijd voor hebben en ik heb het niet druk de komende maanden..) kwam ik erachter
      dat de plantjes iets dieper kunnen tot aan de twee onderste blaadjes, het plantje zag er visueel al veel steviger uit dan dat lange dunne steeltje.
      Hierboven in het vorige topic staat er dat plantjes licht gaat zoeken als er onderbelicht wordt, ik zou zeggen test het maar eens uit en draai het plantje in de andere
      richting van de lichtbron... je zal zien hoe snel je plant reageert op een lichtbron.Ik wist dit nog vanuit de lagere klas en biologieles.

      Ik hoop tot snel met bevindingen over je kweek.
      Suc6,
      Filter

      Comment


        #4
        Re: Plantje groeit schuin

        Zoals ik reeds meermaals aanhaalde in andere topics hieromtrent, modern dubbel glas heeft een plastic laagje tussen de 2 of meer glaslagen. Dit folie dient om voor ons slechte UV stralen af te blokken en het isoleert naar binnen toe de warmte, en naar buiten toe het inkomend zonlicht. Dit zorgt ervoor dat je plantje te weinig licht krijgt om te groeien.

        Heb je thuis ergens nog een raam dat enkel glas heeft, en zeker en vast ook niet gelaagd is, want dan heb je hetzelfde als met de dubbel geisoleerde ramen. Daarachter kan je nog een plantje kwijt en enigsinds opbrengst hebben.

        Anders zou ik je aanraden het plantje buiten te zetten, zelfs op regenachtige dagen is het licht dat door de wolken komt vrij krachtig hoor. Op een bewolkte dag brengt een zonnepaneel ook nog steeds 45% op van wat het op brengt op een zomerdag met volle zon. Dus onderschat onze zon niet.

        Als je de mogelijkheid niet hebt om thuis buiten te kweken kan je dit forum onderdeel eens bekijken: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/132-Guerilla

        Alvast veel succes in je verdere kweek.
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment


          #5
          Re: Plantje groeit schuin

          dankje! maar als ik hem buiten neer zet met dit regenachtige weer overleefd het plantje het toch nooit? Want ik moet ook nog naar school enz, dus dan heb ik geen tijd om hem binnen te zetten o.i.d. En anders moet ik ergens een afdakje zien te zoeken en hem in een pot zetten?

          Comment


            #6
            Re: Plantje groeit schuin

            Een stengeltraining-stelenbuigmachine werkt altijd.

            Suc6 en Smookse

            Comment


              #7
              Re: Plantje groeit schuin

              Voorzichtig verpotten in een diepere pot, ingraven tot aan de ronde blaadjes, aarde tot aan de rand van de pot, en dan, hup, naar buiten.
              Alleen de aarde bedekken als het gaat regenen, met plastic ofzo.
              smiley54.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X