img161.jpg
img162.jpg
Hallo
Ik heb sinds enkele dagen een klein blad probleem. Na opzoeken vermoed ik dat het een tekort aan magnesium is, maar omdat het m'n eerste plantje is kan confirmatie/correctie geen kwaad. Gewoon het bladpunt en de randen van enkele blaadjes zijn vergeeld.
Helaas is heb ik maar 1 "duidelijke" foto die zelf ook niet kwalitatief goed is. Als de foto te onduidelijk is en daarom je daarom er geen conclusie kan uit trekken is het begrijpelijk.
Ik ga 2/3 dagen geen water geven en dan eens groene thee geven. Althans als dat wel een goed idee is, corrigeer me indien nodig.
Bijkomende info:
Het zijn geen gele puntjes
De hoofdnerf van elk blad is lichtgroen/geel.
De bovenste(middenste 6 blaadjes in 2e foto) blaadjes zijn lichtgroen, de andere donkerder.
Plantje is green o matic en is van 13/05 boven de grond
Al 2 keer weinig meststoffen gegeven.
Totaal 25watt lamp.
Blaadjes zijn niet gekruld.
Temperatuur ongeveer 21°c (niet schommelend)
Alvast bedankt en geniet van uw dag.
mvg,
NV
img162.jpg
Hallo
Ik heb sinds enkele dagen een klein blad probleem. Na opzoeken vermoed ik dat het een tekort aan magnesium is, maar omdat het m'n eerste plantje is kan confirmatie/correctie geen kwaad. Gewoon het bladpunt en de randen van enkele blaadjes zijn vergeeld.
Helaas is heb ik maar 1 "duidelijke" foto die zelf ook niet kwalitatief goed is. Als de foto te onduidelijk is en daarom je daarom er geen conclusie kan uit trekken is het begrijpelijk.
Ik ga 2/3 dagen geen water geven en dan eens groene thee geven. Althans als dat wel een goed idee is, corrigeer me indien nodig.
Bijkomende info:
Het zijn geen gele puntjes
De hoofdnerf van elk blad is lichtgroen/geel.
De bovenste(middenste 6 blaadjes in 2e foto) blaadjes zijn lichtgroen, de andere donkerder.
Plantje is green o matic en is van 13/05 boven de grond
Al 2 keer weinig meststoffen gegeven.
Totaal 25watt lamp.
Blaadjes zijn niet gekruld.
Temperatuur ongeveer 21°c (niet schommelend)
Alvast bedankt en geniet van uw dag.
mvg,
NV