Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • PVH
    Retired
    • May 2012
    • 10

    #1

    Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

    Korting op 420shop
    IMG_1254.jpgVoor mijn nieuwe kweek maak ik gebruik van het complete Plagron 100% bio voeding 5x WW en 5x Amnesia.
    Waarom krijg ik witte vlekken 1 dag na het gebruik van Vita Race? Ik gebruik de juiste dosering! Dit heb ik nog nooit meegemaakt met andere bladvoeding! De vlekken lijken erg op meeldauw maar is het niet. Kan iemand mij vertellen wat dit is?
    Last edited by PVH; 11 June 2012, 16:57. Reden: Nu met foto
  • small
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Sep 2009
    • 322

    #2
    Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

    zit het echt op het blad of is het gewoon opgeloste zouten die mee zijn gekomen met het bespuiten en die dan zijn opgedroogt op het blad.
    zelf zou ik in het donker spuiten omdat je dan de kans op verbranding wegneemt.

    suc6
    One "small" step for a man....one giant tree for mankind

    Comment

    • Buizerd
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • May 2008
      • 1161

      #3
      Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

      doe maar eens een duidelijke foto.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

        Residu van de bladvoeding, of kalk uit het water.
        Je kunt ze eventueel nog een keer met gewoon water sproeien, 2 minuten voor het licht uit gaat.

        Met een betere sproeier, met fijnere nevel, voorkomt je dat er druppels op het blad komen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • PVH
          Retired
          • May 2012
          • 10

          #5
          Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

          IMG_1280.jpgIMG_1278.jpgBedankt voor jullie reacties!

          Het is niet een verbranding, maar ik vermoed zoals jullie ook aangeven meer kalk of voeding welke opdroogt. Je kunt gewoon zien dat de bladeren er onder lijden en dit is niet bevordelijk voor de fotosynthese. De spuit waarmee ik ze spray heeft een extra fijne verneveling en is niet een goedkoop plantenspuitje en ja ik spuit ze net voordat het licht uit gaat. Ik heb meerdere bladvoedingen gebruikt maar dit nog niet meegemaakt.
          Beter foto's heb ik nog niet! (iphone foto's). Zal vanavond de camera gebruiken.

          THX,!!

          Comment

          • small
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 322

            #6
            Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

            Hee,

            zien er mooi groen uit zeg.
            Ze hebben het naar hun zin.

            wat is je Lv?

            suc66
            One "small" step for a man....one giant tree for mankind

            Comment

            • PVH
              Retired
              • May 2012
              • 10

              #7
              Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

              De Lv is 60% en temp. met lamp aan 28 en lamp uit LV 68% en temp. 21C. Ik geef ze even geen bladvoeding meer. Staan nu 6 dagen 12/12

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                WW en Amnesia in één tent, ghehehe...je houdt van een uitdaging ?
                Het hoogteverschil is al zichtbaar, daar ga je wat werk aan hebben.

                Maar als je al een goeie plantenspuit hebt, dan heb je ook iets te lang, te nat, geneveld als je zulke grote druppels op het blad krijgt.
                Voor de volgende keer dan, want ik zie bloeiverschijnselen, dus dan kun je eigenlijk toch bijna niet meer sproeien.
                Ze zien er lekker groen uit, dus een goeie start van de bloei.
                Good luck!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • PVH
                  Retired
                  • May 2012
                  • 10

                  #9
                  Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                  @QNQ: inderdaad ik vermoed dat ik ze te lang ofwel te nat heb gespoten. Maar dat deed ik ook met andere bladvoedingen. Ik heb ondertussen wat gewonen planten buiten ermee besproeid en daar zie je dezelfde verschijnselen! Maarja zoals je zegt de bloeiverschijnselen zijn er al. De hoogte van de planten maak ik mijn eigen niet druk om, daar heb ik zo mijn oplossingen voor. inderdaad het is wel wat werk en bijhouden, maar dan krijg je ook iets en is nog leuk om te doen ook.
                  Thx voor je advies!

                  Comment

                  • PVH
                    Retired
                    • May 2012
                    • 10

                    #10
                    Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                    Allemaal goed gekomen

                    Comment

                    • Ganesh
                      Gandhi Ganjamaster
                      • Aug 2013
                      • 454

                      #11
                      Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                      (Ben nieuw op het forum, chek de nieuwe leden lijst.)

                      @PVH: Wat heb je dan precies gedaan. Ik heb namelijk net hetzelfde probleem met de Vita Race. Ik heb een Lowryder en daarbij is het aanbevolen om zelf minder dan de helft van de voorgeschreven hoeveelheid voeding te gebruiken (las ik ergens anders, correct me if i'm wrong), en zelf ik zie grote witte vlekken op het blad, 1 dag na het gebruik van Vita Race. Dacht ook eerst dat het meeldauw was. Maar goed nu terug OT, heb je de bladeren afgewassen? Of vers water gesproeid? Want dat laatste heb ik al geprobeerd en de vlekken gaan er niet af, en het ziet er niet echt gezond uit.

                      Alvst bedankt.

                      Comment

                      • stafford
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2009
                        • 2382

                        #12
                        Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                        Aan dit fenomeen is bekend, dit zijn kalk vlekken.
                        dit kan geen kwaad.

                        was bv eens de auto etc dan zul je zien dat je exact de zelfde vlekjes tegenkomt in de lak ook.

                        niet druk maken erom kan geen kwaad.

                        leuke uitdaging ww & amnesia hoe kom je er zo bij haha.
                        plantjes zien er mooi gezond uit nu houden zo he tot de laatste week van de bloei ook.
                        succes met je mooie plantjes.

                        staff

                        Comment

                        • Ganesh
                          Gandhi Ganjamaster
                          • Aug 2013
                          • 454

                          #13
                          Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                          Moet ik de blaadjes dan niet proper maken? En hoe? Aangezien de fotosynthese dan wat geremd wordt misschien? Weet het niet he, just asking the pro's

                          Verstuurd van mijn S4 Exynos met Tapatalk

                          Comment

                          • RollUp
                            Expert Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2011
                            • 1445

                            #14
                            Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                            Het kan volgens mij niet zo heel veel kwaad. Effect heeft het volgens mij wel. De vlekken zorgen wel dat de fotosynthese minder is.
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment

                            • Ganesh
                              Gandhi Ganjamaster
                              • Aug 2013
                              • 454

                              #15
                              Re: Witte vlekken na gebruik Plagron Vita Race

                              Dus blaadjes kuisen of niet?
                              Mvg

                              Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...