Ontkiemen, vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Peetie
    Senior Stoner
    Member
    • May 2012
    • 31

    #1

    Ontkiemen, vraagje

    Korting op 420shop
    Vanavond is het zover, dan plant ik de zaadjes (ww). Ik zaai ze in aarde op zo'n 1 cm diep en plaats ze in mijn kweektent met de lamp aan voor warmte. Lamp op 1m hoogte , is dit goed? Laat ik de afzuiging draaien voor de warme lucht? Is hier inlaat nodig de eerste dagen?
    Ik las hier sat het goed is een plastiekje over de potjes te doen. Sommigen zeggen dat er gaatjes ih plastiekje geprikt moeten worden, klopt dit en wat is de reden daarvoor?
    Off topic : bij passieve inlaat gebruik je dan een stuk afzuigslang die je nr buiten plooit tegen de lichtinval?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Ontkiemen, vraagje

    Ontkiemen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • mister frank
      Retired
      • Nov 2009
      • 785

      #3
      Re: Ontkiemen, vraagje

      hokje moet gewoon 22 a 28°c zijn afzuiging is dus wl nodig waarschijnlijk (hps)
      de hoogte geen idee, zit wel goed denk ik
      plastiekfolie =hoger lv
      kotjes= anders gaat die stikken, wij hebben graag zuurstof onze plantjes ook
      kwa inlaat, denk dat je een actieve inlaat gaat nodig hebben temperatuur
      lichtinval? het moet donker zijn als de lichten uit zijn!

      veel succes

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Ontkiemen, vraagje

        Ik doe nooit gaatjes in het plastic.
        Koffiebekertje stekaarde tot 2cm onder de rand, zaadje 1cm diep met het puntje omhoog, plastic erover, elastiekje erom en na 3-4-5 dagen staan ze tegen het plastic. Dan haal ik het eraf.
        De lamp (ik gebruik t-neon voor zaailingen) staat er vanaf begin 5cm boven, op 20/4
        De ventilatie vanaf begin 24/7.

        Maar ontkiem-methoden zijn toch wel te vinden op het forum ?
        Iedereen heeft z'n eigen manier, en als je jouw manier niet vertrouwd, dan gooi je er eerst een paar zonnepitten in om te oefenen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • mister frank
          Retired
          • Nov 2009
          • 785

          #5
          Re: Ontkiemen, vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Ik doe nooit gaatjes in het plastic..
          @ QnQ ik moet toegeven dat ik het in het begin ook niet deed die gaatjes in plastiekfolie, het is gewoon beter als je het wel doet (van goed bron)

          Comment

          Bezig...