Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet ik me zorgen maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik me zorgen maken?

    Korting op 420shop
    Miijn zaadjes zijn nu zo'n 48 uur gepland en nog steeds zie ik geen beweging. Moet ik me zorgen beginnen maken of is dit normaal. Temp is ok (26graden), lV wel iets te laag (58). Heb ze in aarde gezet op zo'n 1 cm in goed vochtige aangepaste kweekaarde. Folie erover met enkel gaatjes in. Oh ja, 3 x WW en 3x critical. Wat is de gemiddelde tijd vooraleer ze zeker moeten uitgekomen zijn? Ik geef nu 24u licht met mijn kweeklamp (600w) op iets meer dan 1M.

    #2
    Re: Moet ik me zorgen maken?

    Heb je ze van te voren ontkiemd? Indien je ze ontkiemd hebt dan kan het zeker een dag of 3-4 (ten vroegste 2) duren eer ze koppie boven komen onder goeie omstandigheden.
    Indien je ze niet ontkiemd hebt dan kunnen ze wel een weekje in de aarde blijven hoor... Komt wel goed!

    Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Moet ik me zorgen maken?

      Hey bedankt voor de vlugge reactie.
      Ik heb ze niet ontkiemd, dus kan het nog wel een tijdje duren. We leven op hoop

      Comment


        #4
        Re: Moet ik me zorgen maken?

        Haha, is altijd spannend, gewoon eventjes geduld. Als je wil dat het de volgende keer wat sneller gaan, moet je ontkiemen. Althans daar heb ik goeie ervaring mee
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: Moet ik me zorgen maken?

          Oef, reeds 4 tonen hun kopje aan de buitenwereld. Wanneer neem ik folietje er af? Zet ik ze nu reeds op 18/6?

          Comment


            #6
            Re: Moet ik me zorgen maken?

            Volgens mij zet je ze best nog eventjes op 24 (denk ik). Folie kun je er dan af doen als ze alle 6 boven zijn gekomen.. Daarna kun je dan ook op 18 6 zetten
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: Moet ik me zorgen maken?

              ok, thanks
              Van 3 komt er een mooi plantje met reeds kleine blaadjes (of wat erop lijkt), maar de 4e is een slungelachtig steeltje dat krom ligt. Ik ben wat te ongeduldig denk ik. Zal de natuur zijn gang laten gaan. btw bovenkant aarde is nog wat vochtig, dus wellicht nog geen water bijgeven? Is nu ongeveer 60u geleden dat ik ze water gaf voor het zaaien.

              Comment


                #8
                Re: Moet ik me zorgen maken?

                water geven baby plantjes hebben vocht nodig zorg dat de aarde vochtig is en af en toe met de planten spuit er over heen .
                en da plastcik kan ook wel weg
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Moet ik me zorgen maken?

                  Alle plantjes zijn boven, heb ze een klein beetje water bijgegeven en de lamp iets gezakt naar 80cm. Nu begint bij een 3tal plantjes de kleine bladjes op te krullen naar onderen terwijl ze zo mooi eruit waren gekomen. Enig idee wat het probleem kan zijn? Heb al bij de bladproblemen gekeken maar daar gaat het voornamelijk over wat oudere planten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Moet ik me zorgen maken?

                    foto's?? daar kunne ze meer opzien wat het probleem is...

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Peetie View Post
                      Alle plantjes zijn boven, heb ze een klein beetje water bijgegeven en de lamp iets gezakt naar 80cm. Nu begint bij een 3tal plantjes de kleine bladjes op te krullen naar onderen terwijl ze zo mooi eruit waren gekomen. Enig idee wat het probleem kan zijn? Heb al bij de bladproblemen gekeken maar daar gaat het voornamelijk over wat oudere planten.
                      Te warm en te nat waarschijnlijk...

                      Comment


                        #12
                        Re: Moet ik me zorgen maken?

                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: Moet ik me zorgen maken?

                          Temperatuur schommelt tss 23 en 28 graden, gemeten op de grond waar ook de plantjes staan. Te vochtig kan wel zijn maar dit komt wel goed dan veronderstel ik. Lv moeilijk onder controle te houden , gemiddeld zo'n 45 .
                          Ik heb water gegeven en de lamp verlaagd op hetzelfde moment, dus kan het ene en/of het andere niet uitsluiten. Volgende keer 1 wijziging per keer. Ik maak zometeen een foto die ik dan zal posten.

                          Comment


                            #14
                            Re: Moet ik me zorgen maken?

                            Hier de fotootjes ...

                            IMG_0143.jpgIMG_0144.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Moet ik me zorgen maken?

                              Ik ben geen expert, maar volgens mij hebben ze het te warm (denk ik...). Maar het komt zeker wel goed
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X