Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen i.v.m. binnenwiet kweken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vragen i.v.m. binnenwiet kweken.

    Korting op 420shop
    Hoi

    Ik ga zoveel mogelijk proberen mijn vragen te concentreren in dit topic.

    Eerst en vooral, Ik zou 4 plantjes vanuit stekjes willen gebruiken. Kan ik deze planten dan na de bloei terug hergebruiken, of heb je sowieso altijd een moederplant nodig om klonen van te halen?

    Ten tweede, Ik las dat stekjes 10 tot 14 dagen 24u licht moeten krijgen. Op zicht geen probleem, maar is dat gelijk welk licht of moet dat meteen een 400 watter zijn? Of werkt kamerverlichting in deze situatie ook?

    Ten derde, Ik las dat het aantal watt waarmee je je planten bestraalt = aantal gram oogst totaal.
    Dus 2 keer 400 Watt op mijn 4 planten zou ongeveer een 800gram kunnen opleveren? 200 gram per plant ongeveer?

    Ten vierde, 400 Watt = 1 vierkante meter. Hoeveel plantjes in bloei kunnen op die oppervlakte? (gemiddeld ofzo)

    Dat is het nu wel eventjes
    Bedankt aan allen die me van een antwoord willen voorzien.
    Last edited by Rastafari; 11 November 2008, 11:58.

    #2
    Eerst en vooral, Ik zou 4 plantjes vanuit stekjes willen gebruiken. Kan ik deze planten dan na de bloei terug hergebruiken, of heb je sowieso altijd een moederplant nodig om klonen van te halen?
    Dat kan zeker. Gewoon afknippen wat je nodig hebt. Wel 1 nadeel. Je zal geen knipafval hebben waar je lekkere wietboter mee kunt maken
    Een moeder hebben is ook mogelijk, maar daar moet je dan een apparte kast voor maken waar de lichtcyclus 18/6 is.
    moederplant

    Ten tweede, Ik las dat stekjes 10 tot 14 dagen 24u licht moeten krijgen. Op zicht geen probleem, maar is dat gelijk welk licht of moet dat meteen een 400 watter zijn? Of werkt kamerverlichting in deze situatie ook?
    Is juist. En zorg dat je een hoge LV hebt. Af en toe goed besproeien en bakje met water en keukenhanddoek of een luchtbevochtiger plaatsen. Of een propagator aan schaffen.
    Het best TL buizen met een juiste lichtspectrum.


    Ten derde, Ik las dat het aantal watt waarmee je je planten bestraalt = aantal gram oogst totaal.
    Dus 2 keer 400 Watt op mijn 4 planten zou ongeveer een 800gram kunnen opleveren? 200 gram per plant ongeveer?
    200Gram per plant is mss net iets teveel van het goede. In theorie is het wel juist.

    Ten vierde, 400 Watt = 1 vierkante meter. Hoeveel plantjes in bloei kunnen op die oppervlakte? (gemiddeld ofzo)
    Hangt ook af van de soort. 4 planten en toppen/fimmen/dieven... Groot groen bladerdek=SOG of netje boven de planten hangen=SCROG

    Greetz

    Comment


      #3
      En de temperatuur las ik moet zo'n goeie 24 graden zijn...Moet dat ook wanneer de planten slapen?

      Had nog een vraag, ik heb wat opgezocht maar vond niet meteen een duidelijk antwoord waar ik zeker over was.
      Ik zou niet scroggen, maar de planten gewoon in hun geheel laten groeien zonder echt te 'manipuleren'.
      Maar als ik dan oogst...Is mijn hele plant dan kapot? Ik las ergens dat vanaf de 3de internode ofzo alles eraf mag? juist?
      Maar wat als ik ook toppen heb lager dan de derde internode? Mogen die dan ook mee geoogst worden?

      Dit lijkt waarschijnlijk nergens naar
      Last edited by Rastafari; 11 November 2008, 23:30. Reden: extra vraag

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Ok na gesproken te hebben met Cannaboy kan ik concluderen dat, tenzij ik SCROG of een andere techniek gebruik, een plantje na de bloei niet meer te gebruiken is. Correct?

          Verder zou ik op 1 vierkante meter 6 plantjes willen houden. Hopend dat er niets misgaat.
          Deze zou ik onder 800Watt doen groeien en bloeien (2 maal 400W).
          Ik denk iedere plant in een 11L pot? Klinkt dat wat ok?
          Tussen de plantentoppen en de lampen zou ik tijdens de uren licht een ventilator doen draaien.
          En verder de ruimte opwarmen tijdens de lichtperiode tot 24 graden, tenzij het tijdens de rustfase ook warm moet blijven?

          Is het ook mogelijk om stekjes te nemen van een buitenplant van een vriend? Deze plant heeft tegen verwachtingen in niet gebloeid...Vroeger deed ze dat wel op een andere plaats, blijkt nu dat ze verplaatst is onder een straatlantaarn. Mijn vriend vermoedt dat daardoor de bloei niet in gang getreden is...
          Cannab0y vertelde me dat dit hoogstonwaarschijnlijk is...Dus daarom mijn vraag.
          Last edited by Rastafari; 12 November 2008, 00:24. Reden: change of plans

          Comment


            #6
            Ok na gesproken te hebben met Cannaboy kan ik concluderen dat, tenzij ik SCROG of een andere techniek gebruik, een plantje na de bloei niet meer te gebruiken is. Correct?

            Comment


              #7
              Eum sorry maar daar zit je fout Cannab0y.

              Je kan een Cannabis plant wel nog gebruiken na de bloei door deze Opnieuw in groei te dwingen. Dit werkt niet altijd maar het is zeker mogelijk, dit noemt men ook wel "ReVeg" (Opnieuw in groei)

              Als je de plant oogst laat je de onderste scheuten/takken hangen en zet je de plant terug in de groei cyclus. 18/6 of 24/0 (24/0 lijkt mij beter)
              Ook snijden de meeste een deel van de wortels eraf en potten de plant over.

              Uit de toppen/bloemen groeien dan de nieuwe scheuten,


              Peace
              Attached Files

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
                Eum sorry maar daar zit je fout Cannab0y.

                Je kan een Cannabis plant wel nog gebruiken na de bloei door deze Opnieuw in groei te dwingen. Dit werkt niet altijd maar het is zeker mogelijk, dit noemt men ook wel "ReVeg" (Opnieuw in groei)

                Als je de plant oogst laat je de onderste scheuten/takken hangen en zet je de plant terug in de groei cyclus. 18/6 of 24/0 (24/0 lijkt mij beter)
                Ook snijden de meeste een deel van de wortels eraf en potten de plant over.

                Uit de toppen/bloemen groeien dan de nieuwe scheuten,


                Peace
                ok, die Reveg methode gebruik ik dan wel.

                @Cannab0y: Ik ben ook benieuwd of het zal lukken.
                En ik bedoel 2 meter, zat nog gefixeerd met de 1 in mijn hoofd.
                En 15L potten worden het dan hehe
                Last edited by Rastafari; 12 November 2008, 11:38.

                Comment


                  #9
                  @Smokey, ik wist dat je ze eventueel opnieuw zou kunnen gebruiken, maar het lijkt me gewoon niet logisch om dat te doen Dan moet je wel erg verlekkerd zijn aan dat wietje...

                  Bovendien gaat je plantje dan toch ook enorm stressen en verhoogt dat dan de kans niet op hermafrodietvorming tijdens haar tweede levenscyclus?

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    De kans op een Hermafrodiet verhoogt niet speciaal door de Reveg methode.
                    Eens je plant terug begint te groeien laat je deze even met rust, eens ze terug gezond is kan je ze opnieuw in bloei zetten.

                    Een cannabis plant is dus wel nog bruikbaar na de bloei.

                    peace

                    Comment


                      #11
                      weet iemand een link waar ik feminized zaad skunk #1 kan online kopen?

                      http://www.sensiseeds.com/skunk/1p1560005.html
                      Ik vond dit...Maar als het goedkoper kan?

                      Ook een vraagje extra, deze zaden zijn verpakt per 10, maar ik wil er maar 5 gebruiken. Hoe bewaar ik de overige 5 zaden dan het best zodat ze niet beginnen te ontkiemen?



                      Nog een edit: Hoelang moeten zaden ontkiemen alvorens je ze een week in de groeifase kunt zetten om daarna over te gaan op de bloeifase. (skunk #1)

                      ik zou 2x dit willen gebruiken, is dit een goede aankoop?
                      KIT 400w U.A.L. (ballast+reflector+osrambulb)
                      Last edited by Rastafari; 13 November 2008, 13:31.

                      Comment

                      Bezig...
                      X