Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant terugtoppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

plant terugtoppen

Korting op 420shop
    Hoi,

aangezien mijn eerste kweek wat langer duurt dan verwacht, zit ik met het probleem dat mijn voorgegroeide buitenkweek stilaan té groot geworden is voor in mijn kweektent in bloei te zetten.... (slechts 160 cm hoog, planten zijn nu al 110 cm, reken daar nog de lamp en afstand bij dan schiet er al geen ruimte meer over, en ze moeten nog in bloei gezet worden maw ze gaan nog bijgroeien...)

Wat ik nu heb gedaan is het toppen van de plant....niet zoals gewoonlijk bij de bovenste vertakking maar 3 vertakkingen terug. Ik had geen andere keuze want het zijn amnesia planten die buiten haast niet te oogsten zijn in ons klimaat hier. Ze moeten in de tent afbloeien.

Hopelijk herkomen de plantjes goed van hun zware terugtoppen. Ben me bewust dat dit waarschijnlijk zijn implicaties gaat hebben op de totale opbrengst of zou dit nog goed kunnen meevallen?

groeten

Re: plant terugtoppen

het is kiezen of delen, top je niet dan verbrand de top helemaal...

Mijn ervaring is dat de plant niet doorgroeit tot aan de lamp maar dat ze op tijd stopt, dan komt de bloei toch op tijd... laat eens wat fotos zien van de situatie nu, en heb je ze toevallig ook gemaakt voor je ze heb getopt?

succes amigo, blijf lief voor ze, dan komt er genoeg aan, maar inleveren op de potentiele opbrengst is onvermijdelijk.

Meamz

Comment

Re: plant terugtoppen

vandaag inspectie gadaan nadat ik ze gisteren een stuk had terug gesnoeid en de wonde is al donkerbruin geworden terwijl de 2 zijscheutjes zich al sterker beginnen te ontwikkelen.....zie het nog wel goedkomen...en dan volgende week de tent in om te gaan bloeien...

helaas geen foto's genomen maar ga ik zeker doen!

greetz

Comment

Bezig...
      X