beginner kweken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • appelloe
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Nov 2008
    • 9

    #1

    beginner kweken.

    Korting op 420shop
    hallo
    ik had het idee om 9 planten weg te zetten.
    later als ik het door heb 18. hoe grote ruimte heb ik hier voor nodig?
    wat kost alles bij elkaar voor alles goed en grondig tedoen.
    en gaat dit op 1 extra groep 16 ampere?

    graag meer info alvast bedankt
  • Micks
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 157

    #2
    Op 16 ampere kan je 16*230 = 3680 Watt zetten.

    9 plantjes kan je op één vierkante meter kwijt. Als je er dan 18 zet kan je 2m2 vullen.

    Als je het goed en grondig doet, dan zorg je voor veiligheidsmaatregelen als een brandblusser e.d.. De totale kosten kunnen dan varieren van 800-1500 euro. Voeding kan duur uitpakken maar ik zal zeker niet bezuinigen op afzuiging en filters!

    Greetz,
    Micks

    Comment

    • tommy guns
      Chronic Stoner
      • Jan 2008
      • 174

      #3
      hallo stel je zelf eerst even voor
      en doe de moeite om de zoek functie of wat te zoeken tssn verslagen en vragen van andere kwekers.

      grtz

      Comment

      • appelloe
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Nov 2008
        • 9

        #4
        ik heb het idee om het op 4m2 tedoen dat ik er goed bij ken.
        het plan was om een grote hout hok te maken met deur en al.
        geisoleerd en zo. heb 2 lampen nodig wou van 400 watt nemen.
        hoe reken ik de afzuiging uit en de inblaas koolstoffilter hoe reken je dat uit.
        en heb een luchtbevochtiger nodig.war heb ik zo allemaal meer nodig????
        Last edited by appelloe; 14 November 2008, 21:40.

        Comment

        • Weedy
          Ultra Grower
          420 MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2248

          #5
          Die laatste vragen kun je vast en zeker vinden dmv de 'SEARCH' Button.
          (http://jointjedraaien.nl/wietforum/search.php)

          En 2 lampen voor 4m²? Dat gaat niet lukken. Beschouw 1 lamp per m2
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          • appelloe
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Nov 2008
            • 9

            #6
            ja 2 vierkantemeter wil ik over houden om rond de planten te lopen zeg maar.

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Oh, ok. Dat zou kunnen. Je kunt met 2 lampen 2m² belichten
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • appelloe
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Nov 2008
                • 9

                #8
                weet iemand een rekensom voor de aanzuig en afzuiging.

                Comment

                • westport
                  Wicked Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Aug 2008
                  • 3847

                  #9
                  Hoi op deze site staan er vele soorten, en prijzen.

                  grtz


                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                  Comment

                  • appelloe
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Nov 2008
                    • 9

                    #10
                    Dingen die ik nodig heb als ik het goed begrepen heb!
                    2x lamp 400watt hps
                    1X koolstof filter hoe groot???
                    2x box ventilator hoe groot???
                    Alle toe behoren voor filter aan en afzuig slangen enz.
                    1x vat opslag water
                    18x 11literpot
                    2x rond draai ventilator.
                    1x tempratuur meter.
                    1x pc/ec meter
                    1x luchtbevochtiger
                    1x kachel
                    Alle voeding.

                    Graag jullie aanvulling aan het lijstje

                    Comment

                    • Micks
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2008
                      • 157

                      #11
                      ducktape en een hygrometer die de luchtvochtigheid meet.

                      Aan 1 afzuiger kan je ook genoeg hebben, als je maar voldoende vermogen neemt.

                      Comment

                      • appelloe
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Nov 2008
                        • 9

                        #12
                        maar niemand ken mijn vertellen hoe ik mijn koolstof filter bereken
                        en mijn aanzuig capaciteit en afzuig???

                        Comment

                        • knockie
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2008
                          • 262

                          #13
                          jawel

                          ongeveer 30 keer per uur moet ie na aftrek van capaciteits verlies (koolstoffilter -30%) (slang, bochten enz)

                          dus als jouw hok 4 m2 bij 2 hoog is dan is dat imo 32m3 endus 30 keer 32 = ongeveer 1000m3 afzuiger

                          ben je dus ook een behoorlijke koolstoffilter nodig...

                          verse lucht trekt ie zo wel voldoende naar binnen.

                          als je perse ook aanvoer wilt dan zou ik ongeveer 800m3 aanvoeren ivm de geur en koolstoffilter moet ongeveer 1200m3 zijn

                          greetz

                          Comment

                          • appelloe
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Nov 2008
                            • 9

                            #14
                            bedankt voor de reacties.
                            maar met die afzuiging heb ik meer dan genoeg?
                            want heb hier op het form gelezen dat je over capaciteit nooit weg is???

                            Comment

                            • appelloe
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • Nov 2008
                              • 9

                              #15
                              ik heb nog een vraag
                              wil dit alles in een houtenbox bouwen.
                              is dit af teraden inverband met brand gevaar??

                              Comment

                              Bezig...