Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Late Hermafrodietjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Late Hermafrodietjes

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Late Hermafrodietjes

    fatsoenlijk zaad kopen wat zich heeft bewezen
    gefeminiseerde zaden houden altijd 'n lichte herma gevoeligheid
    dus die keuze maak je ook zelf als je gefeminiseerde zaden koopt van welke zaadbank dan ook!!!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Late Hermafrodietjes

          Dat nodes niet in paren groeien is (voor zover ik weet) heel normaal. In de groei komen de nodes in paren, in bloei komen ze om-en-om. Ik heb een keer een plant ge"re-vegged" (na de bloei opnieuw in groei gebracht) en die bleef om-en-om aanmaken, nog maanden later.
          Een drieling-node heb ik nooit gezien. Misschien woon je te dicht bij een kerncentrale?

          Ik heb vaker gezien dat planten pas laat wat herma's gaan aanmaken. Ik heb een "greenhouse thai" gehad die er een paar maakte, en een "maroc" die er zelfs redelijk vol mee zat. Ik heb ze laten zitten, hopend op wat zaad voor een volgende kweek. Dat zaad is er dan ook: Een paar dozijn zaadjes in de hele kast. Perfect eigenlijk, dus ik ben helemaal niet zo ongelukkig met wat herma's. Het heeft voor mij ook wel een sentiment om weer ouderwets zaadjes uit mijn wiet te moeten pulken.

          Ik heb planten gehad met veel herma's, maar ook helemaal zonder, terwijl die zaadjes uit hetzelfde zakje kwamen van dezelfde leverancier. De enige manier om echt nooit herma's te krijgen is waarschijnlijk een super-stabiele plant selecteren en die zelf verder stekken. Heb je nu een super-plant in je kast? Tot zowat 6 weken in bloei kan je die nog stekken. Het duurt met bloeiende planten wel lang voor ze aanslaan en gaan groeien. Ze zijn nauwelijks herkenbaar als wiet (zie plaatje); je zou eerder denken aan spinazie, zo raar zien ze eruit - maar geef ze tijd (een maand of meer) en het komt goed.

          2012-19-06__204114.jpg

          Comment


            #6
            Re: Late Hermafrodietjes

            Volgens mij is dat BASILICUM hahahahahaha
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              #7
              Re: Late Hermafrodietjes

              Als de politie nou ook denkt dat het basilicum is, dan is het helemaal perfect!

              Comment


                #8
                Volgens mij is dat echt geen wiet hoor?

                Comment


                  #9
                  Re: Late Hermafrodietjes

                  Toch wel, fryelectro. (Welkom op het forum trouwens, ik zie dat dit je eerste post is.)

                  Hier is een ingezoomd stuk van dezelfde foto:
                  reveg_zoom.jpg

                  Je ziet onderop nog normale wietblaadjes van de oorspronkelijke top. Je ziet ook dat de "basilicum"blaadjes trichomen aanmaken. Dat plantje is serieus de kluts kwijt - maar 't is heus wiet.
                  Uiteindelijk heb ik er 3 maanden later een ons wiet vanaf getrokken.

                  Comment


                    #10
                    Weird. Newbie zijnde, hoe kom je tot zoiets en wat is het doel ervan?

                    Comment


                      #11
                      Re: Late Hermafrodietjes

                      Waarom? Nou, het kan gebeuren dat je tussen de planten in je kast opeens een superplant hebt: Rotvrij, supervet, lekkere smaak, trichomen tot op de fanbladen... en zo'n plant wil je natuurlijk redden voor Volk en Vaderland. Dat kan dus. Zo is de oorspronkelijke White Widow ontstaan, die jarenlang alleen als stek beschikbaar was.

                      Comment


                        #12
                        Re: Late Hermafrodietjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                        Het heeft voor mij ook wel een sentiment om weer ouderwets zaadjes uit mijn wiet te moeten pulken.

                        Tot zowat 6 weken in bloei kan je die nog stekken. Het duurt met bloeiende planten wel lang voor ze aanslaan en gaan groeien. Ze zijn nauwelijks herkenbaar als wiet (zie plaatje); je zou eerder denken aan spinazie, zo raar zien ze eruit - maar geef ze tijd (een maand of meer) en het komt goed.
                        bedankt, ik had netzo een vraag in mijn lijstje nu het aansluitende vraagje: gaat ie nu onder de groei voor een paar weken?

                        mag ie op 24h hebben ze liever een peertje voor een weekje etc ze staan immers in bloei .. wat voor pak slaag is nou het best om je nieuwe slaafjes te geselen?

                        Comment


                          #13
                          Re: Late Hermafrodietjes

                          Het is alweer een tijdje geleden... Ik geloof dat ik die bloeiende stekken onder 20 uur licht heb gezet, onder een 23-watt spaarlamp. Daar heb ik ze 2 maanden onder laten staan: Ik kweekte grote planten met lange voorgroei.

                          Comment

                          Bezig...
                          X