Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

    Korting op 420shop
    Hallo,

    als eerste zal ik me even voorstellen. ik ben mike en ben nieuw op het forum en nieuw in t wereldje van t kweken van wiet al heeft t me altijd wel geboeid.
    js
    ok. ik heb 5 royal cheese plantjes staan onder cool white tl licht (850 4x), mijn vraag is nu waneer ik ze het beste in de bloei kan zetten.. na hoeveel weken of op welke hoogte moeten ze zijn om ze te laten bloeien en mijn 2e vraag is onder wat voor tl licht ik ze t beste kan laten bloeie.

    alsvast bedankt en ik hoor t wel
    alle plantjes zijn zo groot en vanaf 29 juli boven de grond..
    20120814_172154.jpg
    Attached Files
    Last edited by Mikesko; 20 August 2012, 10:57.

    #2
    Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

    Dat ligt een beetje aan je ruimte, de hoeveelheid licht, en je scrog-oppervlak. (ik neem maar aan dat je gaat scroggen met TL)
    Als je eens rond kijkt op het micro forum kun je vast een hoop info vinden over hoe het kan, en hoe het niet kan
    Ik denk dat ze nog wel 2-3 weekjes kunnen groeien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

      wat voor tl's hangen er boven ? 15 W of 58 W ? is nogal een verschil in oppervlak
      voor groei is die cool white wel goed maar voor de bloei moet je wel warm white hebben
      hoe groot is het hok waar het allemaal in moet gaan gebeuren ?
      en zoals QnQ al zegd onder tl is het erg aan te raden te gaan scroggen !
      in bloei zetten kan altijd het is maar net hoeveel ruimte je hebt
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #4
        Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

        ik gebruik 4x 18 watt cool white lampen 840 als ik t goed heb (komen er nog 2 bij)
        grote van de kast is 122breed 60 diep en 60 hoog en het is inderdaad de bedoeling dat ik scroggen ga ja


        groetjes

        Comment


          #5
          Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

          18 w is 59 cm lang dus hang je er zometeen 6 naast elkaar ?
          met 60 hoog ben je wel verplicht te scroggen ja
          ik zou proberen ruimte boven de lampen te houden icm met het scrognet want de toppen gaan nog groeien en naar het licht staan
          een tl mag al op 2 cm van blad / top staan maar er tegenaan is meestal niet aan te raden ivm warmte (is niet goed voor de triochomen)
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #6
            Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

            nou aangezien de bak 122 lang is heb ik er rechts 3 en links 3 het is tijdens de bloei de bedoeling om de 2 middelste lampen te vervangen door warm white.
            ben er alleen nog niet uit welke kleur code, welke raad jij me aan? en als je de planten in het gaas hebtgezet is t dan de bedoeling alle takkeb die daar niet mee in aanraking komen gewoon af te knippen?

            groetjes

            Comment


              #7
              Kleur code 827 voor de bloei.

              Bij scroggen is het de bedoeling dat je de 'takken' en toppen over een stuk gaas lijdt zodat alles mooi op 1hoogte komt. Wel kun je wat onder het net nog probeert tot een top vorming te komen "dieven" je haalt dus alleen het nieuwe scheutje weg. En beter laat je de takken gewoon aan je plant zitten.

              Gr mafferd

              Comment


                #8
                Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                ok thanks, zal snel nog ff wat foto's posten.. de schatjes schieten de grond uit wst betreft bladgroei maar het lijkt net of ze niet groeien.
                of ik zie dat gewoon niet omdat ik te vaak kijk haha

                gr mike.

                Comment


                  #9
                  Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                  Hier even wat fotos van gister 19 aug waarbij ze even buiten staan omdat ik even ventilatortjes moest inbouwen
                  20120819_111418.jpg
                  20120819_111406.jpg
                  een foto van dichtbij maar ik weet niet of jullie het kunnen zien maar het begint al een beetje op een boomstam te lijken whah
                  Kan iemand mij vertellen waneer jullie denken dat ik 12/12 moet gaan en waneer ik moet beginnen met dieven/fimmen?

                  Groetjes mike

                  Comment


                    #10
                    Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                    zien er goed uit !
                    hoe hoog komt het netje erboven te hangen ?
                    kijk hier eens
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                      Ik had ergens gelezen dat je het netje 30 cm vanaf de rand van de pot moest hangen.. klopt dit of raad je me iets andrers aan?

                      Comment


                        #12
                        Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                        dat is iig de hoogte die ik aanhoud
                        dan zet je de planten in bloei als ze door het netje beginnen te komen
                        de groei wat daarna nog gebeurt kan je dan op het netje binden
                        tenminste zo doe ik dat
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #13
                          Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                          Welke methode pas jij toe? Toppen, dieven of fimmen of maakt t niet uit?

                          Comment


                            #14
                            Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                            ik 'probeer' te fimmen om meer hoofdtoppen te krijgen
                            met toppen krijg je 2 hooftoppen en met fimmen 4 tot 5 dus kwaad kan het zeker niet
                            en daarbij komt als het fimmen mis gaat heb je gewoon getopt
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #15
                              Re: nieuw hier 5 x royal cheese onder tl

                              Ok thanks.. heb ze net ff gefimmt nu nog 1/2 weekjes laten groeien en dan in de bloei zetten zal over een paar dagen nog ff fototjes posten

                              Groet

                              Comment

                              Bezig...
                              X